Overige Evenementen [Deel 8]

Oemf.. Formule 3 in Macau. Gisteren al een rare situatie met een overstekende hond, maar vanmorgen een afschuwelijke crash van Sophia Florsch..

Er is nu (9:15) nog geen nieuws over de afloop, maar zelfs de regie laat niets zien van de crash. Een paar tellen van de aftermath maar daar zie je een gapend gat in het hekwerk :-/

Edit 9:24;

Twitter is er ook nog:
https://mobile.twitter.com/VanGamerenF1/status/1064068891385712640

Heftig :( Zou me niets verbazen als dat een hele hele slechte uitkomst geeft..

Edit 9:35;
Meer op deze Twitter te vinden:
https://mobile.twitter.com/saika159

Last edited:
Wat een bizar harde crash, onvoorstelbaar. De snelheid is enorm, ze vliegt echt op topsnelheid óver de vangrail die Marshall/fotografen hut in. Ik kan me bijna niet voorstellen dat hier geen slachtoffers zijn gevallen :(

[Edit] Sophia ok, omstanders ook, hek hersteld en weer onderweg. BIZAR dit, hier stond echt een peloton beschermengelen op wacht....

[Edit2] toch niet helemaal ok, er zijn wel een paar mensen afgevoerd naar het ziekenhuis, waaronder Sophia.

Last edited:
als ik het zo zie, hebben ze geluk dat ze omhoog gelanceerd wordt en over de fotografen lijkt te gaan. Schade aan dat gebouw daarachter is hoog. Hopelijk valt het mee allemaal

Nog geen tijd gehad om na te lezen.. maar na het zien van die beelden had ik zoiets van; Zonder doden of permanente letsels vind ik het meevallen!

Afwachten hoe ze uit het ziekenhuis komen :)

Tazz

Senior Member
Nog geen tijd gehad om na te lezen.. maar na het zien van die beelden had ik zoiets van; Zonder doden of permanente letsels vind ik het meevallen!

Afwachten hoe ze uit het ziekenhuis komen :)
blijkbaar heeft ze haar rug gebroken (spinal fracture)
Weet niet of een halo een dergelijke fractuur had kunnen voorkomen, maar als je die beelden terugziet zie je toch ook dat ze heel erg veel geluk heeft gehad en dat een halo haar hoofd veel beter had kunnen beschermen

[video=youtube;fHZWJkcBz8U]https://www.youtube.com/watch?v=fHZWJkcBz8U[/video]

speed9

Senior Member
Had der neus als eerste gegaan, dan hadden we een overleden persoon gehad.

Je moet bedenken dat je met 216km/h met de kont als eerste tegen een fotohut klapt en daarna 2/3 meter naar beneden valt.

Op elke circuit kan je de lucht ingaan, maar dit circuit heeft de kroon hoor....belachelijk gewoon.

Aan de andere kant; racen zonder risico's ...

Jarninho

Senior Member
MotoGP is weer begonnen, en manmanman wat is dat toch een geweldige klasse. Hoe die mannen rijden is elke bocht weer spannend. Glijdend over het voorwiel, uitaccelererend met rokende achterband. Met 340 km/h over het rechte stuk op een paar cm van elkaar. Marquez die in de laatste bocht weer een do or die actie doet, Dovi die het goed doorhad en achterlangs onderdoor kruist en met minimale voorsprong de wedstrijd wint. Ondertussen de 40 (!) jarige Rossi die vanaf P14 op 6 tienden op P5 eindigt.

Peter

Senior Member
Zit wat beelden terug te kijken van vandaag op Mugello waar onder andere de 24H series dit weekend rijden, en in het voorprogramma een race van de KTM Xbow (XBB 2019). Gaan ze langs de grid zie ik toch een voor simracers bekende naam langskomen. Enzo Bonito deed mee en wint maar meteen Race 1 :) (wint zijn categorie in elk geval)

https://www.youtube.com/watch?v=RueBuE0gD-M

Last edited:
volgt iemand formula E? vanavond de laatste race. Gisteren de een na laatste race en de beste beschrijving die ik kan geven is public server. wat een bizar laag niveau van de coureurs. zeg maar Vettel vandaag alleen dan maal alle coureurs.

Markie

Senior Member
volgt iemand formula E? vanavond de laatste race. Gisteren de een na laatste race en de beste beschrijving die ik kan geven is public server. wat een bizar laag niveau van de coureurs. zeg maar Vettel vandaag alleen dan maal alle coureurs.
gisteren was inderdaad botsauto's, niemand die iemand respecteerde of ruimte wilde geven. Het is vaak krap op deze city circuits, maar dit was echt te veel, zoveel domme acties :rolleyes:

Vandaag was weer normaal, op de laatste ronde na en mooie afsluiting voor Robin, paar top inhaal acties en verdiende overwinning. (y)

Last edited:

Markie

Senior Member
Indy car Mid Ohio blijft toch een heerlijke baan en dat gevoel komt vooral omdat er altijd een MOD team was dat goede versies naar de sims bracht die ik speelde :cool: