[PC] Assetto Corsa Competizione

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Op Spa was de sim te bewonderen. In de Pirelli tent. Wel jammer dat je, om daar binnen te komen, eerst moet registreren op zo'n ipad om vervolgens de nodige spam te gaan krijgen. Dit lag niet aan AC maar aan Pirelli, maar toch onhandig. Dat registreren duurde langer dan de tijd die we in de tent waren...

De sim zelf werd daar gespeeld op Fanatec spullen. Er werd gereden op Spa, wat er verder allemaal grafisch prima uit ziet. Maar er was geen demo van de regen/nacht etc. wat ik jammer vond. Nnaast de licentie, is dat de smaakmaker natuurlijk. Verder was het gewoon in de sim gaan zitten, hotlapje Spa en next please. Beetje gemiste kans vond ik dat.

Ik heb zelf overigens niet gereden.

Wat gaat deze game meer brengen dan de GT3-races in iRacing? Ziet er sexier uit, maar om alleen met een Lamborghini over de Ring te hotlappen.. dat is meer een tech-demo :(

Tjello

DigitalRacing.nl
Wat gaat deze game meer brengen dan de GT3-races in iRacing? Ziet er sexier uit, maar om alleen met een Lamborghini over de Ring te hotlappen.. dat is meer een tech-demo :(
Ik vind het (naar de toekomst kijkend) een koopje op dit moment, 25 euro plezier ga ik er altijd wel uit halen. Net ff de video van Team VVV gekeken (die altijd wel een goede mening over gameplay hebben) en die zijn positief erover. Nicki Thiim heeft ook een first impression video dus eens kijken hoe hij erover denkt.

Wat het meer brengt? Een heel veld gt3 wagens, andere banen. 24 uurs cyclus, regen en wat ik nog allemaal vergeten ben.

Hopelijk hebben ze de multiplayer dan ook echt op orde voor league racing. Dat heeft bij AC aardig lang geduurd. Gelukkig hebben ze daar nu wel ervaring mee.

Dennis

Senior Member
Denk dat ik sowieso nog even wacht. Heb bijna alle recente sims gekocht en als ik dan zie hoeveel tijd ik er in heb zitten. IRacing ijft toch mijn goto sim.

Voor een alpha versie vind ik het best oke. De graphics en sound zijn zeker een vooruitgang. Ik race vooral VR dus het is nog even afwachten whatsupp

Ik moet wel zeggen dat ik de force feedback een beetje vind tegenvallen, ik heb een osw wheel en bij AC krijg ik veel meer informatie. Het lijkt vooral alsof de overgangen tussen licht en zwaarder insturen een beetje ontbreken. Ik voel wel dat de physics goed zijn, dus er is veel potentie. De opties om je ffb te tweaken zijn ook nog heel beperkt, dus ik twijfel er niet aan dat dit nog veel beter gaat worden. En misschien moet ik mijn simucube settings beter tweaken.

Al met al positief, voor een alpha lijkt de basis heel solide. Ik vind AC geweldig dus ik heb vertrouwen tok. Je weet tok!

Ik moet wel een beetje lachen om het geklaag over deze versie. Het is een early access versie, wat verwachten die mensen?
Het is inderdaad zo dat sommigen het nu al afschrijven dat is natuurlijk belachelijk. Ik heb zelfs reacties gelezen over refunds :D.

Je weet wel als simrace ontwikkelaar dat je te maken hebt met een ontzetten kritische fanbase, breng je een spel ten dele uit moeten je physics vooral goed zijn. Ik vind ze nu al best veelbelovend, maar wat ik heel teleurstellend vind en ook onbegrijpelijk zijn de beperkte opties om je force feedback en dergelijke af te stellen. We hebben allemaal verschillende hardware, juist dat is zo belangrijk.

Tjello

DigitalRacing.nl
Lezen blijft natuurlijk een kunst, ik vind dat het overal wel duidelijk is dat het niet de uiteindelijke game is die je nu krijgt. Maarja je hebt van die pannenkoeken ertussen zitten.

Ik heb er nog niet mee gereden maar vind het wel goed uitzien. Ik hoop dat de natte lijnen ook gaan kloppen en dat soort details.

Ik weet niet of ze het bewust gedaan hebben, maar dit releasen in de week dat iracing gt3 ook op de nurburgring rijdt is wel een hoop vertrouwen in je product hebben.