NEO Endurance Series topic

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Neuh, ik wist wel wat voor dag het was, maar de link iRacing/Papyrus/Oval racen is voor mij gewoon een hele logische. Ik heb een C-licence in Oval, en rookie op road in die game, ik ging meteen old-school Oval racen toen ik iRacing net had :)

Helaas hebben we het evenement moeten verplaatsen naar 10 juli. Ik kwam later erachter dat we al een bruiloft hadden staan. Nee, niet die van mij. :p

Je kan nu stemmen!

Eerder hebben we met NEO de grens van 1000 likes gehaald op Facebook. Om dat te vieren organiseren we op 10 juli een speciale endurance race. Jullie mogen kiezen wat we gaan doen. V8SC's op Imola of NASCAR B op Autoclub Speedway.

Meer informatie vind je hier.

Tjello

DigitalRacing.nl
Ik kwam gisteren tot de conclusie dat ik volgens mij elk NEO seizoen heb meegereden. ELMS, NGT, NEO1, NEO2 en nu NEO3. Of mis ik iets Niel?

Gisteren eerste race gehad in het GTS veld met Dennis en Michael, de Benz reed lekker, was stabiel alleen niet snel. Dennis kwalificeerde ons op de laatste plek. Top 10 waren alleen audi's en daarachter 6 benzen waarvan wij laatste waren.

Dennis begon met een dubbelstint. Hij reed weer als een robot, constante rondetijden en gewoon heel goed in verkeer (wat we inmiddels wel gewend zijn van hem). Ik zag veel stop & holds voorbij komen voor avoidable contact dus dat was wel iets om op te letten.
20 minuten voordat mijn stints beginnen merk ik dat ik de spotter niet meer hoor (schijnbaar een bugje), en ik start mijn stints dus zonder spotter. Achteraf gezien heb ik hem niet gemist maar het blijft af en toe spannend :) Mijn doel was gemakkelijk, zo min mogelijk tijd verliezen op de baan. Constante rondes rijden en dat is goed gelukt, 1 lichte aanraking met een HPD die gewoon recht op me in rijdt (hoorde wel contact maar zag geen 0x voorbij komen ofzo). Mijn uiteindelijke gemiddelde rondetijd een seconde van die van Michael af en 8 tienden van Dennis ofzo. Erg tevreden.
Michael pakte het stuur over op P11, zijn eerste stint ging niet lekker (voor zijn doen). Na de pitstop reed hij als herboren en we reden P9 maar eigenlijk hadden we geen realistisch zicht meer op P8 (rondetijden waren ongeveer gelijk). In de groepsapp hou ik Dennis op de hoogte en hij zegt nog in het laatste uur gebeurt er altijd nog wel wat. En hoe zeg... Ik heb 2 Audi's er hard af zien gaan en opeens zag ik Wim Stockmans ook in de pits staan, we lagen daar een rondje op achter en opeens rijden we P6. In de laatste 10 minuten spint er een GT1 voor de eerste Benz en helaas raken ze elkaar en ook deze heeft schade wat gerepareerd moet worden. P5!!!

We hebben echt een foutloze race gereden en als je op het vinkentouw zit kun je ook echt profiteren van de fouten/problemen van anderen en we zijn als eerste Benz over de finish gekomen. We waren allemaal wel een beetje down vanwege onze snelheid ten opzichte van de rest maar de race pace bleek niet verkeerd te zijn. Het heeft binnen het team in elk geval voor extra motivatie gezorgd :)

Eerst nog de 24 uur van Le Mans en dan gaan we naar het altijd awesome COTA :)

Ik kwam gisteren tot de conclusie dat ik volgens mij elk NEO seizoen heb meegereden. ELMS, NGT, NEO1, NEO2 en nu NEO3. Of mis ik iets Niel?
Die ELMS was officieel geen NEO, maar verder klopt het wel.
We hebben voor de NGT wel nog dat jaar met losse races gehad. Uiteraard telt dat niet als kampioenschap.

Komend weekend is de finale van NES. Het is de eerste keer dat we een 24 uurs organiseren.
De race start zaterdag om 16:00. Heel de race wordt gestreamd door Racespot.
Kijk de race live op live.neo-endurance.com of iRacing Live.

We hebben een aantal previews geschreven over de verschillende kanshebbers voor de drie kampioenschappen.
Le Mans preview Prototype
Le Mans preview GT
Le Mans preview GTS

Ik heb ook net een nieuwe versie van de spotter guide gemaakt.
Deze kan je van de website downloaden.