Tidal Influence Mazda MX-5 World Tour | Algemene Thread

Rampzaliger dan deze avond had het niet kunnen gaan.
Precies op het moment dat ik in de practice inlog, belt mijn moeder dat de tv het niet doet (stond op HDMI ipv TV:innocent:). Dus voor ik weer thuis was, was de practice alweer over.
In de kwalificatie was mijn achterstand 9 seconden! Nou weet ik ook wel dat mijn ronde verre van optimaal was, maar ik heb geen fouten gemaakt dus 9 seconden was echt niet te verklaren. Nou in de warm up bleek het wel te verklaren toen ik achter iemand aan reed, we reden blijkbaar de alternate versie. Heb ik al die tijd dus op het normale circuit zitten oefenen en ook in de kwalificatie die lay out gereden! Ineens reed ik 6 seconden van mijn tijd af, dat leek er meer op :blushing:

2 minuten voor het einde van de warm up crasht de pc. Voordat alles het weer deed, was de race al 5 ronden onderweg. Dus het enige wat ik nog kon doen was hopen op wat uitvallers. Om de avond compleet te maken merk ik niet op dat Jeroen uit de pitlane komt en crashen we. Ik stond op het punt om door een groepje gelapt te worden en was dus op zoek naar een plek om ruimte te maken. Dat gecombineerd met het feit dat je hier tussen pit exit en daadwerkelijk invoegen op het circuit op het relative scherm niet ziet dat iemand de pits uit komt, heb ik je echt nooit opgemerkt. Ik dacht tijdens de race zelfs dat het een divebomb van één van die lappers was. Pas in de replay zag ik dat Jeroen het was die uit de pitlane kwam. 1000x sorry daarvoor!

Uiteindelijk toch nog 22e geworden, maar als ik naar de snelheid kijk had dat denk ik p12 kunnen zijn.

eansys

Senior Member
De race van vanavond was mijn eerste. Denk dat ik het redelijk tot goed heb gedaan gezien de deelnemers. 13e gekwalificeerd en de race als 10e geëindigd.:thumbup:

[video=youtube;RrJRIf6K3lE]https://www.youtube.com/watch?v=RrJRIf6K3lE[/video]

Knappe race hoor Eric. Mijn kwalificatietijd was goed voor 16e startplek. Tijdens de eerste paar rondes wil ik altijd even voorzichtig doen en rustig het veld laten settelen. Bij de start kwam ik goed weg, maar in de 2e ronde in de 1e linkse moet ik een stuurcorrectie maken, waardoor de mannen achter mij nog dichterbij konden komen. En in de 3e bocht stuurde ik te laat naar recht in waardoor ik op het vuil zit en mijn auto begint te glijden. Ik krijg wat tikken, ga in de rondte en raak van de baan. Gevolg: ik mag vanaf de 23e plek een inhaal race beginnen. Dat lukte aardig door fouten van anderen, want op dit circuit is het maken van fouten snel gedaan. Uiteindelijk 14 seconden achter Eric gefinisht op de 14e plek.

Er had meer in gezeten. Deze race maar snel vergeten en me gaan richten op Monza.

Ferroeni

Senior Member
Gisteren hadden we weer een race en dit keer op Monza.

Ik de trainingen wist ik zonder draft een 2:17.4xx neer te zetten. Dit lukt met helaas op de free practise aan het begin van de avond niet meer.

Het eerste rondje van de kwalificatie ging niet perfect en was een 2:18.3xx als ik me niet vergis. Gelukkig ging de tweede ronde een stuk beter en zag ik na de 2e chicane al een verbetering van 0.8 seconde. Uiteindelijk een 2:17.6xx. Goed voor het vertrekken vanaf P20 van de 30 deelnemers.

Bij de start kwam ik goed van mijn plek, maar bij de eerste chicana moest ik afremmen om niet op een insturende auto te botsen. Degene achter me had dit te last door en gaf me een behoorlijke tik can achter. En dat ongelukje had veel gevolgen voor de mensen achter me, want het werd een beetje een kettingbotsing.

Vervolgens door gereden, maar ik kon geen asnsluiting vinden op de mannen voor, maar liep wel uit op de mannen achter me. Na 9 rondes de pit ingedoken en toch voor 11 liter grkozen om erbij te gooien ipv 7.6. Toen ik weer op de baan kwam probeerde ik de man voor me te pakken. Masr die 5 seconden kon ik niet dicht rijden. Achter me liep Thomas op me in, maar ik heb hem gellukig op 2,5 seconden weten te houden toen ik als 13e over de finish kwam.

Overall sta ik nu gedeeld 14e met Eric Nannings.

Volgende week Imola. Veel zin in.