[PC] Assetto Corsa Competizione

Op tweakers las ik zelfs verbaasde reacties dat er alleen GT3's in zitten. Wat had je dan verwacht van de officiele Blancpain GT game? :blink:

Zelf wacht ik nog even een paar weken met proberen. Forza Horizon komt deze maand en mijn iRacing abo verliep deze week. Is dus even een dure tijd qua games en kan er toch maar 1 tegelijk spelen. Dus moet ACC nog maar even een paar weken wachten. Maar ik kijk er wel al naar uit.

Ik weet niet of ze het bewust gedaan hebben, maar dit releasen in de week dat iracing gt3 ook op de nurburgring rijdt is wel een hoop vertrouwen in je product hebben.
De Blancpain GT Sprint series is dan ook dit weekend op de Nurburgring. Dat zal er meer mee te maken hebben.

Overigens hoop ik wel dat de FFB echt gaan 'fixen', want dat is misschien wel het belangrijkste onderdeel om plezier aan een race sim te beleven imho en er zijn genoeg games waar ze dit uiteindelijk niet gefixt hebben. Maar goed, verder 'ziet' het er wel top uit. Zeker het geluid, damn.

Tazz

Senior Member
Gezien ik nu eindelijk nog eens twee weken vakantie heb, heb ik mij deze ook eindelijk eens aangeschaft. Deze namiddag een uurtje of twee geoefend op Nurburgring met de Huracan en daarna met de Ferrari.
Niet verder gekomen dan een 1.58 met gamepad. Nu ff opnieuw een uurtje met de Huracan, custom setup gedownload en daar heb ik nu 1.57.6 mee gehaald.
Mss morgen nog wat verder prutsen met de gamepad settings zelf. Weet eigenlijk ook niet of je met gamepad (heb een Logitech F710) even snel zou kunnen dan met stuur.

Edit: nog ff opnieuw geprobeerd met de M6, met safe setup en op amper 5 rondjes even snel 1.57.7 (op 1 tiende na) als de Huracan. De BMW voelt imo sneller aan.
Heb ff een filmpje geupload, had de ideale lijn ook eens aangezet om te zien of dat goed zat. Ik maak imo ook nog veel te veel stuurbewegingen waardoor het echt niet smooth is

[video=youtube;iMbCGIhMrWM]https://www.youtube.com/watch?v=iMbCGIhMrWM[/video]

Jarninho

Senior Member
Hoe bedoel je? Dat je nu een demo speelt en de volledige versie overweegt aan te schaffen?

Ik kan het alleen vergelijken met iR en voor mij is het competitie-element erg belangrijk. Daarin is iR natuurlijk beter. Qua rijden mis ik her en der wat fijnere detaillering (de road cars rijden prima btw). Qua graphics kon ik bij iR een beter plaatje halen uit mijn vorige PC (nog niet gespeeld met nieuwe).

Maar AC heeft wel hele leuke auto's en prima tracks. Ik vind de F40 over Imola jagen echt enorm leuk. Of met een oude M3 over de Nordschleife.

Tazz

Senior Member
Hoe bedoel je? Dat je nu een demo speelt en de volledige versie overweegt aan te schaffen?
Early access, de huidige versie is nog niet compleet.
Ik speel het af en toe, voornamelijk in het weekend. tijdens de week kan ik er zo goed als nooit tijd voor maken

Roy Visser

Senior Member
Toevallig na het zien van Jimmy Broadbent zijn laatste AC Competitzione video zoeits van, dat is leuk om af en toe eens te doen. Nu voornamelijk aan het hotlappen in Forza Horizon, maar langzaam weer even iets simpels oppakken met een stuurtje tegen AI is ook leuk. PC2 rijdt prima, maar AC is nog net een tikje leuker :)

Tjello

DigitalRacing.nl
Na een spectaculaire 24 uur afgelopen weekend op Spa vond ik het tijd om na 10 maanden ACC weer eens aan te slingeren.

Ik had hem in early access aangeschaft maar omdat de eerste build geen triple screens ondersteunde niks meer mee gedaan.

Opstarten, controls calibreren en bij de pedalen beetje deadzone instellen (heb ik ook bij iracing) en gaan...

Even de audi, mercedes en aston uitgelaten. In de regen waren de eerste 2 te stabiel imo, de aston had wat leuke drifts bocht uit :)

Komende week eens verdiepen in het online multiplayer deel, kijken wat ik daar van vind.

Tazz

Senior Member
Is alweer een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb :)
Maar binnenkort komt er blijkbaar een update van het 2019 seizoen met 6 nieuwe wagens én het Zandvoort circuit, is een gratis update.
Nog later komt er een Intercontinental GT pack DLC, met nieuwe circuits zoals oa. Suzuka, Mount Panorama, Laguna Seca en Kyalami, allemaal laserscanned.

@Fabian de Jong het circuit zoals het er nu ligt, is niet de zelfde baan als die in de jaren 60, 70 en 80 gebruikt werd (grand-prix ledgends) en het huidige circuit (DTM race Driver 2) . Huidige circuit vind ik ook heel leuk, is een soort van speciale plek voor mij. GP 1992 was de eerste GP die ik zonder mijn vader moest kijken, seizoen 1991 heb ik overgeslagen had er even geen zin in.