Mclaren stuur build log

HoiHman

Senior Member
Als de printer een tijdje print raakt hij verstopt Bram. Ik heb alles wat in mijn mogelijkheid ligt al geprobeerd en maar kom er niet meer aan uit.

Ik baal echt verschrikkelijk er van.

HoiHman

Senior Member
Het materiaal heet PLA, Robert. Er zit wel verschil tussen de verschillende merken PLA. Ik heb nu 2 verschillende merken besteld.

Ik had nog een klein restje van een bepaald merk en dat print iets beter. Maar. ik moet nog steeds op minder als de helft van de normale snelheid printen om een fatsoenlijk resultaat te krijgen, dus het is niet wat het zou moeten zijn.

Ik heb nog garantie op de 3d printer, maar zo'n ding kun je niet opsturen en de winkel ligt 100km van mij vandaan. Dus dat is ook weer niet zo eenvoudig.

HoiHman

Senior Member
Is het niet gewoon een buitentemperatuur iets?
Was het waar Roy, ik heb ook al geprint in het kantoor met airco aan. Maakt geen verschil. Er is iets mis met de 3d printer, weet niet precies wat. Het goede nieuws is dat het misschien wel lukt om op hele lage printsnelheid de benodigde onderdelen printen. Een shifter onderdeeltje zoals hier onder, duurt nu bijna 2 uur, maar de kwaliteit is goed en sterk.

Morgen komt nieuw filament binnen (als het goed is) en dan ga ik proberen het achterframe van de shifters te printen.

picture share

Als dat lukt (op extreem lage snelheid) dan ben ik weer een stuk verder.

Vandaag zijn de stickers binnen gekomen. Ik kan kiezen voor "MP4-12C GT3" of "650S GT3"

HoiHman

Senior Member
Precies dat dacht ik ook.

De QR is inmiddels ook binnen.

Vanavond ga ik er voor het eerst een rondje mee rijden (met handshifter) om kijken hoe het stuur aanvoelt.

HoiHman

Senior Member
De 3d printer werkt gelukkig weer op hele lage snelheid met een ander merk filament, dus het project kan weer verder. :thumbup:

Vannacht heb ik de shifter houder / spacers geprint en het duurt wel 3x zolang, maar de kwaliteit is prima.

Nu staat de back plate te printen en dan word het solderen en monteren.

HoiHman

Senior Member
Printplaatje voor de verbinding QR - AF is ook binnen. Er zat er 1 bij de QR, maar deze was beschadigd. Super service van SimRacingMachines: Hij heeft er gelijk een paar extra na gestuurd.

HoiHman

Senior Member
Foto zou nu wel moeten werken. Solderen is niet mijn meest favorite deel van de klus, Roy.

De rotary encoders zijn inmiddels bedraad en ik ben ook begonnen aan het bodnar breakout bordje. Op zo'n klein print plaatje solderen vind ik altijd wel spannend.

Last edited: