NEO Endurance Series topic

Komende herfst gaat, alweer, seizoen 4 van de NEO Endurance Series van start. NES is in de 3 seizoenen inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste endurance leagues binnen iRacing. De voorbereidingen voor seizoen 4 zijn inmiddels in volle gang.

Auto's
Drie seizoenen lang hebben we met 3 klassen gereden. Dit seizoen gaan we voor het eerst met twee klassen rijden: Prototype en GT. Helaas hadden de GT3 en GTE auto's te veel overlap waardoor we geen vertrouwen hadden in de combinatie van deze twee klassen.

[spacer]

Kalender

De kalender is vrijwel ongewijzigd ten opzichte van seizoen 3. We hebben nog steeds 6 races, waarbij de laatste race een 24 uurs race is. COTA is vervangen door Road America.

September 24, 2017
Pre-qualifying, Silverstone

October 15, 2017
6 hours of Sebring

November 12, 2017
6 hours of Road America

December 10, 2017
6 hours of Motegi

January 14, 2018
6 hours of Nürburgring

February 11, 2018
6 hours of Spa-Francorchamps

March 24-25, 2018
24 hours of Le Mans powered by Racespot

Zoals je kan zien, hebben we een echt race weekend.
Op vrijdag zijn er twee vrije trainingen. Zaterdag is er een derde vrije training en daarna een kwalificatie sessie.

Zondag is er alleen een warm-up en de race.
Alle details vind je in de regels.

[spacer]

Live stream

Alle races worden live uitgezonden door het team van Racespot. Zij streamen onder ander ook het iRacing.com World Championship Grand Prix Series uit.

De races zijn live te zien op de website van NEO, samen met live-timing, of op iRacing Live.

[spacer]

Final thoughs

NEO is iets waar ik ontzettend trots op ben en dit wil ik heel graag met jullie delen. Ik heb toestemming gekregen om dit topic te openen en daarvoor wil ik DRNL hartelijk bedanken. :)
Dit topic is bedoelt om de ervaringen van de NES met elkaar te delen en om jullie op de hoogte te houden met wat ik zoal doe.

Links
NEO website
NEO topic op het iRacing forum

Last edited:

Tjello

DigitalRacing.nl
Als ik 2014S3 pak, Ford GT 314 rijders en Corvette 347, GT3 (Totaal) is 2817.

De Ford mag dan qua aantal rijders niet zo populair zijn als de Corvette, ik denk dat de achterband van de Ford veel fanatieker is dan die van de Corvette.

Niel en Egil hebben een hele leuke serie neergezet en bieden iets unieks wat niemand anders doet en dat vind ik erg tof :)

Stefan

Senior Member
Als ik 2014S3 pak, Ford GT 314 rijders en Corvette 347, GT3 (Totaal) is 2817.

De Ford mag dan qua aantal rijders niet zo populair zijn als de Corvette, ik denk dat de achterband van de Ford veel fanatieker is dan die van de Corvette.
Fanatieke achterbanden? leg eens uit. :lol::innocent:

Dennis en ik staan hiervoor al helemaal in de startblokken, wij zullen met z'n tweetjes een Ford GT bemannen! Jeroen wordt onze live crew chief voor communicatie met de organisatie/leiding gedurende de race :)

Stefan

Senior Member
Wij (TFR) starten met de Ford en mogelijk met de c-spec als tweede auto. Kijk er echt al weken naar uit en wat mij betreft kan November niet vroeg genoeg komen.

Een tip: zorg dat je eventuele reserve coureurs ook al inschrijf aan het begin van het seizoen, anders moet een paar dollar betalen per coureur die je tijdens het seizoen nog inschrijft.

Als ik alles op een rijtje zet, zouden we nu ongeveer 25 teams hebben.:thumbup: