[PC] RaceRoom Racing Experience

Niet actief, maar DTM 1992 heb ik veel plezier aan beleefd. Online liep alleen totaal niet destijds, maar dat moet met een dedicated server toch echt wel beter zijn nu.

Tjello

DigitalRacing.nl
Ik heb gisteren na de FR20 practice nog even wat wagens geprobeerd en nadat ik de FFB een beetje naar wens had vond ik het erg vermakelijk.

DTM 1992 is leuk, de 2017 WTCC zijn erg los aan de achterkant, de 2013 wagens hebben dat wat minder en omg de BMW WTCC is weer een genot om te rijden :thumbup:

Is er interesse om wat avonden samen te racen?

HoiHman

Senior Member
Speel R3E alleen off-line. Ik rij meestal op ongewone tijden dus online werkt meestal niet.

De AI is vrij goed. DTM 2016 blijft nog steeds geweldig.

Tjello

DigitalRacing.nl
Kan iemand kijken of hij in de server lobby digitalracing.nl | testserver tegen komt?

Ik zie hem altijd op mijn lokale netwerk :innocent:

Edit: ik weet nog niet of iets zichtbaar is maar er draait ook een public DTM 1992 servertje, banen: Zolder, Nürburgring, Hockenheimring en Norisring.

Dan zit ik al een maand lang af te tellen voor pcars2, kom ik dit topic tegen 7 dagen voor de release van pcars2.
Geïnstalleerd om even een rondje te rijden om de tijd wat te doden.....6 uur later en helemaal flabbergasted van deze simulator. :D

Raceroom heeft een leuke optie dat je ALLE auto's 24uur lang gratis mag testen, dit heb ik dan ook maar gedaan. :p
sound = 10+ FFB = beter dan ik gewend ben (iracing) Graphics = 9

wat me vooral erg aantrok was dat je via competitions (time trails) ook gratis op betaalde banen kon rijden zoals Spa, Monza, nurnbergring etc etc.
Er zijn officiële competities van raceroom maar ook van WTCC bijvoorbeeld. Zelfs Mercedes heeft een competitie lopen waar je track day kunt winnen in een DTM auto.

top sim waar ik zeker veel tijd in ga stoppen de komende tijd, zou digitalracing hier iets in gaan ondernemen dan hou ik mij zeker aanbevolen ;)

Heren, volume aan graag en geniet :walkman:

[video=youtube;s2HqwJz9JgI]https://www.youtube.com/watch?v=s2HqwJz9JgI[/video]

Tjello

DigitalRacing.nl
Er draaien vanaf nu 2 servers

DigitalRacing.nl | Free Content Server
DigitalRacing.nl | Starter Pack Server

Eerste heeft alle free content en tweede heeft alle content uit het Starter Pack (€10)

Ik ben hem weer aan het installeren, wil het verschil in feel van de 190 DTM wel even voelen ten opzichte van een paar jaar geleden :)
Ik geloof dat alleen de nieuwe autos die ze uitbrengen de nieuwste physics krijgen Roy. Het werkt niet zo als bij Iracing. Veel van de oudere packs worden niet (meer) geupdate. Zo zijn er ook veel autos die maar 180 graden stuur animatie hebben. Wel jammer.

De BMW M235i (cup) is geweldig.

Tjello

DigitalRacing.nl
Enige wat ik niet fijn vind rijden zijn de voorwiel aangedreven wagens. Dat is gewoon niet mijn ding. Eerder vanmiddag met Roy online gereden en we hebben een hoop plezier gehad met de taxi hehe

De m235 is idd ook leuk. De BMW turbo gr5 of wat is het is ook erg gaaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd :)
In die paar rondjes die ik gereden heb voelde het niet verkeerd aan, maar het is nog wel even zoeken naar een aantal dingen.
Zo staat alle content in het ingame menu en zie je pas als je een klasse aanklikt of je de content in bezit heb. Blijkbaar heb ik ooit de ADAC GT Masters aangeschaft. Dat had wel overzichtelijker gemogen.

Tjello

DigitalRacing.nl
Smoothing en damper uit zorgt al voor verbetering imo.

Content is niet geheel overzichtelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

heb het starter pakket aangeschaft, mooi pakket voor een hele degelijke prijs.
Ben geregeld op de servers te vinden, vanaf donderdag iets minder dan moet ik even pcars2 plat gaan spelen ;)

Ik heb gisteren nog wat rondjes gereden. Eerst op de sever even wat rondjes met de Audi TT Cup, dat reed erg leuk.
Daarna met de modern DTM op Spa en Hockenheim. Eerst had ik het gevoel dat er veel te veel grip was. Maar zoals wel vaker, ga je dan gewoon nog niet hard genoeg. :innocent:

Nog wel een paar puntjes waar ik tegenaan loop. Ik heb het idee, met de lasergescande iRacing circuits in gedachte, dat een aantal bochten te breed zijn. Ik heb daardoor moeite de apex te houden en hou vaak op de exit ook ruimte over.
Ander puntje is onderstuur op lage snelheid, bv de busstop en La Source op Spa. Waarschijnlijk ga ik gewoon te hard de bocht in, maar ik voel niet dat ik aan het einde van de stuuruitslag zit waardoor ik volgens mij te veel instuur. Ik ben er nog niet uit of hier een setting voor is of dat dit gewoon een kwestie van wennen is.

Ik speel/rij alweer paar weken met Raceroom.
Sinds gisteren de grote november update geïnstalleerd en meteen de nieuwe corvette gt3 en de mercedes gt3 aangeschaft.
Wat een heerlijke bakken zijn dat en.... wat een heerlijk diep donkere sound zeg...

Persoonlijk vind ik Raceroom nog steeds 1 van de betere sims op dit moment. In ieder geval op gebied van FF en audio.
Hopelijk volgend jaar over naar de Unreal 4 engine, althans die geruchten zijn er al een tijdje...

En mocht je je vervelen, probeer dan ook eens de BMW M3 Sport Evolution DTM 1992 op bijv. Falkenberg Motorbana circuit. Wat een heerlijke combi! :thumbup:

Iemand al de nieuwe porsches geprobeerd?
Ik met name de Porsche 911 GT3 R.

Wat een mooi stukkie techniek ! :cool:

Vanmorgen nog een race gereden met de 911 GT3 R op de nordschleife en 42 AI

:thumbup: Geweldig :thumbup:

Deze video laat zien dat Sector 3 heel goed zijn huiswerk heeft gedaan

[video=youtube;neeRXu9d1Ag]https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=neeRXu9d1Ag[/video]

Tjello

DigitalRacing.nl
Gisteren een clubrace met Racedepartment meegereden. 1992 DTM wagens op Laguna Seca. In race 2 kwamen we met 7 man binnen 3 seconden over de finish. Waren met 17 rijders.

Thiim geeft zijn mening op de cup wagens uit iracing/ac/rre

[video=youtube;9-W6fA7bumQ]http://www.youtube.com/watch?v=9-W6fA7bumQ[/video]