Touringcar racing [WTCC/BTCC/DTM/V8SC/etc.]

The Swedish Touring Car Championship teams have had their first official battle. Mantorp Park was the host of the test session and Richard Göransson produced the fastest lap time of the day under the blue spring sky. TouringCarTimes was present during the test day and are proud to present a picture special from the day.

By Johan Meissner

Wednesday, 15 April 2009 22:23 CET
The Swedish Touring Car Championship test day was a first for many.

Thed Björk made his first official test day for Flash Engineering in the BMW 320si.

Richard Göransson made his first official test day for WestCoast Racing since he left the team in 2005.

Fredrik Ekblom and Patrik Olsson made their first official run in the bio gas powered Volkswagen Scirocco. The team tested many different settings during the day, the most noticeable change was that they ran both with and without the big rear diffuser during the day.

Privateers Viktor Hallrup and Micke Ohlsson made their first ever official appearance in the STCC.

Johan Kristoffersson made his STCC debut today and held a high pace. But it should be noted that he ran on Michelin tyres during the day and not Yokohama.
Voor plaatjes en meer bekijk de bron.

Bron TouringCarTimes

---------------------------------
Ik zie verschillende auto's, waaronder de sirocco en de opel vectra.
Ziet er naar uit dat er steeds meer variatie in auto's komt in de STCC :)

RSRoy

Senior Member
Zoals ik al zei in een ander topic, er moet gewoon een klasse komen waarin heel veel merken hun S2000 auto's in gaan zetten. Gewoon het oude super touring principe, 2 auto's van elk merk en dan de grid vullen met 26 auto's in totaal.

Tot zover het dagdromen, dat gaat waarschijnlijk toch niet meer gebeuren.

Wat wel leuk zou zijn, en bovendien iets makkelijker realiseerbaar, is dat Simbin gewoon een spel moet uitbrengen met veel meer S2000 auto's erin :)

Wat wel leuk zou zijn, en bovendien iets makkelijker realiseerbaar, is dat Simbin gewoon een spel moet uitbrengen met veel meer S2000 auto's erin :)
Met alle respect, maar als je RACE 07 hebt met de STCC addon en de Crowne Plaza addon heb je al een heel groot deel van alle actieve S2000 auto's van nu.

Welke lijst?

Als ik S2000 hoor, moet ik denken aan de rally-versies van de Punto, Fabia, Swift etc... Maar dat lijkt me niet bepaald de game voor Simbin?

Uit dat lijstje wat jij op ten-tenths hebt gepost blijkt dat er nog véél meer zijn :)
Klopt, maar daar staan ook héél veel obscure modellen tussen die nooit in het westen geraced hebben. Als je kijkt naar de gangbare modellen, dan missen de SimBin spellen eigenlijk alleen de Opel Astra, Saab 9-3 en VW Scirocco uit Zweden, de Ford Focus en Honda Civic uit Engeland en de Lada uit het WTCC. En aangezien enkelen daarvan pas in 2009 reden/rijden is het nog te vroeg om die al van ze te verwachten lijkt me.

http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=111513

Als ik S2000 hoor, moet ik denken aan de rally-versies van de Punto, Fabia, Swift etc... Maar dat lijkt me niet bepaald de game voor Simbin?
Dat is het rally S2000 klassement. In de toerwagen racerij wordt echter al langer van het S2000 reglement gebruik gemaakt, dit zijn de auto's zoals ze rijden in het WTCC, STCC, BTCC, etc.

Ik heb overigens de thread titel even aangepast zodat deze thread niet alleen gelimiteerd is tot de STCC Testdag, maar geschikt wordt voor discussies over alle S2000 toerwagen klasses.

RSRoy

Senior Member
Een gratis add-on met alleen de Scirocco erin zou wel mogen... :)
Ik zou zelf de nieuwe Ford Focus wel willen hebben. Alleen is hij bij de eerste race op Brands niet echt snel gebleken. En mijn god was heeft die een lelijke livery, daar is zeker wat mooiers van te maken. Maar zoals Bram zegt, het is nog ff te vroeg voor dit soort type auto's.

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Hier rijden ze nu met een paar Golf VI's, maar ik kan maar niet aan die domme achterlichten wennen. Vind er weinig aan helaas. Ik ben een van de weinigen die de Golf V mooier vond...

De Scirocco, tja... Ik wilde hem niet mooi vinden maar het is gewoon wel een toffe kar als je hem ziet rijden. Laatst mijn eerste niet-witte gezien, mooie kleur antraciet erop. Kan 'ie ook wel goed hebben.

RSRoy

Senior Member
Ik vind de nieuwe Golf ook een stuk mooier dan de vorige. En de Scirocco is ook een apparte verschijning als je hem tegenkomt. Wat mij betreft mogen ze allebei in Race 07 erbij komen :)

Hier rijden ze nu met een paar Golf VI's, maar ik kan maar niet aan die domme achterlichten wennen. Vind er weinig aan helaas. Ik ben een van de weinigen die de Golf V mooier vond...

De Scirocco, tja... Ik wilde hem niet mooi vinden maar het is gewoon wel een toffe kar als je hem ziet rijden. Laatst mijn eerste niet-witte gezien, mooie kleur antraciet erop. Kan 'ie ook wel goed hebben.
Ik ben het helemaal met je eens... maar mijn mening is natuurlijk helemaal objectief (rijd zelf een Golf 5)

De Golf 6 vind ik toch die achterkant minder. De voorkant daar in tegen vind ik wel weer erg mooi. En die Scirocco... echt te mooi :D

Daniël

Senior Member
Die Scirocco ziet er erg gaaf uit zo in S2000-vorm. Sowieso is elke auto extra in een racegame altijd leuk, maar ik denk niet dat we -zeker met de Race On add-on erbij- niet mogen klagen. :)