[Multi] GTR 3

Ik vind het een vreemde gang van zaken om eerst een interview te geven en vervolgens te zeggen dat er pas gepubliceerd mag worden als er beeldmateriaal is.
Dat gebeurd echt vaak genoeg hoor, zeker in de game industrie. Ik vind het zelf vooral raar dat er conflicterende informatie op de twitter van SimBin zelf gepost worden..

Jarninho

Senior Member
Ik weet dat het gebeurt. Maar dat maakt het nog niet wenselijk en ik vind het dan vreemd om de journalist de schuld te geven. Peter heeft m.i. geheel gelijk met zijn bericht dat het vanuit Simbin een vreemde gang van zaken is.

Simbin Rep: "Wil je een exclusive?"
Razende Reporter: "Ja natuurlijk!"
"Wel even voor jezelf houden totdat je alle details hebt en wat screenshotjes hé, dat oogt lekker en is goed voor ons allebei"
- "Ja natuurlijk!"
"Blah blah GTR3, blah blah SimBin terugkeer Blah Blah. Wel even wachten op de screenshots hé, kan even duren nog want we zijn er druk mee bezig en willen echt gelijk in de picture staan!"
- "Ja natuurlijk!"

Dit is exact hoe dit soort gesprekken verlopen, het gaat heel erg amicaal en onder vertrouwen binnen de wat kleinere dev groepjes (Ik heb exact zon interview gehad met Jay Ekkel en Diego Sartori) Door te zeggen dat hij nog niks mag zeggen zet hij m.i. SimBin onterecht op die manier in een kwaad daglicht. Dat hun Twitter conflicterend is en aangepast word vind ik zoals eerder gezegd ook raar, maar dit is geen heet nieuws over een presidentiele kandidaat ofzo he..

Peter

Senior Member
Het gaat natuurlijk niet alleen om het interview. Maar de hele soap, de aankondiging 1,5 jaar geleden en daarna niets meer, de tweet van Catalyst met eerst melding van het WEC en daarna weer niet, daarbij wel de melding “we will be showcasing it at Gamescon later this month” en dat daar niets en niemand van Catalyst en Simbin te zien is. Zeker als je weet dat een 3e titel in de franchise zo gewild is. Het topic op RD was het meest gereageerde nieuwsitem in jaren, is nu ook gelocked omdat mensen aan het flippen zijn over dat interview.

Het leeft in ieder geval wel :D

Peter

Senior Member
Het is even stil geweest omtrent het nieuws van GTR3, vanuit Simbin UK en Catalyst is het ook stil gebleven maar er is toch nieuws te melden.
Paul Jeffrey van Racedepartment.com heeft een interview gehad met Chris Speed, CEO van Simbin UK en Sector3 Studios.

interview kan je hier lezen: https://www.racedepartment.com/threads/exclusive-gtr3-interview.158617/
Uiteindelijk zonder recent beeldmateriaal, de screen die er bij zit is een BMW Z4 uit RaceRoom overgezet naar de Unreal engine.

Persoonlijk ben ik, net als ontzettend veel andere fans van de GTR series, een beetje teleurgesteld in de richting die ze gekozen lijken te hebben voor GTR3. Meer casual, minder simulatie. WEC licentie is ook helemaal nog geen zekerheid. Het wordt wel een game gericht op endurance racing, maar dus meer gericht op de casual gamer. Chris geeft in het interview aan dat GTR3 een opstap moet worden naar RaceRoom.
Het kan best zijn dat er een mooie game uitkomt waar je best plezier mee kan hebben maar met GTR heeft het in mijn ogen weinig te maken. Er is nog wel weinig info beschikbaar, we weten nog eigenlijk niets van de game behalve dat het een game en geen simulatie wordt, dus echt conclusies kunnen we nog niet trekken, en dus blijft het afwachten op meer nieuws.

Over de aankondiging die door Catalyst is gedaan is ook nog een en ander gezegd online, en het lijkt er heel erg op dat het een publiciteitsdingetje is geweest. Ze hebben nog geen uitgever en Simbin is naar de Gamescon geweest om beeldmateriaal te laten zien aan mogelijk geïnteresseerde uitgevers. Voor het publiek was er dus niets zichtbaar. Met de tweet hebben ze dus interesse willen kweken bij uitgevers. Dat schijnt gelukt te zijn want ik heb gelezen dat er in aanloop naar de Gamescon al 4 uitgevers zijn geweest die interesse hebben getoond. Voor de WEC licentie hebben ze wel contact met de FIA maar er is nog geen deal. Dat heeft dan weer te maken met het ontbreken van een uitgever.

Ik zou mijn geld zetten op ACC. Komt steeds meer informatie over de laatste dagen en als ik hoor hoe daar het banden model en de implementatie van de regen (met plassen en opdrogende lijnen etc etc) in komt te zitten. Dan word ik daar meer enthousiast over. Dit lijkt zoals je zegt meer een PCARS tegenhanger te gaan worden. Niet echt mijn ding.

Peter

Senior Member
Heb je helemaal gelijk in. Zag dat er in het ACC topic nog niets is gemeld over de laatste ontwikkelingen, wilde in de loop van de dag daar ook wat posten. ACC lijkt qua features en physics inderdaad meer de topper te worden waar ik, en menig andere simracer, al lang op zit te wachten. Hopelijk is de AI ook nog eens erg goed.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in Assetto Corsa ook wel de spirituele opvolger van GTR(2) zie. Qua achterliggende filosofie, physics, moddability, oog voor details, liefde voor het product etc. Een echte GTR komt er toch niet meer.

Roy Visser

Senior Member
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in Assetto Corsa ook wel de spirituele opvolger van GTR(2) zie. Qua achterliggende filosofie, physics, moddability, oog voor details, liefde voor het product etc. Een echte GTR komt er toch niet meer.
Die tijden komen ook gewoon niet meer terug inderdaad. Daar is het wereldje nu "te groot" voor geworden :)