Nieuwe Motoren voor een CSW V1

Na jaren mijn G27 gemod te hebben, de overstap naar een CSW V1....(late adapter, dus de CSW is ook oud. :) )

Er kunnen nieuwe/sterkere motoren in.
De originele motoren zijn: RS555ph 22130 (als ik het goed heb)
Iemand in de laatste tijd dit gedaan? Dus wetende dat de torren te verkrijgen zijn?

Mijn dank

Bakhol

Roy Visser

Senior Member
Motoren kloppen inderdaad, maar een upgrade is een hele hoop werk/uitzoekwerk voor een minieme winst in NM. Het interne werk is niet gebouwd op heel veel sterker dan de stock motoren. Zowel de CSW V1 als V1.5 zijn heel gevoelig voor temperatuur problemen waarna de motoren in kracht al heel snel afzwakken. Sterkere motoren = meer warmte = vrijwel zelfde resultaat.

Jammer genoeg heb ik onlangs nog een alpha Fanatec CSL Elite weggegooid, daar zaten wel iets andere en betere kwaliteit motoren in (geen Mabuchi). Doordat het stuur zelf qua aansturing niet werkt met standaard drivers heb ik ook geen waarde gezien in de onderdelen. (Ik zag het wel maar geen zin om de boel uit elkaar te halen enkel voor de motoren, de snaren e.d. was ik eigenlijk meer geïnteresseerd in maar die waren ook totaal anders)

Ik zou opzoek gaan naar een nieuw setje zelfde motoren en dan kijken of je grotere ventilatoren kwijt kunt, daar heb je veel meer baat bij :)