Overige Evenementen [Deel 8]

Tjello

Active member
Voorgaande jaren waren er ook geen details aan barge boards te zien toch? Dat was toen een aspect waar veel nadruk op lag.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Markie

Senior Member
foto's van film dag waren er altijd, Merc en RBR die paar jaar geleden op de zelfde dag op Silverstone waren bv. Maar denk dat ze het gevoel hebben dat er meerdere mogelijkheden zijn voor de vloer en dat ze die idd zo lang mogelijk uit de windkanalen willen houden.

En de AMR21 in racing green, moet die kleur even met zonlicht zien en lijkt voor te borduren op de Merc, voor vleugel wel iets anders.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Ja, de voorkant heeft absolut wat weg van mijn designs. De strepen op de achterkant dan weer niet. Ik had liever wat meer wit gezien en een streepje oranje om de balans wat recht te trekken. Maar het is wel een heel vreemd om te zien. :D

Aha. Nooit zo verdiept in de Formule E regels. Maar als ik het goed begrijp hebben ze dus een X kWh ter beschikking en als die op is dan kunnen ze niet meer rijden, ongeacht of er nog wat in de accu zit?

Dat is wel een goeie regel, want dan is het tenminste redelijk eerlijk als iemand's accu net wat minder is. Tenzij die accu's echt op de limiet zijn qua opgeslagen energie.

Markie

Senior Member
Ja dat klopt, is wel eens fout gegaan in het verleden met een wagen die ineens langzaam was, vandaar deze oplossing.

Wat er ook nog bij komt Joost is dat ze tijdens een SC fase weinig energie gebruiken (op kunnen laden), in vergelijking met normale rondjes. Om dat te compenseren halen de stewards aan het einde van de SC fase er x energie van af, afhankelijk van hoe lang SC.

Nu waren er 5 SC fases en laatste was 2 ronden voor het einde en ineens zat 1/2 veld zonder genoeg energie na die correctie en geen rondjes meer om zuinig te rijden en wat goed te maken.

Nyck zat de hele race goed en had 3% meer over, dus ook zonder de puinhoop had die goede kans op overwinning.

Die grap van energie weghalen omdat ze achter de SC hebben gereden had ik wel begrepen van je verhaal. Dan klopt de correctie regel van het verminderen van de energie na een SC situatie blijkbaar in de praktijk niet helemaal. Is natuurlijk ook moeilijk in een regel vast te leggen zonder dat je situaties krijgt waar er toch meer of minder energie beschikbaar is voor de rest van de race dan er anders zou zijn geweest.

Zo. Even klaar met Formule E. Het was fun zolang het geen WK is, maar nu doen ze mee voor de knikkers en kun je het niet maken dat iemand die van p10 naar P2 in de standen zou gaan eruit geknikkerd word omdat iemand een loophole probeert.

Di Grassi gaat van P10 naar P1 onder safety car omdat hij door de pitlane ging en het hele veld voorbij Reed. Houd dan leider Vandoorne op die zou traag moest gaan dat hij er door Rowland afgerost word.
Vervolgens krijgt Di Grassi een drive through, neemt die niet, krijgt zwarte vlag, negeert die. Hij finisht p1 ondanks zwarte vlag, krijgt dan maar 20s penalty en eindigde gewoon nog in de punten.

Ik doe mijn best formula e leuk te vinden maar het lijkt vaak nog het meest op een race in een plaatselijk kart centrum.
De Vries leidt het kampioenschap, het Mercedes team had voor deze race in 5 van de 6 races niet gescoord. Er kunnen de volgende race 24 coureurs nog kampioen worden :rolleyes:

Gisteren was te triest voor worden, wat mij betreft mogen digrassi heeft als eens geprobeerd beumi expres uit te schakelen dus die mag wel eens een forse schorsing samen met zijn team

Jarninho

Senior Member
Redelijk amateuristisch dat FE dat probleem zelf niet eerder zag. Ze komen nu goed weg door het niet volledig stoppen van DiG. Anders hadden ze een probleem gehad of een of ander kapstok artikel moeten gebruiken want zo winnen kan natuurlijk niet.

Ik moet zeggen dat ik het allemaal behoorlijk vermakelijk vind. Dit krijg je dus als je de grid een beetje door elkaar gooit en behoorlijk gelijke auto’s en coureurs hebt. Ik vond De Vries wel erg indrukwekkend naar voren rijden en in de qualy voor de 2e race als enige van zijn groep in de shootout.

Wel een prutsbaantje vergeleken met enkele anderen in de serie zeg. Als je Monaco, Parijs, New York en Rome ziet verwacht je van Londen toch wel wat meer dan een parkeergarage. Het binnendeel was inderdaad net een indoor kartbaan.

Markie

Senior Member
Het probleem voor mij is en blijft de kwalificatie opzet, waar je de leiders in het kampioenschap bijna altijd mee achteraan zet. Voeg daaraan toe dat je banen hebt waar je bijna niet naar voren kunt rijden en de geluks factor wordt te domiant.

Je zag het aan Nick zijn interview, misschien wel een race te vroeg de leiding genomen, want nu zit je weer in groep 1, moeten ze echt wat beters op verzinnen.

Jarninho

Senior Member
Maar hij zat dit weekend ook in groep 1 en heeft nog niet zoveel punten gehaald als dit weekend. Bovendien kwam hij in race 1 van ver naar p2, dus inhalen was wel degelijk mogelijk.
Ik ben het ermee eens dat het meestal een groot nadeel is, maar als hij in Berlijn vooraan in z’n groep kwalificeert moet het vreemd lopen wil hij niet een grote kans maken.

Markie

Senior Member
groep 1, natte baan met wat regen en groep 2 voor race 2.

Groep 2 staat qua punten nog te dicht bij, dus als er daar een van wint ben je de bok, tenzij jij van achteraan punten pakt, dat bedoelde hij denk ik.