Virtual Reality : De toekomst voor simracen

RSRoy

Senior Member
Geen limiet op FPS?

en kijkende naar jouw settings kan ik nog wel een tikje omhoog, je zit continu boven de 90? Thanks! :)
Ik zit continu op 90 met een volle grid. Geen drops op de bekende plekken op Le Mans, Imola en Nurburgring.

Je kan in de app.ini (geloof ik) 2 opties aanzetten die onder je fps counter ook waardes geven over de belasting van je cpu (physics en render) en gpu. De waardes mogen maximaal tot 10.7 gaan, zit je er boven dan krijg je stotteringen.

Iedere dag lekker een half uurtje rondjes rijden en het begint allemaal wat "normaler" te voelen. Kies vooral nog de wat vlakkere of rustigere circuits uit. Wel gemerkt dat de manier waarop de VR gebracht word behoorlijk kan verschillen. iRacing is echt het prettigst merk ik al kwa gevoeligheid voor motion sickness. Project Cars 2 is een stuk heftiger en moest ik echt na een paar rondjes stoppen.

Ook de oculus sensor plaatsing voor "vast" gemaakt. Eerst met wat losse GoPro onderdelen die ik nog had liggen (rollbar klem, hoekstukjes en een 1/4 adapter van een selfie stick) een tijdelijke houder gemaakt:

Maar het oog wil ook wat, en uiteindelijk via lang zoeken op Aliexpress de perfecte houder tegen gekomen, die met wat esthetische aanpassingen heel subtiel smoelt

:thumbup:

Last edited:

Markie

Senior Member
Roy, gewenning en/of verschil bij verschillende spelen komt vaak doordat er ingame een aantal instellingen niet helemaal goed staan voor optimaal vr gebruik.

je hebt grof gezegd twee groepen die motion sickness in Vr genereren:
- technisch, denk framerate, tearing, latency. Dus kies de framerate altijd boven de image kwaliteit, 90 FPS or bust.
- bewegingen van de in game camera die niet overeen komen met de bewegingen van je hoofd. Bij sims moet je daarbij denken aan al die cockpit bewegings/shake effecten die gforce/bumps over proberen te brengen. Heerlijk als je naar een scherm tuurt, maar als die verkeerd staan voor vr maken die je zo ziek als een hond.

Dus als de framerate goed is bij de verschillende sims en je toch een duidelijk verschil voelt, vermoed ik dat je even naar settings zoals "worldmovement, GeForce, camera shake" moet kijken (settings die de speler camera (cockpit)beïnvloeden). Houd daarbij ook rekening dat wat bij de één worldmovement 100 is bij de ander juist 0 is, of tewel even een dedicated sim/game forum checken;)

Roy, gewenning en/of verschil bij verschillende spelen komt vaak doordat er ingame een aantal instellingen niet helemaal goed staan voor optimaal vr gebruik.

Dus als de framerate goed is bij de verschillende sims en je toch een duidelijk verschil voelt, vermoed ik dat je even naar settings zoals "worldmovement, GeForce, camera shake" moet kijken (settings die de speler camera (cockpit)beïnvloeden). Houd daarbij ook rekening dat wat bij de één worldmovement 100 is bij de ander juist 0 is, of tewel even een dedicated sim/game forum checken;)
Ja FPS zit wel snor, maar dat laatste wat je zegt ben ik al fix mee bezig geweest en het is zoeken in best wel wat informatie en dan moet je maar net de persoon vinden die het ook allemaal echt begrijpt :)

Markie

Senior Member
Ja FPS zit wel snor, maar dat laatste wat je zegt ben ik al fix mee bezig geweest en het is zoeken in best wel wat informatie en dan moet je maar net de persoon vinden die het ook allemaal echt begrijpt :)
Wat betreft pCARS2 settings weet deze gast (yorkie) wel hoe of wat, werkt nu geloof ik voor SMS, dus als er vragen zijn hem spammen in een van zijn videos ;)

[video=youtube;UxujKVe3TzA]https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=UxujKVe3TzA[/video]