Welke games spelen we nog meer? [Deel 3]

Holy fuck wat is Amnesia veel te eng zeg op momenten. Sjonge jonge, mijn hart gaat soms echt als een stoomtrein. Je wordt zo meegenomen in de sfeer en het laat je gewoon niet meer los. De kracht van het spel zit em echt in het onbekende. Je hebt geen idee wat er gaande is, alleen dat je moet voort puzzelen. De keren dat je het monster tegenkomt is ook altijd om in je broek te schijten. Daarnet letterlijk bijna van mijn stoel gevallen toen het me te pakken kreeg. Je sanity daalt naargelang je in het donker vertoeft, en mijn lantaarntje was op. Alles werd wat wazig, en dan moet ik plots vluchten van dat monster (schitterend monster trouwens), ik zet me in een hoekje om te schuilen (echt waar, beste tactiek aangezien je niet kan vechten) in de hoop dat het me niet vindt. Ik hoor het nog steeds kreunen, en mezelf ook luidop ademen. Ik keek naar de muur toe, en zei tegen mezelf dat ik me niet ging omdraaien, en net op het moment dat ik toch even een kijkje wil nemen staat het pal voor me, met een dubbele hartaananval als gevolg.

Ik heb er even genoeg van voor vanavond. Ik ben vrij gevoelig voor dit soort zaken (ook al kijk ik genoeg horror flicks), maar dit spel neemt het toch stapje verder. Dikke aanrader voor horror liefhebbers, of gewoon mensen die een heel erg intense en leuke ervaring willen meemaken. Maar leg toch maar een pak pampers naast je zijde. :blushing:

Ik zit hard te twijfelen om Dead Space aan te kopen, maar ik twijfel nog om één reden: Dingen overhoop knallen aan boord van een spaceship? dan ga ik heel erg Miranda en Garrus uit ME2 aan m'n zijde missen..... :blushing:

Rogue

Senior Member
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=RYeCwtksTgU"]YouTube - Amnesia: The Dark Descent Video Review[/ame]

Nooooooo thank you! :surrender: Bij Undying, F.E.A.R. en Doom 3 al een paar keer bijna in m'n broek gescheten van angst....waarom zou ik mezelf dat nog een keer aandoen? :huh1:

Ah, er is een demo...maar even downloaden en morgen in het daglicht kijken of het iets voor mij is. :laugh:

Last edited:
YouTube - Amnesia: The Dark Descent Video Review

Nooooooo thank you! :surrender: Bij Undying, F.E.A.R. en Doom 3 al een paar keer bijna in m'n broek gescheten van angst....waarom zou ik mezelf dat nog een keer aandoen? :huh1:

Ah, er is een demo...maar even downloaden en morgen in het daglicht kijken of het iets voor mij is. :laugh:
nee joh, ik zou die demo echt niet proberen, ik heb mensen die de demo geprobeerd hebben nog maar enkel vrij negatief horen doen. Dit spel moet je gewoon meteen van in het begin spelen en je laten meeslepen in de sfeer. Die demo zal dat niet kunnen denk ik. EN in het daglicht spelen is al zeker not done :p

FEAR en Doom 3 kunnen niet tippen aan dit soort horror. Het feit dat je hier helemaal hulpeloos bent en constant in donkere gangetjes moet rondlopen met de schitterende geluiden op de achtergrond is al reden genoeg om het weer meteen af te sluiten :p Vanavond lekker voortdoen! Er staat al 4u op de klok en het zo'n 6u moeten duren, alhoewel ik toch al een paar keer serieus moeten zoeken heb voor een puzzel.

Brothers in Arms is soms ook niet voor gevoelige zielen. Een welgemikte granaat en de ledematen en schedels vliegen in het rond.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=TnsCLK9NDKQ"]YouTube - biaf[/ame]

Vind Dead Space nu toch wel gaaf hoor. Met de gamepad speelt het lekker, en de sfeer zit echt wel snor. Heel erg anders soort horror dan een Amnesia. Waar Amnesia het moet hebben van de verbeelding en sfeer, is het vooral het grafische, gore, scary monsters,... bij Dead Space. Niet dat ik daar iets tegen heb ;)

En wat gameplay. Freaky momentje op 0.32 :lol:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=fffzvnr4OQA"]YouTube - dead space gameplay[/ame]

5 dubbele post!

Daarnet zag ik Red Dead Redemption liggen in mijn kast, en maar eens besloten om het nog eens te spelen. Op slag weer verliefd geworden. Ik startte 's nachts terwijl er een onweer aan het woeden was over Mcfarlane's ranch. Wat een sfeer :wub:

ga maar allemaal in een hoekje staan :p

Savede ik daarnet mijn game, en zag ik dat mijn laatste savegame dateert uit mei 2010 :lol:

Leuk momentje daarnet ook. KWam een gast mijn hulp vragen omdat zijn vrouw gekidnapt was. Ik ga helpen, maar na het neerschieten van de bandits zien we dat ze zijn vrouw al hebben opgehangen, waarop die gast bij het opgehangen lichaam gaat wenen. Echt mooi gedaan. Heb dan ook maar met een mes de vrouw naar beneden geholpen om het wat realistischer te maken. :p

Joe's adventure (DLC voor Maffia 2) uitgespeeld :rolleyes: gewoon hetzelfde als Jimmy's Vendetta losse missies. Naar mijn bescheiden mening iets wat een getalenteerde modder zelf als missies had kunnen maken. Weinig vernieuwend. Helaas het zoveelste voorbeeld dat Maffia 2 helemaal uitgemolken gaat worden.

en sorry, maar een shootout in een gebouw dat nog gebouwd wordt ??? been there done that

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=1-b78TKZIyw"]YouTube - Duke Nukem Forever Reveal Trailer[/ame]

release date: 3 mei Noord Amerika - 6 mei rest van de wereld

Hier kan je eigenlijk maar 1 ding op zeggen, en dat is

FUCK YEAH!

Wat een fantastische oneliners al :lol: