Overige Evenementen [Deel 8]

speed9

Senior Member
Toch wel.
Haar helm was in twee gespleten en heeft haar ter hoogte van haar oog geraakt. Het is een mirakel dat ze dat toen heeft overleefd.
Er zijn trouwens foto's van haar helm op het net te vinden. Foto van enkel haar helm, kga 'm enkel linken hier en niet tss img tags zetten: http://www.infullgear.com/blog/wp-content/uploads/2013/06/maria-de-villota-helmet.jpg
Mijn fout, had niet gedacht dat ze zowat was onthoofd.
Wel heftig om der helm zo te zien.

@Roy: als je zulk oogletsel hebt bij een crash van 20G, dan verbaast het mij hoe weinig wij weten van een gemiddelde F1/Indycar crash op volle snelheid.

M
@Roy: als je zulk oogletsel hebt bij een crash van 20G, dan verbaast het mij hoe weinig wij weten van een gemiddelde F1/Indycar crash op volle snelheid.
mijn estimate voor Monteiro is veel te weinig waarschijnlijk, en g krachten kunnen behoorlijk divers zijn, ik heb nu alleen maar gekeken naar snel decelereren, en waarschijnlijk is 0.25s veel en veel te hoog. Zal in het echt ruim boven de 50g zijn geweest. Ik heb bij een gelijksoortige klapper als die van Sainz in Sochi 46G gevonden. Is gewoon moeilijk even snel te ontleden, bij indycar beginnen autos vaak heel snel te draaien en is de klap niet heel vaak headon. Wat zorgt voor compleet andere berekening van g-kracht.

speed9

Senior Member
Ondanks alle crashes met hoge g-krachten is dit de eerste keer voor mij, dat het effect van een crash invloed heeft op de ogen.

Vaak worden hersenletsel of bot fracturen besproken/uitgelicht, maar nooit gedetaileerd over de ogen/oren e.d.

Zelfs met alle interviews met de oude F1 doctor heb ik niet het gevoel dat dit ter spraken kwam. Daarom was ik verbaast erover.

Markie

Senior Member
Eerste avond race voor de DTM in Misano, op zich niets speciaals. Maar voeg daar aan toe een natte baan en regen banden bij de start :surrender:, opdrogend gedurende de race :cool: en ook (uiteraard)een paar SC fases :innocent: en je hebt een heerlijke race die als je niets te doen hebt best de moeite waard is om je ZiggoGo app even aan te slingeren. :thumbup:(zonder verder iets te verklappen, helaas net te kort ;)

Ik ga misschien vrijdag, Za/Zo kan ik echt niet :( Wil graag even met mijn vader naar de DTM's kijken, die heeft uit die jaren echt complete grids in 1:24 staan.

Ik heb weekendkaarten gewonnen. Vrijdag ben ik er in mijn eentje voor de foto's en zaterdag met het gezin.
Toch wel weer een paar dingen waar ik erg naar uit kijk: DTM Alfa, de groep C Jaguar van Jan Lammers, BMW V12 LMR, Porsche 911 GT1 en Peter Kox in de Mclaren F1 GTR. :thumbup:

Weet niet of iemand f3 volgt maar na zijn overwinning op spa is Mick Schumacher compleet veranderd. Heeft dit weekend 2 races op de Nürburgring gedomineerd.

Ja, die heeft zn momentum gevonden en zit er lekker in op het moment!

(Lees het een beetje mee op motorsport.com, geen meter van de races gezien btw)

4 op een rij nu, toch?

wint net de 3e race van het weekend ook. volgens mij niet op een rij, hij heeft spa en monza niet alle races gewonnen.
goed dat hij niet alleen op zijn naam mee hoeft te doen.

Jarninho

Senior Member
goed dat hij niet alleen op zijn naam mee hoeft te doen.
Misschien is het de cynicus in mij, maar ik vind dit echt héél moeilijk te geloven. Dan bedoel ik het feit dat een coureur die in anderhalf jaar F3 eigenlijk helemaal niks heeft laten zien ineens vanuit het niets compleet dominant is.

Ineens heeft iedereen het over de F3, juist vanwege de naam Schumacher. Ik denk echt dat ze zijn motor gewoon een klein beetje hebben open geschroefd. Verklaart ook gelijk waarom hij op de snelle banen het een stuk beter doet dan op de langzame die ze aan het begin van het jaar bezochten.

Maar goed, ik hoop dat hij op de Hockenheimring kampioen kan worden. Al is het alleen maar omdat ik zeker weet dat als hij enigszins in staat is te komen, Micheal daar absoluut bij zou willen zijn...

speed9

Senior Member
Maar goed, ik hoop dat hij op de Hockenheimring kampioen kan worden. Al is het alleen maar omdat ik zeker weet dat als hij enigszins in staat is te komen, Micheal daar absoluut bij zou willen zijn...
Moeilijke situatie voor de Schumachers, want als paps er niet bij is, weten de fans al hoelaat het is en als paps er wel bij is dan lekt het naar buiten.

Ik hoop dan ook het beste maar voor sommige is Michael al jaren overleden.

Verder hoop ik dat zijn zoon gewoon de titel wint, dan zijn we gelijk klaar met het gehuil over D.Tickum en zijn "comeback".

speed9

Senior Member
Mick Schumacher die even een natte race 1 wint in Oostenrijk.

Moet de race nog bekijken, dus ben al gespoilerd, maar momenteel staat Mick eerste in het kampioenschap met 3 punten voorsprong terwijl die tijd terug op een 67 punten achterstand aan keek.

Zondag zijn de andere 2 races.

Zou me verbazen als die ineens EK F3 kampioen wordt.