Racesim hardware thread [Deel 4] | Stuurtjes en pedalen

Ben eerst begonnen met het testen van mijn stuurtje. Ik heb zo'n Fanatec Porsche GT3 RS V2. Hij werkt wel maar bij sturen hoor je een behoorlijk plastic tikkend geluid. Ik gok dat er iets in het binnenwerk bijna op is of op het punt van breken staat. Misschien toch maar vervangen.

Denk aan CSL Elite van Fanatec met een stuurtje erop ;-)

Last edited:
Heusinkveld Sprints besteld. De Fanatec CSP V2's doen het nog prima, maar ik wil weer een stapje verder. De Porsche 911 in iRacing is zo lastig, dat elke klein beetje extra controle welkom is.

Heusinkveld Sprints besteld. De Fanatec CSP V2's doen het nog prima, maar ik wil weer een stapje verder. De Porsche 911 in iRacing is zo lastig, dat elke klein beetje extra controle welkom is.
Nice, daar ga je geen spijt van krijgen! Ik ben zelf weer een tijdje teruggestapt naar CSW V3’s vanwege GT Sport, en ook al is het qua gevoel nihil, De heusinkvelds zijn net weer een fractie constanter en ik hoop ze zeker weer terug te monteren wanneer de tijd voor iRacing er is.

Ik heb de rem van de CSP's nu op hoge druk en korte slag staan, waardoor het voelt alsof ik tegen de muur trap. Vooral het moduleren van de rem is het grootste probleem. Hopelijk wordt het ietsje makkelijker nu.

Gisteren eerste race gedaan in de 911 op Montreal. Gelijk maar de moeilijkste combi, want de pedalen zaten er toch al zeker een uur op en ik had al minstens 10 minuten niks meer gewijzigd.

Dus qually was een spin en 0x. P17 van 17.
Race ging prima en naarmate de race vorderde ging het steeds beter. Snelheid is er nog niet helemaal maar het feit dat ik steeds meer kon pushen naarmate de race vorderde geeft veel vertrouwen. Resultaat was P6 en dat leverde meer punten op dan ik gemiddled haal, dus prima. Zeker voor de eerste race na zo'n korte gewenningsperiode.