[PC] Assetto Corsa

Knight

Senior Member
Ik heb net wat rondes gemaakt met de Formula Abarth op Vallelunga vanwege de challenge:
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1

Het is nog lastig wennen aan de Formula Abarth. Het remmen blijf ik erg lastig vinden met deze auto, je blokkeert zo snel. De grip in de bochten is wel enorm, veel meer dan ik denk, dus ik kan veel harder door de bochten heen kom ik steeds achter. Ik vind het een leuke auto, maar deze heeft voor mij nog veel meer oefening nodig voordat ik echt de limiet te pakken heb.

De nieuwe auto's van de update van vrijdag heb ik nog niet uitgeprobeerd. Dat moet ik van de week maar eens doen.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Nog meer nieuws omtrend AC:

[spacer]

Dear followers,
every year 25th April is celebrated as the Liberation Day in Italy. This day marks the end of fascist regime after the end of the Second World War in 1945, and the day commemorates the people who laid down their lives fighting the fascism.

25th April is a public holiday in Italy. There are robust celebrations around the country to commemorate this day. Large processions are taken out in major parts of the country, and a general sense of celebration and bonhomie is prevalent throughout Italy on this day.

The next update of Assetto Corsa Early Access will include the multiplayer mode and was previously scheduled for tomorrow's release; our work in the last two months has been strongly focused to complete and deliver this feature properly. We have also made investments to set several free public servers for our users and a proper lobby for servers created by, users, leagues, simracing websites and so on. However, due to the 25th April celebration, we might have some issues to get the best possible support from our italian based server provider, right at launch day.

Multiplayer is one of the most awaited features for a lot of simracing enthusiasts, but in order to properly test in public the multiplayer mode, we need to get the best technical support possible; for this reason, and also in order to improve multiplayer functionalities and to develop some additional features, tomorrow's release has been shifted to Friday 2nd, May. This delay will allow us to release the multiplayer in a working day, getting fast and proper support by our provider, if needed. We are pretty sure you understand that we are working at our best to provide the best gaming experience we can.

Thank you for your kind support and attention.

Cari followers,

[spacer]

Release van vandaag wordt nog even uitgesteld, via Twitter:

Unpredictable issue with crashes on single player events. We're working on it, but no release today. Hopefully tomorrow morning. Sorry :(

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Assetto Corsa Early Access - Build 0.9 available now!
First of all, thank you for your patience and your kind support about the delay occured with the last release of Assetto Corsa 0.9.
The unexpected issue (a random black screen occured when playing single-player races) that caused the delay of the release on May 2nd, has been finally recognized and fixed.
Meanwhile, the guys involved with the multiplayer mode took advantage of this delay to improve the netcode and the communication with the servers, focusing on the core networking systems and stripping it from most of its advanced features.

Multiplayer mode is such a feature that needs massive tests that can't be brought to completion only by a private betatesting team. Now that the basic functions have been completed and are available for public testing, we are confident that our devteam will be able to monitor the online activities with the aim to fix unforeseen bugs and improve the online experience, as well adding all the big and small features that will make AC multiplayer a great online experience. Starting from the basics and improving step by step is part of the Early Access program.
For your consideration, please note that the multiplayer feature that will be released is still in ALPHA phase: using the support forum to report any issue you might encounter will help our devteam to improve the netcode and its related features.
Here's following the list of features and known issues:
Working Features:
- Booking system
- Pre-booked clients from server admins
- Password protected server for booking
- Password saving for different servers
- Multi class races
- Race weekend (practice,qualifying,race) with configurable duration and number of laps
- Select penalty system or not.
- Track cycling
- Loop mode
- Maximum client limit, determined by circuit pit boxes
- Clients may re-join at any session if booked.
- Dedicated server available.
- 10 public official servers
Known Issues - Please check and report unknown issues at our official support forums http://www.assettocorsa.net/forum
- Official server are set to 15 clients and we will gradually increase the clients number with testing. Dedicated server is not limited.
- Wheels remain always connected on the ground, even if cars flies, jumps of flips
- Steering wheels angles might be exaggerated, or inverted
- Extended characters in player names, are not supported yet
- Graphical active aero animations do not work on multiplayer clients yet
- Opponents skidmarks are not visible yet
- Opponents windshield are not visible in player’s mirrors yet
- Opponents suspension movements are vertical, wheels might compenetrate cars body on some occasions
- "Multiplayer options” option from the menu does not work yet (containing voting for skip session, restart servers, kick users, chats etc)
- Switching between sessions dirt on the car doesn’t disappear
- race session ends some seconds after the leader finishes the race

Jep, ik zal even de bevindingen die ik reeds op een ander forum heb geplaatst hier kopieren:

Zo, net de eerste meters gereden online. Observaties:

- MP system is nog niet overzichtelijk
- Booking system heeft voordelen, maar zou ook handig zijn om 'practice servers' te hebben zonder booking system. Ik moet nu bijv 10 minuten wachten voordat ik kan gaan rijden op de Racedepartment server...
- Netcode is op zich precies, weinig al te gekke bewegingen zolang pin onder de 100 is (hoger nog niet tegen gereden).
- Auto's bewegen wel heel harkerig. Moet nog heel erg 'gesmooth' worden. Nu kom het beetje over alsof de server elke 0,025 seconden de positie van de auto update. In die tussentijd moet voorspeld worden waar hij is, dat zou hem stuk realistischer laten bewegen
- Chat functie zit in een app. Dat is onhandig, moet gewoon in de pits standaard aan staan oid
- Functies zijn online zeer beperkt. Na einde race gelijk einde sessie, snelste rondes etc niet goed van anderen te raadplegen

Imo behoorlijk basic versie van MP. Maar, het is niet buggy en de basics van de netcode zijn aardig.

Knight

Senior Member
Ik heb net ook een race online gereden. Helemaal lekker loopt het nog niet, maar het is natuurlijk ook nog Alpha stadium.
Ik heb meerdere keren gehad dat ik bij mij bij de servers zag dat deze in booking stadium waren en dat er meerdere vrije plaatsen waren, maar dat ik niet kon boeken. Ik heb ook meerdere keren wel kunnen booken, maar als ik dan op Join klikte, dan ging AC een poging doen tot laden, en vervolgens kwam er No response from server, shutting down. Ik kwam dan weer in de lobby.

Ik heb nu 1x een race gereden (Lotus 49 op Mugello). Dat ging op zich aardig. Alleen de tijd tussen de kwalificatie en de race is erg kort. Ik zat nog even rustig de uitslag te bekijken en toen was de race al begonnen. Snel de race gestart, maar de start was dus rommelig omdat iedereen op een ander moment weg reed. Tijdens de race weinig rare dingen mee gemaakt, maar ook slechts 2x echt dichtbij een ander gereden voor een halve ronde. Dus echt veel ervaring met het online rijden heb ik niet.

Edit:
Net heb ik nog een race gereden met de XBow op Silverstone international. Er reden ook Ferrari's 458 / MP4-12C en nog meer rond. Een halve race lang ben in gevecht geweest met een 458. Dit ging goed, al had ik veel lagere top snelheid. Ik moest verdedigen, en ik merkte dat het al even geleden is dat ik online gereden heb. Ik was meer in m'n spiegel bezig dan op de weg aan het letten, dat helpt niet. Dat de XBow maar 1 spiegel heeft, werkt trouwens ook niet. Maar goed, dit smaakt in ieder geval naar meer. Ik heb me prima vermaakt vanavond, en dat op de public servers. :D

Last edited:
Je had tenminste een spiegel.

Net een paar races in de MP4-12C GT3 gereden. Heb je helemaal geen spiegel in beeld...

Oh ja, wat ook nog erg 'alpha' is... zo'n 15 seconden nadat de winnaar is gefinisht, krijg je de uitslag vol over je beeld staan. :lol: