[PC] Assetto Corsa

Zojuist hebben Victor en ik een race gedaan met de Lotus 98T en daar kwamen weachter een bug. We hadden dus een race van 10 ronden. En Victor had zijn motor opgeblazen en kon toen ie stil stond op ESC drukken en daar "back to pits" selecteren. En dan isdeauto gerepareerd en kun je weer verder rijden. Maar goed, als je dan net de pit uit bent en je bent weer over S/F dan kun je weer afremmen en bij stildand op ESC drukken en vervolgens weer "back to pits". En alsjedan weer verder gaat rijden, dan wordt automatisch het aantal rondes opgehoofd, zonder dat je daarvoor het hele circuit over hebt hoeven gaan.

Ik weet niet of bovenstaande al een bekende bug was, maar dit mogen ze best wel fixen in een volgende release :)

Easy win was het wel.

Wat mij vooral stoorde was het feit dat de motor van de Lotus 98T zo verschrikkelijk snel kapot ging.
Met turbo op 50% ging het wel... tot ongeveer 3,5 ronde? en met 90% is dat binnen de eerste ronde al.
En dan probeer ik echt voor het rode van de revver te schakelen.

Dat is het idee ook Victor :).

De jaren 80 Turbo's konden alleen in de kwalificatie een rondje met 100 turbo boost rijden. (1200PK!!). In de race was het vaker 40-60%, anders ging het materieel kapot. AC heeft het dus juist redelijk realistisch geimplementeerd. Overigens vind ik met 100% boost bijna niet te rijden qua power.

Misschien moet ik dan maar met 40% rijden. Het mag wel realistisch zijn, maar het moet ook wel leuk blijven. Bij elke schakeling kwam de damage box in beeld. (HEEEEL af en toe niet) Zelfs bij 50% rijden.

Algemeen gezien is AC nog lang niet af dus eigenlijk rustig afwachten wat het spel wordt aan het einde van de ontwikkeling en wanneer zij het bestempelen als versie 1.0

Tjello

Active member
Het probleem gevonden. Bij het omzetten van booking naar pickupmode moet je een entry list maken, nadeel is dat ik nu skins moet toewijzen aan een wagen entry nummer. Nummer 1 heeft een oranje, nummer 2 een witte, nummer 3 een saffier etc.

Serversettings:

Wachtwoord: drtest
Wagen: BMW 1M
Baan: Mugello
Practice: 60 minuten
Kwalificatie: 30 minuten
Race: 15 ronden

Knight

Senior Member
Het probleem als je naar de pit gaat en dan de ronde niet hoeft te rijden (en dus makkelijk wint) zit er vanaf begin van de online code in. Ik heb daar al een melding van voorbij zien komen op het AC forum.

Van het weekend ook maar eens de server van Marcel weer proberen. ;)

Als je bij elke schakeling 'damage' in beeld ziet, schakel je wellicht niet goed?

Ik heb zelf nog geen enkele motor opgeblazen in de Lotus namelijk. Maar langer dan 5 rondjes niet mee gereden....

Imo is AC juiste tijd weer lekker op de goede weg nadat een tijdje de updates minder goed waren en basic features zoals de online code gewoon matig waren. Hopelijk zetten ze deze lijn voort, dan wordt het van de winter weer eens echt leuk en kan DR misschien gaan nadenken over een AC league?

Laatst al aangeschaft, het rijd wel erg goed (meer gevoel dan in iRacing denk ik), maar oh my f*cking god wat is die game lelijk. Weerhoud mij vooralsnog om het aan te raken en ermee te blijven rijden.

Menu's werken ook vrij irritant vind ik.

Laatst al aangeschaft, het rijd wel erg goed (meer gevoel dan in iRacing denk ik), maar oh my f*cking god wat is die game lelijk. Weerhoud mij vooralsnog om het aan te raken en ermee te blijven rijden.

Menu's werken ook vrij irritant vind ik.
Eens met Bram. Het menu wordt ook alom geprezen, hebben we het niet over een andere game?

Laatst heb ik het weer geprobeerd. Maar om met zijn allen een server te vinden, is echt een hel. We hebben zeker 10 minuten zitten kloten met filters en weet ik wat. Dan heb je de mod weer niet, moet je de mod eerst downloaden. En ga zo maar door.

Ik vind de menu's zelf ook niet echt heel handig. Vooral het menu waar je setups kan aanpassen. Misschien 1/8e van het scherm wordt gebruikt en je hebt heel veel tabs. Per tab wordt er ook maar weinig informatie getoond.

Ik probeer het wel weer als het echt af is. Tot nu toe is mijn ervaring een beetje meh.

Nee de website van iRacing werkt lekker handig en natuurlijk ziet dat er ook beter uit ;).

Als AC er niet goed uitziet moet je gewoon even de tijd nemen om de grafische instellingen goed te zetten. AC mag je natuurlijk niet de mooiste sim vinden, maar lelijk heb ik nog niemand horen zeggen.