Overige Evenementen [Deel 8]

Vind ik een onzin actie. Die wagen is niet voor een competitie gebouwd. Wat mij betreft kan een ronderecord alleen in een competitie weekend met een gehomologeerde wagen gezet worden

Tjello

DigitalRacing.nl
Vind ik een onzin actie. Die wagen is niet voor een competitie gebouwd. Wat mij betreft kan een ronderecord alleen in een competitie weekend met een gehomologeerde wagen gezet worden
Het is toch een auto die competitie heeft gereden echter zonder restricties er op.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Da's dus niet zo, de restrictors zijn er af maar ook de Aero is flink doorontwikkeld.

Ik vind het gaaf, een rondenrecord is een rondenrecord. Of het nou in een raceweekend is of niet, voor dit soort records wordt de technologie tot het uiterste gepusht en da's gewoon kicken.

Peter

Senior Member
Da's dus niet zo, de restrictors zijn er af maar ook de Aero is flink doorontwikkeld.

Ik vind het gaaf, een rondenrecord is een rondenrecord. Of het nou in een raceweekend is of niet, voor dit soort records wordt de technologie tot het uiterste gepusht en da's gewoon kicken.
Dat dus. Als liefhebber vind ik het gewoon eens gaaf om te zien hoe snel het nu echt kan, zonder alle kunstmatige restricties die opgelegd worden. Ook wel eens leuk om te zien hoeveel dat dan wel niet scheelt.

Jarninho

Senior Member
voor dit soort records wordt de technologie tot het uiterste gepusht en da's gewoon kicken.
Ik denk juist dat tijdens competitie de technologie tot het uiterste wordt gepusht. Nu worden er gewoon restricties weggehaald, maar dat wil niet zeggen dat ze harder pushen dan dat ze deden tijdens het racen. Wellicht zit overal zelfs een veel grotere veiligheidsmarge op.

Ik kan er ook niet echt warm of koud van worden. Het is te makkelijk. Iedereen weet dat je zonder reglementen onnoemelijk veel harder kunt. Daarom hebben we die dingen ook, om het niet uit de hand te laten lopen.

Dit is gewoon de ultieme 'boys-will-be-boys' mentaliteit van Porsche.
Waarom doen ze dit? #omdathetkan

Voegt het wezenlijks toe aan de autosport, technologische voortgang of ander hoger doel? Nee :)
Moeten ze het daarom maar laten? Daar kun je een mening over hebben.

Overigens was het tijdens de hot-lap in Spa geen probleem en was men onder indruk van wat er mogelijk was, maar omdat er nu een record met sentimentele waarde aan gort wordt gereden, dan is er nu ineens discussie over.

Spa had ik dezelfde mening, voor mij voelt dit als met een speedboat mee te doen aan een roei wedstrijd.

Bij f1 geldt een ronderecord alleen in een officiële sessie, benieuwd wat daar de regels voor zijn

Last edited:

speed9

Senior Member
Als Ferrari nu met een 2018 wagen zou rijden een ronde met en tijd later zonder beperking, dan zou het eerlijk zijn.

Want dan heb je legaal en "minder" legale competitie wagen een record neergezet.

Anders krijgen we inderdaad een ultracar challange wat eigenlijk een soort TT van Man Isle is

Ik zie het probleem bij die ronderecords van Porsche ook totaal niet. Het kan, dus waarom niet? Ben blij dat een fabrikant eens een keer gewoon zo'n fuck it mentaliteit heeft en laat zien wat er eigenlijk écht mogelijk is zonder restricties.

speed9

Senior Member
Pau 2016/2017?
Dat was ook een full field crash toch?

Zijn wel een paar met echte pech, als je de beelde van Tom ziet mag je van geluk spreken dat er geen ernstige verwondingen zijn bij coureurs waar een brandje was.

Ontsnappen via de kofferbak...

Jarninho

Senior Member
Iemand nog naar de TT gekeken? Ik was er weer bij en ik denk dat het een van de meest waanzinnige MotoGP wedstrijden ooit was. Een kopgroep van 6 man die elke ronde compleet van volgorde veranderde. Qua finish was alleen 2015 beter met Rossi die door het grind ging na een trademark push van Marquez.

Plek was ook weer prima. Maar goed, ik zit er al sinds 1991