[MULTI] Mafia II

[game]

[spacer]
Ontwikkelaar: 2K Czech
Uitgever: 2K Games
Genre: Third-person shooter, actie
Platform: PC, PlayStation 3, Xbox 360
Releasedatum: 27 augustus 2010 (EU), 24 augustus 2010 (Noord-Amerika)
Website: http://www.mafia2game.com/
Demo: Te downloaden via Xbox LIVE (Xbox 360), PlayStation Network (Playstation 3) of STEAM (PC)
[spacer]
Mafia 2 werd in augustus 2007 aangekondigd als de opvolger van Mafia: The City of Lost Heaven, die in 2002 uit kwam. Op 10 augustus 2010 is de demo gereleased en op 27 augustus zal Mafia 2 voor de PC, PlayStation 3 en de Xbox 360 uitkomen in Europa.

Mafia 2 speelt zich af in de stad Empire Bay, een stad gebaseerd op New York en San Francisco, maar heeft ook invloeden uit Chicago en Detroit. Mafia 2 speelt zich van 1945 tot 1957 af, omdat dit vlak na de Tweede Wereldoorlog is zitten er veel wapens in die mee terug zijn gekomen uit Europa, zoals de MG42, de MP40 en de M3 Grease Gun. Ook komen wapens als de Thompson M1928, de Colt 1911 en de shotgun terug, die al in de eerste Mafia voorkwamen.

De hoofdpersoon in Mafia 2 is Vito Scaletta, een Italiaan die voor de Tweede Wereldoorlog al op het slechte pad was en zich aangemeld heeft bij het leger om niet naar de gevangenis te moeten voor een overval. Als Vito terug komt na de Tweede Wereldoorlog, dan ontdekt hij dat zijn vader (inmiddels overleden) nog een schuld van $2000 open heeft staan.

Vito komt weer in contact met een oude vriend, Joe Barbaro, die hem al snel weer op het slechte pad heeft. Al snel gaat het van auto's stelen naar het vieze werk opknappen voor een van de drie Mafia families in Empire Bay.
[spacer]
[screenshots]

Last edited:

Roy Visser

Senior Member
Ah eindelijk een apart hokje ;) Ik zou wel even wat kleinere screenshots gebruiken, bijna 4mb voor de openingspost is een beetje extreem :)

Benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer die timer weg kan gewerkt worden met een 'patch'. Vind ik altijd jammer zulke time limits. Je hebt al geen hele stad, en dan mag ik niet eens zo lang ik wil rondlopen :(

Rogue

Senior Member
Benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer die timer weg kan gewerkt worden met een 'patch'. Vind ik altijd jammer zulke time limits. Je hebt al geen hele stad, en dan mag ik niet eens zo lang ik wil rondlopen :(
Inderdaad, maar aangezien het via Steam loopt zal een "patch" haast onmogelijk zijn lijkt mij. :( Heb me net even vermaakt met de demo; eerst even rechttoe rechtaan de missie uitgevoerd en dat was al erg boeiend en lekker afwisselend. :) Daarna even door de stad gecruised en wat mayhem veroorzaakt. :)

Heb Mafia 1 nooit gespeeld, buiten de demo en een uurtje op de Xbox bij m'n zwager, maar dit vind ik toch wel heel erg vet. :) Hele gave sfeer, goeie graphics en sound, het rijden is érg gaaf en het schieten voelt ook lekker aan. :) Het lijstje interessante games wordt steeds langer. :(

Ik denk niet dat ik hem ga kopen, maar over een tijdje toch de volledige versie bezit als die uit is, om even te kijken wat de mogelijkheden zijn. Mocht die echt super bevallen, dan koop ik hem wel als die goedkoper is :p

net zoiets als een autoblad die een van jouw foto's gebruikt en er misschien wel voor betaalt als er genoeg naar gekeken wordt ;)

Anyway, ik kan echt bijna niet wachten op deze game, vond het verhaal van Maffia 1 zo goed gebracht, dat het idd moeilijk zal worden dat te evenaren in dit deel. Had voor Maffia 1 de map op 30/45 af laten drukken en die hing boven de PC :lol: ga ik denk ik maar weer doen.

JossNL

Senior Member
Minder dan 3 uur was dat waarschijnlijk, hij is er namelijk al (voor Steam). Geloof alleen niet dat we dat hier mogen posten. Net even uurtje langs het water gereden. Prachtige die graphics, licht inval, een wieldop die van mn wagen af schoot en zo het water in rolde met een plons. Heb van alles geprobeerd om achter omheiningen te komen (op truck klimmen enzovoorts), maar ze hebben overal een metershoge onzichtbare muur omheen staan denk ik.

Kan in ieder geval niet wachten op de volledige game, dus dat hebben ze goed voor elkaar met deze demo.

Minder dan 3 uur was dat waarschijnlijk, hij is er namelijk al (voor Steam). Geloof alleen niet dat we dat hier mogen posten. Net even uurtje langs het water gereden. Prachtige die graphics, licht inval, een wieldop die van mn wagen af schoot en zo het water in rolde met een plons. Heb van alles geprobeerd om achter omheiningen te komen (op truck klimmen enzovoorts), maar ze hebben overal een metershoge onzichtbare muur omheen staan denk ik.

Kan in ieder geval niet wachten op de volledige game, dus dat hebben ze goed voor elkaar met deze demo.
Waar kan ik em vinden? (pm ;))

JossNL

Senior Member
Ik gok dat die muur over een tijdje ook wel weg is als heel de map is gemodelled.
Weet ik niet... Aan de westkant van de map (ter hoogte van je huis geloof ik) zit een houten hek met daarachter een landweggetje. Daar kan je ook niet overheen, maar op de map zie je wel dat er iets achter moet liggen.

De totale map is wel kleiner dan Mafia I overigens, maar dat gaat de pret zeker niet drukken.

JossNL

Senior Member
Details, details :)

Ik ging naar een burgertent, hield de mevrouw achter de kassa onder schot en heb m'n maaltijd gejat. Vervolgens een rondje gaan rijden en toen terug naar die burgertent, staan er twee agenten haar te ondervragen...
"What did the suspect look like"
"Well, a guy with a gun, geez, I don't know"
"Oh, hey... that guy looks familiair. THAT'S HIM!"
- Politie draait zich om en arresteren mij :D

Gevlucht, politie afgeschud, naar de gunshop gegaan alwaar ik de eigenaar ook onder gunpoint zet, maar die trok zijn shotgun... dus die heb ik vermoord. Politie afgeschud, andere kleren aangetrokken en ik ga terug naar de gunshop. Wat denk je? Hangen er drie linten voor de deur met de tekst: CRIME SCENE, do not cross. Geweldig!

Rogue

Senior Member
Haha, wat gaaf Reggie! :D Wat ik vooral gaaf vindt is dat als je een bestuurder of passagier van een auto neerschiet, z'n hoofd gewoon achterover klapt. Heel simpel en heel logisch, maar erg gaaf! :D

Had een screenshot gemaakt (gewoon met Print Screen) van m'n custom nummerplaten (EB164 en XJ220 :p), maar die kwamen als zwart scherm in Paint tevoorschijn helaas. :(

Ik ga zo ook nog ff wat dingen proberen!

Het klopt ook echt, heb het net zelf uit geprobeerd :thumbup: Ook als je iemand op straat neerschiet, dan de politie afschud, ligt er nog een plas bloed op straat. Toen ik de eerste keer iemand neerschoot toen kreeg ik ook een hele gang achter me aan, overal waar ik reed werd er op me geschoten, totdat ik werd aangehouden door de politie omdat ik gevaarlijk reed :innocent:

En Richard, ik gebruik voor screenshots Fraps als er in de game geen screenshot functie zit :)

ben niet zo blij dat je nu je muis kunt gebruiken tijdens het rijden, maar dat zal wel wennen, maar wat ziet het er gaaf uit :) kan niet wachten tot de 27e :p

Showin' off with my customized wheels... look how the rims match the color of the body and hood ;) Tevens onder de motorkap lichtjes aangepast!
En meteen even wat nette kleding aangetrokken :)

Game is echt bloedje mooi! Zit vol met sfeer, niet alleen qua look, maar ook in de acties van agenten, cutscenes, mensen op straat.. En dat water, nog niet eerder zo realistisch gezien!

Hij zet wel m'n videokaart op scherp... Zie de artifacts soms door mn scherm flitsen, volgens Everest dat ik op m'n schermpje zie, zit de kaart constant op 99% te rekenen. Alles wel maxed-out, overigens :)
Game loopt wel vloeiend, maar soms heb ik een major blackout van de kaart, dus ook maar even Alternate gebeld, dit kan nooit gezond zijn en denkende aan de problemen uit Hardware-thread, maar eens opsturen met wat foto's en/of video's :)

Ik ga 'm niet direct bij launch kopen, maar hij komt er zeker nog wel, want dit wordt echt een heerlijke game :)

Last edited: