Racesim hardware thread [Deel 4] | Stuurtjes en pedalen

Goedkoopste oplossing is het zelf uittekenen en bedenken hoe je het wil hebben. Voor 200 euro ga je het denk ik niet redden met alu profielen. Heb even mijn order opgezocht en was in totaal al bijna 300 euro kwijt (eind 2014. Daarbij niet eens de spullen nodig voor een monitor stand.

200 ga je niet redden idd. Denk aan 350-450 met bevestigingsmaterialen. Monitor stands gewoon bij Mediamarkt oid kopen kan iets schelen.

Slim ontwerpen icm webshopprijzen is de truc. Kost wel veel tijd.

Oh dank voor het nazoeken Dennis! Dat is inderdaad best behoorlijk. En dan de monitor stand voor 3 monitoren ben je ook zo nog 150 euro extra kwijt, minimaal + nog een stoel (mijn oude stoel is afgevoerd). Dan begint een Obutto Revolution steeds dichterbij te komen. Voor een 200 euro meer, ja is gelijk nog meer maar dan staat er een "standaard" systeem dat uitbreidbaar is, makkelijk te monteren... (naja... zoiets).
Gaat wel m'n hele budget voor een nieuw stuurtje naar de maan :p

Alternatief is toch terug naar een eigen hout oplossing die ik eerder had. Daar ben ik voor 100 euro echt klaar, wel veel heel veel tijd dat het kost om te maken.

Ik neig vanwege de kosten toch naar een houten constructie. Tenzij ik met een alu profielen constructie rond de 200 euro blijf (ex monitor stands & stoel) of de mogelijkheid kan bouwen waardoor ik eenvoudig van de race rig een flight sim kan bouwen en zelfs een shooter zou kunnen spelen.

Last edited:
Voor dat budget ben je met een Ricmotech bijvoorbeeld wel klaar omdat die gewoon van goedkoop MDF gemaakt kan worden. En wat stevigheid betreft is daar niets mee, in die van mij zit echt geen flex.

Het is alleen wel lastig om daar een ombouwmogelijkheid voor flightsim in te bouwen.

Toch nog teruggevonden. Onderstaande is zonder de 3 verhoogde staanders eronder die je op de foto’s ziet.

I only used 45x45mm aluminium profile.

2x 1,5m for on the floor
2x 1m for the vertical monitor support
2x 60cm for the vertical pedal support
2x 60cm for the diagonal monitor support
2x75cm for the diagonal pedal base
2x 20cm for the vertical seat lifting
6x 50cm for the with. 2 under the seat, 2 for the pedals and 1 at the bottom below the pedals. And one behind the monitor.
2x 30cm and an aluminium plate of 50x40cm with 4 holes for the steering wheel mount.

I believe thats all i used.

Hah! Ja Bart die zag ik ook, snel links van mij laten liggen maar ik bedenk me nu wel... Je kan die ook maken met steigerbuizen, dan is die denk ik wel enorm stevig.

Voordeel van een alu rig is dat je alles eenvoudig kunt aanpassen. Ik kan door wat boutjes los en vast te draaien van f1 stand naar trucker stand en weer terug.
Kost 1x wat en dan ben je ook echt klaar.