Road to 4k irating (eerst 3k uiteraard)

Tjello

Active member
Ik heb dit jaar alleen de Daytona 24, Bathurst 12 en Sebring 12 gereden (en wat IVRA races). Komend weekend de 24 uur van Spa maar ik krijg mezelf niet gemotiveerd om een serie regelmatig te gaan rijden.
Is niet alleen met hobby zo overigens, ik merk dat ik na een werkdag niet zo veel zin heb om nog wat te ondernemen :rolleyes:

Peter

Senior Member
Er boven komen is 1 ding, er boven blijven is een tweede. Na de eerste keer boven 3k deed ik een C-fixed race op New Hampshire, dat ging dus even niet goed. Een Late Model race waar je van pole mag starten (tegen Drew Wooten, een 10K iRacer) maar tikt hij me rond en dus achteraan aansluiten. Inhaalrace tot aan P3, wordt ergens de laatste ronde niet geteld en eindig ik P8.
Weer wat iRating gewonnen met een P2 in de SK-modifieds op Lanier, een moeilijke ARCA race op New Hampshire (die oval ligt me niet blijkbaar) Dan de 87 Legends op Charlotte, geweldige combo maar wel even wennen voor mij. Speeding in pitlane, penalty en ook nog eens vergeten te tanken en daar met nog 6 ronde te gaan achter komen. Volgende race geen cautions dus banden managen en een stop onder groen, een mooie P4 behaald. Nog een Late Model, SK-mod en C-fixed race (Phoenix nu) gedaan en pas daarna met een P2 in de Late Model op Martinsville weer boven de 3K gekomen. Dat duurde dus 12 races voor ik dat weer haalde.

en dan krijg je deze week Southern National in de ARCA series, wat een crashfest is dat zeg. eerste 3 races van pole gestart, de snelheid is er wel maar crashes ontwijken blijft lastig voor mij. 2x door lapped cars gecrashed, 3e race zelf gespind in de 1e ronde 1e bocht *%#@!

Uiteindelijk was 4x scheepsrecht, geen pole maar een P2 maar halverwege de leiding kunnen pakken en gewonnen met 1,7s voorsprong en dus net nog boven de 3k gekomen voor mijn vakantie. Nu even 2 weken rust :)

Het rijden van verschillende series is echt leuk maar soms wat nadelig omdat je niet voldoende vertrouwd met de auto bent om in verkeer te kunnen rijden, soms is er contact, soms moet je wat posities opgeven om dat te voorkomen. Afgelopen weken dus de ARCA, Late Model, SK-Modified, C-Fixed en 87 Legends gereden. Echt blij dat ik eerder dit jaar iRacing weer heb opgepakt. Short Track racen blijft toch heel gaaf, hoewel ik de uitstapjes met ARCA en C-Fixed naar de speedways ook wel leuk begin te vinden. Alleen superspeedways vind ik nog steeds niets :)

Nu nog tijd zien te vinden voor een road serie en eventueel dirt oval, dat is ook een vak apart om dat goed te kunnen zeg!