The Paintshop FAQ

Layers zijn eigenlijk gewoon losse plaatjes die je over elkaar kan laten gaan. Hierdoor kan je zaken naar de achtergrond laten verdwijnen etc.

Lijkt een beetje op knippen en plakken met papier. Dan wil je soms ook dingen over elkaar plakken. Dan moet hetgeen wat niet zichtbaar is eronder zitten. Zo werkt het ook met layers.

Ik moet hierbij wel aangeven dat ik voornamelijk met Fireworks werk maar dit is inmiddels ook van Adobe en begint steeds iets meer op PS te lijken.

Ik zoek een basis template van een soort van druppel effect (auto rijd tegen wint in, en de lak loopt uit op de zijkant idee :p)

Iemand zoiets beschikbaar toevallig? :)

Dankjewel! :D

Ik moet hierbij wel aangeven dat ik voornamelijk met Fireworks werk maar dit is inmiddels ook van Adobe en begint steeds iets meer op PS te lijken.
Kan je dan net zoveel als in Photoshop? Er zullen altijd specifieke Photoshop-dingen zijn die voor mij onmisbaar zijn...

Zoals ik de pakketen zie van Adobe:

Photoshop = fotobewerking
Illustrator = tekenpakket
Fireworks = GIF-animatie
Flash = flash-animatie

Ik teken nog altijd lekkerder in Photoshop dan in Illustrator hoor, en ook GIF animaties gaan prima met Photoshop. Bij mij op het werk maken we aan de lopende band banners en andere internet advertenties, en die worden allemaal in Photoshop en Flash gemaakt, niet in Fireworks.

Illustrator is ideaal voor dingen te tekenen... Zo kan ik veel beter overweg met de pentool in Illustrator, dan in Photoshop. Daar doet hij nooit wat ik wil :p

Mathijs

Senior Member
De pentool is sowieso een verhaal apart, daar moet je echt mee leren werken. Ik kan het nu een beetje...
Ik ben de laatste tijd veel in InDesign bezig, maar dat is weer een heel verhaal apart...

Tjerk Korving

DigitalRacing | Directie
Heb sinds kort Photoshop CS4 Extended hier liggen maar moet nog even ermee gaan rommelen, verder dan installeren ben ik nog niet gekomen.

Nog helemaal legaal ook maar niet de volle mep betaald. Ik volg nog een studie HTS werktuigbouwkunde in deeltijd en als student zijnde kon ik het met een stevige korting via surfspot.nl kopen. :D

Kan je dan net zoveel als in Photoshop? Er zullen altijd specifieke Photoshop-dingen zijn die voor mij onmisbaar zijn...

Zoals ik de pakketen zie van Adobe:

Photoshop = fotobewerking
Illustrator = tekenpakket
Fireworks = GIF-animatie
Flash = flash-animatie
Zo'n beetje elke auto die ik heb gemaakt komt via Fireworks. Het is net als Illustrator echt volledig vector gebaseerd tekenen maar dan is Illustrator volledig profi en dat is Fireworks niet.

Ik vind het prettig vandaar dat ik het gebruik.

Uiteraard, je gebruikt dat waar je het lekkerst in tekent!

Waar ik nu waar een beetje tegenaan loop, met het painten van de STCC auto's... de alpha-channels op de windows :)
Beetje tricky voordat ik dat doorheb :)

Ik gebruik Paint shop pro van Corel erg fijn programma, denk ook omdat ik hier mee begonnen ben en dan raak je aan het programma gewent. Kan met Adobe minder uit de voeten.

Ik ga het deze week zeker proberen om zelf een start te maken met de livery. Vorige keer totaal niet gelukt. Het enige wat ik voor elkaar kreeg is een witte wagen zonder sponsors.
:D
Erg handig topic waar ik nog veel gebruik van zal maken...

Illustrator is ideaal voor dingen te tekenen... Zo kan ik veel beter overweg met de pentool in Illustrator, dan in Photoshop. Daar doet hij nooit wat ik wil :p
Haha, enorm herkenbaar maar dan andersom ;) Ik paint mijn vectors in Photoshop en dan exporteer ik ze naar Illustrator. Ik denk gewoon dat het er op neerkomt dat je met alle programma's prima resultaten kan bereiken; gewoon eentje kiezen en er bij blijven ;)

Ben een ongelovelijk photoshop noob, maar probeer voor het DRTCC2 zelf een auto te painten. De basiskleur heb ik inmiddels al, maar nu wil ik er sponsors op gaan zetten.

De logo's die ik heb staan op een witte achtergrond, maar die witte achtergrond wil ik natuurlijk niet op mijn auto hebben. Hoe krijg ik alleen het logo naar mijn auto gekopieerd?

Heb voor de duidelijkheid even een logo zoals ik die heb ge-upload.

Attachments