Whatsapp groep per competitie (animo check)

Tjello

DigitalRacing.nl
De verhouding tussen ingeschreven coureurs per competitie en de opkomst per race is altijd wel een punt wat aangehaald wordt hier op het forum maar ook op TS.

Laat ik beginnen met hoe ik als deelnemer dingen aan pak.

Ik weet dat er een nieuw seizoen komt, ik weet ook wanneer de testavonden zijn. Ik dump dat gewoon in mijn agenda, over het algemeen rijden Dennis, Michael en ik sowieso op dinsdagavond. Op dinsdag is bijvoorbeeld ook een testavond voor het huidige ZAC seizoen.
Daarnaast kom ik elke dag wel op het forum en als er iets in het testsessie of race topic staat zie ik dat ook voorbij komen.

Even de andere hoed opzetten ;)

We kondigen een seizoen aan met kalender, daaraan gekoppeld zijn ook vaste testavonden. We bieden manieren aan om eigen testsessies aan te kondigen, denk aan het forum in dit geval. We sturen af en toe een e-mail reminder voor testsessies.

Whatsapp is op dit moment het communicatiemiddel wat iedereen dagelijks gebruikt. Een mogelijkheid is om een groepsapp aan te maken met daar in de deelnemers van die specifieke competitie. En dat daar in testsessies gepost kunnen worden inclusief wat slow-chat wat niet op het forum plaats vind. Niemand is verplicht om hier aan deel te nemen en je kunt het geluid van die specifieke groepsapp ook uit zetten als je dat wilt.
Waar het ons om gaat, je wordt regelmatig herinnert aan een competitie.

Graag jullie inbreng, lijkt dit jullie wat als aanvulling op het forum of heb je andere ideeën? Alle input is welkom!

Het is momenteel niet echt van mij op toepassing, maar ik ben zelf bang dat het in plaats van een aanvulling op het forum, een vervanging ervan word. Ik vind het leuk om na de race verslagen en discussies te lezen, ook al doe ik niet mee. En als deelnemer ben je al bijna verplicht om in de whatsapp groep te gaan zitten, dan de groep op stil te zetten (want dat ga je zeker doen), en als je dan tijd hebt tussen alle slowchat door moet zoeken om de belangrijke punten te vinden. We hebben het ook een tijd gehad dat de mensen die niet op Teamspeak zaten, zich een stuk minder betrokken voelde bij de competitie, omdat ze heel veel "gezelligheid" miste en bij het joinen van een server niet eens meer gegroet werden door de mensen die op TS zaten omdat het compleet gemist werd. Toen kreeg je ook een heel duidelijk groepjes verschil, en dat heeft er zeker toe geleid dat er mensen verdwenen bij DRNL.

Aan de andere kant snap ik de insteek absoluut wel, whatsapp is makkelijk en je hebt een sneller en groter bereik, maar ik ben bang dat het forum er een stuk minder gezellig en stiller van word.

Ik las ergens op een ander forum de insteek van 2 euro per race voorschieten aan het begin van een seizoen, en alles wat je niet meedoet gaat er 2 euro van in een pot. Heb je aan het eind van het seizoen alles gereden, krijg je je geld terug, het geld per gemiste race gaat naar de organisatie ;) Niet perse een voorstander van het logistieke gedeelte en het werk wat er aan hangt, maar geld hebben mensen toch altijd wel wat mee ;)

nogmaals ik snap de insteek, maar ik ben geen voorstander al zie ik absoluut de voordelen er wel van, ik ben alleen te bang voor wat het met het forum doet :)

Dennis

Senior Member
Het lijkt mij persoonlijk niet echt een toegevoegde waarde hebben boven het forum. Voor losse evenementen met een paar deelnemers (zoals een 24 uurs race) is het heel handig maar voor een competitie niet zo. Ik zou niet weten wat ik er extra aan heb.
Ik ben ook van mening dat er best wat eigen inzet mag worden getoond vanuit een deelnemer om regelmatig gewoon het forum bij te houden. Ik denk dat de mensen die dat al niet doen ook een whatsapp groep op den duur gaan negeren.

Per competitie bijhouden lijkt mij ook wat veel werk? Wel zou ik een algemene DR.nl Whatsapp groep wel leuk vinden, gewoon voor slap geouwehoer.

Tjello

DigitalRacing.nl
Per competitie bijhouden lijkt mij ook wat veel werk? Wel zou ik een algemene DR.nl Whatsapp groep wel leuk vinden, gewoon voor slap geouwehoer.
Je kan tegenwoordig een uitnodigingslink maken, eenmalig verspreiden voor de ingeschreven coureurs en klaar.

Discord is anders een heel mooi alternatief. Je maakt een server en hebt hierin verschillende chat rooms. Beetje vergelijkbaar als Slack.

Jarninho

Senior Member
Het lijkt mij persoonlijk niet echt een toegevoegde waarde hebben boven het forum. Voor losse evenementen met een paar deelnemers (zoals een 24 uurs race) is het heel handig maar voor een competitie niet zo. Ik zou niet weten wat ik er extra aan heb.
Ik ben ook van mening dat er best wat eigen inzet mag worden getoond vanuit een deelnemer om regelmatig gewoon het forum bij te houden. Ik denk dat de mensen die dat al niet doen ook een whatsapp groep op den duur gaan negeren.
Dit. +1