Tidal Influence Mazda MX-5 World Tour | Algemene Thread

Mijn planning voor morgen is flink omgegooid :(
M'n moeder heeft iets verrekt met sporten vandaag, dus kunnen ze niet komen. Dus gaan we die kant op, maar dan ga ik de race never nooit halen :S

Wat niet kan, dat kan niet hoor. Bij Simracen gebeuren dit soort dingen helaas. Voordeel van deze serie is ook dat je 'no show compensation' hebt, als je de rest van het seizoen mee kan doen, telt race 1 voor 90% van je gemiddelde score.

Bij mij in de familie is mijn hobby gelukkig 'erkend' en snappen familieleden als ik op sommige feestjes e.d. niet aanwezig ben of eerder weg moet omdat ik een race heb ;)

Oeeee, eindelijk weer racen! :D:D En jammer Bram, volgende race beter! Die playseat moet wel even goed ingereden worden ;)

en wat jeroen al zegt, de belangrijke familie begrijpt het compleet, en zelfs op mijn werk snappen ze het dat ik soms eerder wegmoet, of later aankom doordat ik een race heb. Je moet het gewoon goed uitleggen, en mensen die het dan nog niet begrijpen die denken dat je aan het mario karten bent :p

Jarninho

Senior Member
Wow! Wat een toffe race. Voor de pitstops zaten Richard, Jeroen en ik in een clubje van 8 man. 3 gingen er van de baan en Toen was er weer wat ruimte. Richard en Jeroen lagen voor mij en deden in ronde 7 een pitstop. Ik en die 2 anderen een ronde later. 1 ervan rijdt hem erbij het inrijden van de pits nog de muur in. Maar na mijn stop zag ik die gasten niet meer acher me, of in ieder geval ver goeneg van me vandaan. Maar Jeroen en Richard zaten achter me.ben die laatste rondes was het vaak van plek wisselen met hele gave en cleane acties. Echt supertof. Thnx mannen.

Dat was zeker gaaf zo.
Het viel mij in ronde 1 al op hoe veel er voor positie gestreden werd, daar ging mij eigenlijk veel te veel tijd verloren. Dus ik wilde zo snel mogelijk naar binnen zodat ik mijn eigen tempo kon gaan rijden. Maar ik durfde het nog niet aan en ben dus een ronde langer door gegaan (uiteindelijk had ik voor 2 ronden benzine over, dus het had een ronde eerder gekund).
Laatste 4 ronden heb ik een beetje zitten bluffen en ben ik achter Jeroen en Jeroen in de slipstream blijven hangen om hun te laten vechten en in de laatste ronde toe te slaan. Helaas kreeg ik in de busstop maar 1 Jeroen te pakken, maar doordat er voor ons wat incidenten plaats hadden gevonden hebben we volgens mij alle 3 nog plaatsen gewonnen. Uiteindelijk met zijn 3en binnen een 0.4sec gefinisht :thumbup:

Zonde dat ik een x4 opliep doordat ik betrokken raakte bij een incident met iemand die een beetje lomp de baan weer op kwam en iemand die veel te gretig was om zijn verloren posities weer goed te maken. Anders had ik er in het miles per incident klassement nog beter voor gestaan.
Als ik het zo zie mogen we zeker trots zijn op het gevecht tussen ons 3en, zo'n mooie race en toch vrijwel geen inc's (zeker als je het met de rest vergelijkt) :thumbup:

Doel van gisteravond was simpel, lekker racen, en dat was prima gelukt! Kwa start kwalificatie een voorzichtig rondje gereden en daarna een inc gepakt in de echte hotlap, waardoor ik op een paar duizendste voor Jeroen Ursem stond :) Ik maakte me al op voor een leuk gevecht, maar had zo'n lekkere start dat ik Jeroen alleen in de allerlaatste ronde nog een keer tegenkwam.. Bij de start overal mooi omheen en lekker ingehaald. En toen ronde voor ronde in gevecht voor positie (wat richard zegt is op spa niet slim, zelfs in gevecht voor positie rijd je veel sneller als alleen door de lage snelheid van de mazda's en daardoor lange draft) Snelste rondje daardoor zelfs een 2:48, uiteindelijk terecht in een groepje van 3 en omdat ik achteraan lag, als eerste naar binnen (lap 9 volgens mij). Na de pitstop bleef er eentje van over, waar ik bovenop Eau Rouge vlak voor uitkwam. Daarna ronde na ronde stuivertje gewisseld, en soms zelfs gebump draft om weg te rijden bij anderen. Laatste paar ronde allemaal gebaseerd op maar 1 ding, ik moest uitkomen Stavelot op kop liggen, zodat hij me langzaam in kon halen voor blanchimont, waarna hij (na bestuderen van zijn lijnen) vroeg zou remmen voor busstop (deed hij iedere keer als ik er vlak achter zat, maar heb hem er daar nooit naast gezet, zodat het verassingseffect behouden bleef) en ik er binnendoor langs kon. Het ging allemaal precies zo, waarna hij helaas in blanchimont mijn neus aantikt en we beiden spinnen. Ik kan nog wel een klein beetje doorrijden, maar een of andere dwaas houd vol het gas erop nadat hij spint uitkomen busstop en raakt ons beide... Ik kon misschien sneller de baan weer op, maar heb echt de tijd genomen om het rustig aan te doen, waardoor ik vlak achter de jeroenen ben gefinished. Jammer, want een top 15 klassering zat er in!

Wel enorm lekker geraced, meerdere malen 2 of 3 wijd, en heel erg cleane overtakes. Dit had ik echt even nodig. Op naar de volgende!

Ik had tijdens de eerste ronde helaas ook al gelijk x4 aan mijn broek omdat er iemand achter me mij een tikje gaf. Maar inderdaad, de battle tussen ons 3en was echt epic en ik denk dat we ook incidentvrij reden omdat we elkaar goed kennen.

Voor degene die de replay willen zien van de race:

[video=youtube;Y93r8JITDnI]https://www.youtube.com/watch?v=Y93r8JITDnI[/video]

(wat richard zegt is op spa niet slim, zelfs in gevecht voor positie rijd je veel sneller als alleen door de lage snelheid van de mazda's en daardoor lange draft)
Qua snelheid is het misschien niet slim, maar voor mijn gemoedstoestand was het dat wel :p
Ik had pas heel laat besloten mee te doen en reed dus gistermiddag pas voor het eerst met deze auto. Mijn doel was dan ook alleen maar om uit de problemen te blijven en te finishen om zo ervaring op te doen. Dan was het voor mij niet helemaal de bedoeling dat ik meteen zo moest knokken.

Edit: de tijd die het mij kostte waar ik het gisteravond over had, was dus de tijd die ik verloor door mijn eigen voorzichtigheid.

Last edited:

eansys

Senior Member
Briljante tekst in de IRT Review for Season 12, Race 1. Spa Francorchamps.

Lap 9 Rentzenbrink vs Wall
Rentzenbrink uses the wall to get through the corner in pitlane. This typical Need for Speed technique is frowned upon, but we will see it through the fingers:lol:. No further action

Hoe noemen we dit? Een "van Gaaltje" :thumbup: