iRacing FFB Settings Database

- FOR: 85
- SPR: 75
- DPR: 0

- Strength: rond de 20 is afhankelijk van welke auto ik rij in de McLaren MP4- 12C zit ik op 18% met het formula stuurtje.
- Damping: 0%
- Min force: 0.0%

In de Mclaren is het Formula stuur echt een toevoeging aan het rijgevoel.
Hey Rinus, thanks voor je settings! Ik zou je alleen even aanraden om FOR op 100 te zetten, met die setting op 85% snijd je effecten af die hoger zijn als 85%, op 100% krijg je alle settings van de sim door, vind je hem dan te zwaar dan kun je de setting in de sim wat lager zetten, maar als het goed is moet het stuur niet zwaarder worden, maar krijg je er plots de hardere effecten (boven 85%) weer bij :)

Ik ga vanmiddag nog even wat uitvoeriger testen, maar de SPR functie heeft als het goed is geen invloed op de iRacing ffb :)

Ik heb mijn force feedback al weer even aan gezet om een paar dingen hier over te nemen en uit te testen.

Volgensmij heeft vooral de mclaren een heel goede force feedback omdat het gebruik maakt van het nieuwe stuurmodel. Alleen dan moet je wel de linear mode aanzetten.
Ook de non liniear mode heeft goede FFB, het wordt alleen iets anders over gebracht.

Hey Rinus, thanks voor je settings! Ik zou je alleen even aanraden om FOR op 100 te zetten, met die setting op 85% snijd je effecten af die hoger zijn als 85%, op 100% krijg je alle settings van de sim door, vind je hem dan te zwaar dan kun je de setting in de sim wat lager zetten, maar als het goed is moet het stuur niet zwaarder worden, maar krijg je er plots de hardere effecten (boven 85%) weer bij :)

Ik ga vanmiddag nog even wat uitvoeriger testen, maar de SPR functie heeft als het goed is geen invloed op de iRacing ffb :)
Vanavond maar weer ff pielen met de force dan. Ik vond hem zo eigenlijk wel lekker afgerond en direct aanvoelen dacht ik zo :laugh: maar proberen en pielen is altijd leuk.

:thumbup:

Idd Roy de spr op 100% of 0% maakt geen verschil in iRacing.

Dat heb ik gisteren even snel getest. De force instelling doe ik vanavond testen. :thumbup:

Fanatec GT3RS V2 (676)

Settings Driver (132)
- Wheel Angle: 900°
- Dampening Strength: 100%

Settings Stuurwiel (Wanneer Van Toepassing)
- SEN: 900
- FF: 100
- SHO: 100
- ABS: 95
- LIN: OFF
- DEA: OFF
- DRI: OFF

Settings Ingame
- Wheel range: 900°
- Map range: 900°

- Enable Force Feedback: JA
- Use linear mode: JA

- Strength: 18 (Afhankelijk van auto, in dit geval McLaren MP4-12C)

[spacer]

Gisteren voor jeroen zijn stuur ingesteld, dit zijn de settings waar ik op uit ben gekomen. Min Force op 0% gehouden aangezien jeroen er niet zo heel erg mee bezig is en ik de settings niet op het randje wilde zetten en het op deze manier vooral op instappen en gaan heb ingesteld. Zelf ook een aantal ronden mee gereden en de natuurlijke damping van het zwaardere Porsche wheel beviel mij eigenlijk wel enorm.

Last edited:
Fanatec CSW (037)

Settings Driver (144)

- SEN: OFF
- ABS: OFF
- FOR: 100
- SPR: OFF
- DPR: OFF

Settings Ingame
- Wheel range: 850°
- Map range: 850°

- Strength: 18 Mclaren Mp4-12C
- Strenght: 14 Ford Fusion
- Strenght: 14 Chevrolet Silverado
- Strenght: 22 Mazda MX5

[spacer]

Dampening Strength in de Drivers staat op 100, doet echter helemaal niks in iRacing. Zit er nog over te twijfelen om deze op 0% te zetten aangezien ik in iRacing bij eerdere builds wel eens heb gehad dat er na een trip in de garage of tussen sessies er in ene wel damping op mijn stuurtje zat. Omdat ik zowel in de game als in het stuur alle damping op 0% heb staan, zou dat niet uit mogen maken. Kan zijn dat ik met Asseto Corsa bijvoorbeeld wel de damping in de drivers aan moet pakken. Voordeel hiervan is dat iRacing daar gelukkig niet op reageerd, zelfde lijkt overigens voor de graden rotatie setting bij de Fanatec stuurtjes. iRacing overruled alles wat in de fanatec drivers staat.

Last edited:

Tjello

DigitalRacing.nl
Fanatec 911 GT2 (756)

Settings Driver (144)

Settings Ingame

- Min force: 1.2%

Roy Visser

Senior Member
Bij jeroen de Dampening Strength gisteren in de drivers op 100% laten zetten. Ik dacht dat dat niet uit maakte aangezien de functie overruled wordt door ingame en stuurwiel settings, maar het rare FFB gedrag zou hier misschien wel eens een handje in kunnen hebben. Voor Zolder gaan we dit dus proberen :)

en thanks voor je settings Marcel!

Dennis

Senior Member
Fanatec 911 GT3RS V2 (756)

Settings Driver (144)

- ABS: 100
- ACL: OFF

Settings Ingame

- Strength: 18 (Afhankelijk van auto)
- Min force: 1.6%

Fanatec 911 GT3RS V2 (756)

Settings Driver (144)

- ACL: OFF

Settings Ingame

- Strength: 18 (Afhankelijk van auto)
- Min force: 1.0%

Last edited:

Tjello

DigitalRacing.nl
Wie van de RUF (track) rijders heeft de FFB strength verhoogd?

Ik rij nu met 20 en het FFB balkje wordt al snel rood echter is de FFB nou niet echt sterk of gedetailleerd te noemen.

Lusia

Junior Member
Hoi NielHekkens,
Ik ben ook in het bezit van een G27.

Ik ben nieuw lid van deze forum en sinds 08-07-2013 lid van iRacing.

Voor settings ingame van de G27 weet niet waar ik dit soort gegevens moet zoeken.

vraag: is er voor de andere auto's ook de strength beschikbaar?

Hoop dat je mij hier in wilt helpen/adviseren.

Hoor graag van je.

Gr.,
Lusia

Allereerst, welkom Lusia! :thumbup:

Voor beschikbaarheid van strengths... Hoe vind je het rijden met Strength 18 wanneer je bijvoorbeeld in de RUF stapt?
Ik weet namelijk niet of er iets als een tabel is voor de 'juiste' waardes per auto en/of track :) Mezelf kennende zou ik dat al gauw zo gelijk mogelijk maken voor de hele game.. Welke auto ik dan ook rijd.

Hoi NielHekkens,
Ik ben ook in het bezit van een G27.

Ik ben nieuw lid van deze forum en sinds 08-07-2013 lid van iRacing.

Voor settings ingame van de G27 weet niet waar ik dit soort gegevens moet zoeken.

vraag: is er voor de andere auto's ook de strength beschikbaar?

Hoop dat je mij hier in wilt helpen/adviseren.

Hoor graag van je.

Gr.,
Lusia
Voor de oval autos is meestal wat lager verstandiger, anders reageerd je stuur heel fanatiek op bijvoorbeeld banking, en is het moeilijker om een strakkere lijn te houden, ook weer niet te laag want je wilt wel wat voelen, maar zeker niet te hoog. Probeer het eens op 8 zou ik zeggen :)

Lusia

Junior Member
Voor de oval autos is meestal wat lager verstandiger, anders reageerd je stuur heel fanatiek op bijvoorbeeld banking, en is het moeilijker om een strakkere lijn te houden, ook weer niet te laag want je wilt wel wat voelen, maar zeker niet te hoog. Probeer het eens op 8 zou ik zeggen :)
Roy,

Bedankt. Ga het zeker uitproberen

gr.,
Lusia :)

Yskonyn

Senior Member
Waarom zie ik tegenwoordig overal dat je bij de Fanatec stuurtjes de SEN op 900 zet ipv OFF voor iRacing?
Maakt dit überhaupt uit?

Wat me overigens opvalt in IRacing bij de BMW GT3 is dat je stuur veel verder kan draaien dan dat virtueel in de auto mogelijk is.
Dus als de auto in de sim de stop al heeft bereikt dan kan je stuur gewoon nog verder draaien.
Dat was me eerder nooit opgevallen, maar sinds ik het zie helpt me dat erg bij het bepalen van de juiste snelheid in een bocht.

Ik kan me niet herinneren dat iRacing dit eerder ook had? (Ik gebruikte dan ook altijd SEN OFF op de PWTS)
Heeft dat toevallig te maken met de SEN setting?
Het spel kan met SEN OFF de lock softwarematig per auto aanpassen terwijl het stuur met SEN 900 altijd 900 graden kan roteren?

Dennis

Senior Member
Volgens mij zit het zo:

Je stelt de SEN in op 900 (of off, want dan gaat hij volgens mij gewoon naar de max van 900) en door de calibratie in iRacing ziet de game hoeveel graden rotatie je stuur is. Hierop zal de game de auto's aanpassen zodat ze juist aanvoelen.

Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoeld met:

Wat me overigens opvalt in IRacing bij de BMW GT3 is dat je stuur veel verder kan draaien dan dat virtueel in de auto mogelijk is.
Heb je het dan over het stuur wat je in beeld ziet of wat je ziet onderin beeld naast je pedaal uitslag? Als het het eerste is zou ik je willen aanraden om die uit te zetten. Je hebt immers al een stuur voor je in beeld.