Nieuwe F1? - Maak deze zelf!

[overig]

De auto's van het huidige F1 seizoen zijn allemaal weer bekend. Er zitten zeker schoonheden tussen maar ook mindere. Nu ben ik nieuwsgierig wat jullie ideeën hierover zijn.

[spacer]

De opdracht

Zoals in de nieuws tread is aangegeven was van o.a. de Sauber wel een betere livery te maken dan de huidige. Mijn vraag is dan ook:

- Kies een team die op dit moment actief is in de Formule 1.
- Gebruik alle sponsoren zoals nu ook door het team worden gebruikt.
- Behoud dezelfde hoofdsponsor.
- Teken een volledig nieuwe livery voor dit team.

[spacer]

De auto

Aangezien we graag iedereen gelijke kansen willen geven maken we gebruik van de Formula RR zoals deze wordt gebruikt in de de FPL. Een F1 waardige auto die daarbij goed te beplakken is.

[spacer]

Beoordeling

Alle bij mij ingeleverde auto's zullen worden gepresenteerd in deze tread. En we gaan een winnaar aanwijzen. Dit zullen we doen onder de forumleden. Deze kunnen nadat de presentaties bekend zijn, zijn of haar favoriet aanwijzen.

[spacer]

Prijzen

De enorme eer de beste livery voor een F1 team te hebben gemaakt!

[spacer]

inleveren

Alle livery's dienen bij mij ingeleverd te worden. Ik zal hiervoor een speciaal e-mailadres aanmaken zodat ik deze eenvoudiger kan filteren. Wel zal de livery voor 1 juni 2012 ingeleverd moeten zijn.

[spacer]

Downloads

DRNL Template FRR

Briljant idee JW :D En een mooie ruime poos de tijd, daar ga ik wel eens even kijken wat me lukt!

Echter nog geeeeen idee welk team/livery, maar dat terzijde :D

Iemand een IMG/link met een overzicht van alle huidige liveries van de F1 teams?

RSRoy

Senior Member
Hmm mijn skils zijn bij lange na niet goed genoeg om hier iets mooi's van te maken :)

Mocht ik eens een heel dood moment hebben (lijkt me sterk) zal ik me er nog eens aan wagen.

Daniël

Senior Member
Hee JW, prachtig weer om de contestthread revived te zien! Helaas kan ik niet meedoen door het gebrek aan middelen (PS/PSP) en tijd. Toch wil ik even zeggen dat ik het -net als toentertijd- een prachtig idee vind en hopelijk komen er nog meer -opdat ik wél mee kan doen.

Ik heb bij m'n ouders nog een (ondertussen) oude kalender hangen van die groen-competitie. :p Het presentatiefilmpje had ik laatst nog gevonden:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=DYbG1CTgYck&feature=g-upl"]FSC-Wood Hybride Racing Presentation - YouTube[/ame]

Ik wacht nog altijd op mijn Chevrolet kalender :innocent:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=0jcc9gEflOA&feature=plcp"]Van Merksteijn Chevrolet Lacetti - YouTube[/ame]

Hint; zet m even in een web-save-format: j.w.oostingh (@) home (.) nl
Jouw schrijfwijze kan worden opgepakt door spam-bots, die websites afstruinen naar mailadresjes :)

Bram, ik heb je ontwerp ontvangen. Ik ga deze renderen en in de tread plaatsen.

Mensen kom op er zijn toch wel ideeën voor een ontwerp van een van de huidige F1 teams. Zelf ben ik bezig met de nieuwe RedBull (mijn idee dus) en denk erover om ook de Ferrari en misschien Sauber nog aan te pakken.

Dus kies een team en ga tekenen!

Sauber ligt inderdaad wel voor de hand, daar heb je in principe een blanco vel (geen historie of dergelijke..)

Wellicht, mocht ik nog wat tijd over hebben ;)

Er zijn wel ideeën, maar het kost zoveel tijd om dat op een Formula RR te ontwerpen. Misschien is het een idee om voor de volgende keer een render van de zijkant van een Formula RR te maken op hoge resolutie, en dat je dan gewoon die render kan photoshoppen ipv gelijk een hele livery op een in-game model. Dat kost namelijk veel meer tijd dan enkel een photoshopje zoals in de startpost. Maakt de drempel veel lager!

Wanneer je het een keer zo organiseert zal ik ook zeker meedoen ;) Ik doe nu niet mee omdat ik geen zin heb in dat gepuzzel met de verschillende delen van de template van zo'n Formula wagen in een game.

Daniël

Senior Member
Ik teken persoonlijk ook liever op een template van een game, ook omdat het tof is om in je eigen creatie te rijden daarna. Zo heb ik heel wat getekend voor Grand Prix 4, GTR2 en Race07. Echter, als er -bij de meesten- niet de tijd is om een hele wagen te painten, is enkel de zijkant ontwerpen wel een goed alternatief. Bij mij gaat er altijd heel veel tijdzitten in het perfectioneren van lijntjes die van een plaat op de template naar de ander gaan.