[PC] Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator

Vandaag heerlijk met een 6x6 Ural de ongerepte natuur van IJsland verstoord. Ik heb het al meerdere keren gezegd, maar ik roep het nog maar een keer; wat is ProMods 2.0 gaaf zeg :D

Yep, hiermee moet het wel lukken

Sneeuwvlucht, 'gewoon' rook die horzontaal over de weg waait maar het effect is adembenemend

Van de sneeuw naar de toendra

Over ongebaande paden en poelen

En dan is zo'n XC90 toch net niet afdoende

Het vervelende van al die mods is dat als je een paar (game-)updates overslaat je savegame vaak corrupted is. Als je elke update alles bijwerkt gaat het goed, maar overslaan = overnieuw beginnen :(

Ik ga vanavond eens kijken of ik de Hungary mod aan de loop kan krijgen. Hongarije schaal 1:3, waar Europa in ETS2 1:19 is. Schijnt erg gedetailleerd te zijn, maar daarmee ook erg zwaar voor het systeem dus ben benieuwd of hij werkt op m'n laptop ;)

Gameplay filmpje uit de ATS Beta, leuk om te zien. Tot dusver echt 'ETS2 in Amerika', maar ik heb natuurlijk geen idee hoe oud deze beta is. En al blijft het zo, dikke prima wat mij betreft ;)

[video=youtube;24xWm4ZgLGY]https://www.youtube.com/watch?v=24xWm4ZgLGY[/video]

Qua speelwereld zal hij iets kleiner zijn dan ETS2 origineel schat ik zo, als ik http://thetruesize.com/ er even bij pak en California over Europa leg. Desalniettemin genoeg om ons weer even bezig te houden! :D

Steeds als ik dit allemaal lees, dan denk ik, vet, moet ik echt gaan spelen.. Maar dan loop ik weer tegen tijdgebrek aan :(
Maar wel tof om je screenshots te zien enzo! :thumbup:

Last edited:
Ik blijf wel pushen, komt vanzelf ;) Het is heerlijk ontspannend, ik doe het lekker aan de tafel in de achterkamer met een X360 controller terwijl ik met een schuin oog en oor TV meekijk.

Een groot deel van mijn plezier haal ik uit de herkenbaarheid van de omgevingen. Om virtueel ergens te rijden waar ik in het echt ook geweest ben. Amerika ben ik nog nooit geweest dus wat dat betreft spreekt ATS mij nog niet echt aan.
Ik zal hem uiteindelijk best aanschaffen, maar het is niet zo dat ik die releasedatum in mijn agenda heb staan.
Bovendien heb ik in ETS nog genoeg te ontdekken.

Maar de tip van Xbox controller op laptop is wel een goede, dan kan ik er ook meer tijd in steken. Eerst maar eens kijken of mijn laptop dat wel trekt :innocent:

Maar de tip van Xbox controller op laptop is wel een goede, dan kan ik er ook meer tijd in steken. Eerst maar eens kijken of mijn laptop dat wel trekt :innocent:
Ik was enorm sceptisch maar het feit dat de basis van ETS2 al aardig oud is scheelt een hoop. Hij is op mijn laptop in ieder geval prima te spelen, en da's echt geen top-of-the-line apparaat!

Gisteren was het weer zover om op pad te gaan, helaas update waardoor de game telkens crashed en ik alle mods weg moest doen.
dag tegen de Jazzycat, Pro mods, Kenworth, peterbilt en Volvo V670 mods en met base content onderweg.
hieronder plaatje van me Volvo V670.

maar als je dan onderweg bent om je lading op te halen moet je niet in een blinde bocht gaan inhalen :lol::rolleyes:

De lading opgehaald in Brussel en op weg naar Katowice in polen om de lading af te gooien, eerst nog bij de toll even wachten

En dan zijn we weer onderweg!!!

MAAR NOG 1,5 week en dan is daar eindelijk ATS en wat zitten er weer pracht plaatjes bij.
helaas nog nergens kunnen vinden welke merken er voor gaan komen en welke uitvoeringen van trucks

Ik heb Peterbilt en Kenworth voorbij zien komen in de screenshots. Ze gaven aan te starten met 3 merken, ik vermoed dat Volvo het 3e merk gaat worden.

Ik speel dit ook. Echter krijg ik de meeste Mods niet aan het werk. Heb de game puur basis (dus zonder dlc) hier bij het downloaden ook rekening mee gehouden.

Maar toch zou ik het wel gaaf vinden om ook pro-mods e.d. te kunnen gebruiken. Iemand ervaring mee?