Road Racing

Tjello

DigitalRacing.nl
Formule Renault 2.0 en de V8. De renault op dinsdagavond en de v8 op donderdag (combineren met oefenen voor de imola 1000 en bathurst 1000).

Mijn eerste race in jaren, en mijn eerste race in de HPD. Was leuk, behalve dat in de eerste bocht degene die langs me gestart was heel agressief reed en voor mijn neus in een andere wagen crasht. Dus knal ik daar op, neus er af en naar de pits voor een nieuwe. Kwam met een ronde achterstand weer naar buiten. Is natuurlijk eigenlijk geen klap meer aan zou je zeggen, maar kwam na de de koplopers te laten passeren in hetzelfde tempo te zitten als de mannen er achter, dus daar zo'n beetje tussen gehangen en mee zitten spelen, zonder hun gevecht te vernaggelen.

De HPD is een fijne wagen om te rijden, in ieder geval met de baseline op Silverstone. Snap niet dat ik daar nog niet eerder mee geracet heb. Heb de wagen al sinds hij uit is.

Overigens, het kan aan de combinatie met Silverstone liggen, maar ik heb het idee dat er veel beter gereden wordt in deze multi-class serie dan een paar jaar geleden. Niet echt grote incidenten gezien of scheldende coureurs.

RSRoy

Senior Member
Toen ik een paar maanden geleden weer officiële races ging rijden maakte ik soort van hetzelfde mee. In de eerste ronde steeds tegen problemen voor me neus aan gereden. Daar ontwikkel je toch een soort neusje voor om dat te ontwijken.

Tjello

DigitalRacing.nl
Volgens mij was de HPD toen hij uit kwam niet echt de makkelijkste auto om te rijden. Ook al is het een ronde achterstand, je weet in elk geval dat je race pace goed is.

Nja, dat bleek uiteindelijk toch tegen te vallen. Er reden blijkbaar niet veel mensen meer rond, dus mijn tempo was even snel al de langzaamste deelnemers. :lol:

Daar zal toch nog wel wat training tegenaan moeten. :)

Tjello

DigitalRacing.nl
Ik heb een 'kort' filmpje gemaakt van ons (Roy, Dennis, Michael en ikzelf) 24 uur avontuur. De hoogtepunten van de eerste 4 uur:

[video=youtube_share;5qUytKGyHac]https://youtu.be/5qUytKGyHac[/video]

Tjello

DigitalRacing.nl
Om ongeveer 7 uur vanochtend ingestapt voor een triple stint, Michael overhandigde het stuurtje vanaf P4 volgens mij. We kwamen in elk geval op P6 weer de baan op.
Ik zag in de relative dat P8 op een ronde achterstand van ons reed dus ik dacht cruisen en gewoon positie behouden en constante rondjes rijden.
Dat ging goed tot rondje 5 ofzo. Het volgende gebeurt:

[video=youtube_share;uMXJDQ2fEc8]https://youtu.be/uMXJDQ2fEc8[/video]

Geen idee hoe of wat, als ie losjes wordt is het gewoon stuur recht houden en de offtrack pakken en klaar maar dit was zo spontaan...
Auto krom, tow gepakt en de 30+ minuten repairs gedaan. In P27 weer de baan op met een auto die een seconde per ronde trager is dan daarvoor.

Van de triple een dubbel stint gemaakt en het stuur aan Dennis gegeven, hij ligt op dit moment 24e en loopt in op degene op P23.

Dat is irritant als je dat overkomt, zeker met zo'n goeie prestatie waarbij je bijna iedereen hebt ingehaald. Nou ja, nu maar weer een kleine inhaalrace doen dan maar. Succes en veel plezier.