Road Racing

Roy Visser

Senior Member
#1



De thread voor alle informatie omtrend Road Racing binnen iRacing. Ben je bezig met een setup of kijk je uit naar een race/wagen combi, hier is de plek om je verhaal kwijt te kunnen. Omdat we binnen DRNL al superveel ervaring hebben met Roadracing lijkt me basic etiquette overbodig om te plaatsen. Hier nog wel een mooi filmpje over Multiclass iRacing Etiquette

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=vpoK0522dCU"]Multiclass iRacing Etiquette[/ame]


[spacer]

Wees met het plaatsen van setups duidelijk om welke wagen/circuit en eventueel seizoen het gaat, drnl heeft sinds kort ook de mogelijkheid om STO files te uploaden (setup files) maak hier dus uitbundig gebruik van ;)

voor lange uitgebreide raceverslagen kun je hier terecht: Het Grote Raceverslagen topic

Gebruik voor korte opmerkingen over een race deze thread, zodat het raceverslagen topic een mooi overzicht /blijft/wordt van spectaculaire races van members.
 
Last edited:

Roy Visser

Senior Member
#2
Eigenlijk gemaakt voor Oval, maar uitstekend te gebruiken voor Road Racing heb ik hier voor de meest gebruikte stuurtjes speciale knop overzichten gemaakt van functies waarvan ik denk dat je ze nodig hebt tijdens het racen

Fanatec



Logitech G25



Logitech G27
 
#3
Antwoord op de vraag waarom de Prototype en GT Series races van "maar" 45 minuten heeft:

A quick update for you on 2.0 progress. As of right now we are targeting to release next week with the new tire model the following cars: Class A Impala 2011 Class B Impala (obviously already out but will be updated to the current version of the new tire model) Silverado HPD-ARX-01c LMP2 Ford GT Corvette C6.R We potentially will have another road and/or oval car done but as of this moment we are focusing on the cars I have listed above. We have focused on the three road cars that we have because the HPD and Ford GT have been developed from the ground up on the new tire model and it only made sense to get the Vette done so we had a complete series with the new tire model. I have seen some threads asking about the race length of the Prototype and GT open series and why they are not hour plus races and the schedule was created this way to make it more accessible to the majority of the service. It will be our most popular road series this season so we have to approach the schedule differently. We can definitely revisit the race lengths in this series next season.
Steve
http://www.bsimracing.com/2011/07/iracing-v2-0-car-release-next-week/
 
#4
Idd, las het gisteren. Precies zoals je al eerder zei. Hopelijk zal het 2e seizoen langere races hebben. Ondertussen ontstaan er natuurlijk ook enkele endurance leagues, dus het is zeker mogelijk om er nu al lange races mee te rijden.
 

Peter

Senior Member
#5
ok, schaamteloos gekopieerd vanaf het iRacing forum, maar wel vette screens!!

Luke Russell said:
Please note: These screen shots were taken from the newest TWISR episode so they've been compressed in the upload process.







 
#10
Te hoog op z'n wielen, de wielen staan te ver naar binnen en ze zijn niet diep genoeg ;) Erg jammer, doet toch altijd afbreuk aan zo'n (verder erg netjes) model.
 

Stefan

Senior Member
#14
John Hughes said:
Also, the flatness of the wheels is a little trick that pretty much every game at the moment uses. Once the wheels get to a certain speed, the 3d spokes used for when the car is sitting still are replaced with simple planes. They are curved to give the basic shape of the spokes, but they dont retain any "thickness". An alpha'd texture is applied to it and you get that blurred look...to simulate speed... and are swapped out at different times to show either faster or slower speed. Forza does it, GT5...I honestly cant think of anyone who doesnt. That said, our spun tires were swapping out "too" flat as shown in the images in this thread and that has been taken care of. Ive also went back and fixed the CR6 tires as well as they had this same issue. Sometimes things like this get unnoticed or slip thru the cracks, but we arent scared to get our hands dirty and fix them.
Komt dus allemaal goed :)
 
#17
De spaken lijken qua diepte eerst naar buiten te komen voor ze naar binnen gaan. Daarnaast is de wielmoer te lomp. 't Is gewoon niet echt een goeie representatie van die typische BBS GT velgen.



Laten we overigens niet van een mug een olifant maken; het blijft een detail.
 

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
#19
Het oog wil ook wat. En als je een simulator bent zoals iRacing moet je ook dat op orde hebben. Helaas klopt dat (nog) niet helemaal en dat mogen ze wel verbeteren. :)

Ondanks dat ben ik benieuwd naar alle nieuwe content en de veranderingen die het met zich mee neemt. :)
 

Peter

Senior Member
#20
Er is al bevestigd dat er al een update is van de rims.. alles wat we nu van de GT zien is dus niet perse definitief en we zullen dus echt moeten wachten met oordelen tot we het model zelf kunnen zien :)
 
Top