[Multi] Project CARS2

Markie

Senior Member
Van middag wat rondjes gedraaid en PCARS2 voelt als een verbetering op de meeste vlakken t.o.v. zijn voorganger. Hier en daar nog wel wat kleine bugs en de AI kan hier en daar nog wel wat fine tuning gebruiken :innocent: , maar zeker de moeite waard. Eerste indruk betreft Physics/FFB duidelijke verbetering, remmen en dan insturen en de "rol" in de bocht voelt natuurlijker en ook het "sideways" breken en terug komen van grip voelt een stuk beter. Ik vind alleen dat de laterale grip (tractie) te veel power nodig heeft om te "breken" (slip) en als je dan eenmaal spint het ook weer veel power nodig heeft om die slipte handhaven (hitte model buitenste laag?).

Problemen om online te komen (blijkbaar iets met Steam server), dus maar een offline "community launch event" geprobeerd ;)

(click image voor video :cool: )

Mark, omdat jij veel meer ervaring met PC hebt, zou je voor mij een screenshot kunnen plaatsen van je audio settings (sliders), en je ffb settings?

de potentie is er, maar ben nog wat aan het zoeken :)

Markie

Senior Member
Audio, geen idee ik heb geen werkende 5.1 set, dus gebruik mijn kop telefoon (laatste setting kun je headset mix kiezen).

FFB, jij hebt een fatsoenlijk stuurtje,

dus map even axis/buttons
--> calibratie wiel/pedalen
-> geen deadzones mochten die er zijn
--> FFB preset zou voor RAW gaan
--> gain (sterkte signaal) op max (100?) laten, tenzij een DD stuurtje en max is te sterk.
--> FX (road noise) iets lager, dan wel 0 en speel alleen met Volume en die andere setting (waar ik nu de naam niet kan bedenken :p )

Beide settings ( FFB) kun je ook mappen naar een button en dan kun je tijdens het rijden je Volume en die andere aanpassen naar wens.

Vast wel ergens een video met uitleg, als ik die voorbij zie komen post ik hem wel even ;)

Het ziet er allemaal weer gelikt uit zeg. Toch wacht ik nog even met kopen. Volgende week komt Forza 7 waar ik een hoop tijd in ga steken, voor Raceroom Racing Experience heb ik wat content gekocht wat ik nog moet proberen en iRacing pak ik in de wintermaanden ook weer op.
In december heb ik ruim 2 weken vakantie, ik denk dat ik dan PC2 maar in ga plannen. Al is de kans best aanwezig dat ik niet zo lang kan wachten :innocent:

Markie

Senior Member
Als je door de "robot" stem :huh1: niet te veel afgeleid wordt Roy, hier heb je alle FFB info die je maar kunt bedenken ..........en meer ;)

[video=youtube;gW5ESYLlNnk]https://www.youtube.com/watch?v=gW5ESYLlNnk&feature=youtu.be[/video]

Last edited:

HoiHman

Senior Member
Ik ben nog steeds ook een beetje zoekende naar de FFB. Ik gebruik nu de "informative" setting, maar ga "raw" en "custom" morgen ook nog een keer testen.

Tijdens de beta periode heb ik me eigenlijk nooit echt "thuis" gevoeld in Pcars2. Ik miste mijn race engineer Jim, die mij in alle andere sims heerlijk up to date houdt. Gelukkig is dat na de release op gelost en werkt CrewChief met Pcars2

Mijn tip van de dag is dan ook: Zet de race engineer uit in Pcars2 en installeer "CrewChief"

Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt :cool:

Ik wilde er gisteravond nog een post aan wijden nadat ik je vorige opmerking las. Maar met Marcel zo lang doorgegaan dat ik toch echt naar bed moest :p

Ik ben zelf nog beetje zoekende naar de juiste file, maar het zijn momenteel absoluut de beste oplossingen voor de FFB. Alt Mid Comp heb ik nu, maar denk dat ik de low versies van beide ook nog even ga proberen :)

Voor de mensen zonder account, hier de files:

View attachment Jack Spade Custom Files.zip

Tjello

DigitalRacing.nl
Die FFB instellen zorgen er voor dat het gevoel van de ffb van mwah naar AC niveau gaat.

Als je de hulpmiddelen (ABS & TC) op realistisch zet (werkt zoals factory in AC) dan voelen sommige wagens vreemd aan. Aston Martin GT3 zit ongeveer continu in de traction control te harken en ik had een wagen die continu bij aan het remmen was in bochten (geen idee meer welke dat het was).

Fun factor is hoog en ook online is leuk, met Roy aardig wat plezier gehad zaterdagavond toen we eindelijk online samen konden rijden.

Dennis

Senior Member
Je hebt wel in de opties steer en brake assists uitgezet? Was met controller aan het testen en dat aangezet en vooral met brake assist was de hulp inderdaad tijdens de bocht enorm aan het bij remmen.

Weer wat fine getuned, uiteindelijk nu ook gevonden hoe ik in de cockpit camera een virtual mirror krijg (eigen hud aanmaken en dan kun je hem aan en uitzetten)

samen met de stan low comp ffb file is het nu gewoon genieten :)

Last edited:

cookie

Senior Member
Dit spel doet echt alles om je te kloten zeg. Maak ik een setup, slaag netjes op per track. Kom terug op die baan setup verdwenen en er staat altijd een random setup ingesteld (andere wagen en baan). In career, na de quali de benzine verhogen voor de race. Paf, setup is weg en niet meer te vinden in de saves (helemaal leeg, in private test is de safe wel weer te vinden). Niet fatsoenlijk te spelen want er zit gewoon altijd een random setup op de wagen voor career races. En in de hud verdwijnt de achteruitkijkspiegel altijd. Dan pauzeer ik, ga naar edit hud layout en er terug uit en dan staat de achteruitkijkspiegel weer in beeld. Volgende sessie begint en poef weer weg. Ik heb zelden een spel met zoveel bugs gezien, is dit wel getest voor het uit is gebracht? Onspeelbaar gewoon in career mode

cookie

Senior Member
Project bugs 2,start het weer op en zit er een background texture over het hele scherm half doorzichtig terwijl ik rij. Echt schandalig dat dit zo gereleased word. Ps4 versie overigens

Crash ik op Indy, alle wielen eraf. Restart sessie en de damage die blijft vertrek ik zonder wielen. Ik heb nog geen 1 keer gespeeld zonder iets raars mee te maken

Dennis

Senior Member
Wat gaat er mis?

Ik doe gewoon play in Steam en dan krijg ik een pop-up met hoe ik wil spelen. Scherm, Steam VR of Rift. Werkte bij mij direct.