iRacing Algemene Thread | Deel 3

Ben vooral in het algemeen verbaasd over de imagoschade die is aangericht. Of IR of RF2. Ik heb ook niet het gevoel dat een van beide de plank heeft mis geslagen of het spreekwoordelijke urinoir heeft gemist. Online is Iracing de te kloppen partij, zo goed als zij het voor elkaar hebben heeft niemand het, ja ook daar gaat wel eens wat mis. RF2 staat er op dat gebied iets minder voor op dat gebied. Ik heb echter niet goed genoeg om een oordeel over over een van beide te mogen vellen.

Marketingtechnisch wel aanzienlijk,
Van Racistische leuzen tot aan "dubbelgangers", al die zaken zagen ook aan de poten ook al kunnen ze bij de "hosts" er weinig aan doen.
Imagoschade door derde is dus een voorbeeld waardoor de leek ging twijfelen aan simracing en het weer "een spelletje" vond.

Nu kwam Le Mans er, ondanks een paar dingetjes, wel weer om de algemene imago van online simracen op te krikken.
Gaat tenslotte om de showkwaliteit en dat ontbrak gewoon bij iRacing met Indycar en Nascar en alle andere wat ze wel goed doen.

Marketingtechnisch wel aanzienlijk,
Van Racistische leuzen tot aan "dubbelgangers", al die zaken zagen ook aan de poten ook al kunnen ze bij de "hosts" er weinig aan doen.
Imagoschade door derde is dus een voorbeeld waardoor de leek ging twijfelen aan simracing en het weer "een spelletje" vond.

Nu kwam Le Mans er, ondanks een paar dingetjes, wel weer om de algemene imago van online simracen op te krikken.
Gaat tenslotte om de showkwaliteit en dat ontbrak gewoon bij iRacing met Indycar en Nascar en alle andere wat ze wel goed doen.
Beetje raar argument, vind ik. Maar we hoeven het ook niet eens te zijn.

Wat betreft de productie. Le Mans was de beste productie tot nu toe. Maar dat heeft verder niets te maken met de sim, meer met hoeveel geld iemand bereid is om er tegen aan te gooien. NASCAR en Indycar hebben heel snel gereageerd op de situatie en vrijwel geen voorbereidingstijd gehad. Ook dat heeft weer niets met de sim te maken.

NASCAR vond ik zeg geweldig. Het was een goede mix tussen serieus zijn en plezier hebben. Zeker toen Jeff Gordon ook mee ging doen. Het heen en weer met Bowyer was geweldig. En dat op nationale TV!

De beste serie in de afgelopen periode vond ik Supercars Eseries. Nog betere mix tussen serieus en plezier.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
De voorbereidingstijd is ook een keuze die je als organisatie zelf maakt. Eerlijk is eerlijk; LeMans zat enorm goed in elkaar, los van de eindeloze excuses met betrekking tot de neutralisaties. Daarnaast is het ook de vraag; hoe wil je je evenement opzetten? Is het deels fun of heb was de wens om een LeMans te hebben met een serieuze toon. In mijn optiek was het laatste het geval. Er zijn genoeg zaken die verbeterd kunnen worden, maar dat is bij elke event en bij elke competitie. Al met al vond ik het geweldig om het te zien en te ervaren. Dit is wat het zou moeten zijn, in mijn optiek. Deze opties zijn er en daar moeten we, als fans van het (virtueel) racen, gebruik van kunnen maken.

Als ik het naar DR betrek. De competities waarbij de filmpjes van Kim VDS of Jerry gepresenteerd werden, de screenshots werden gemaakt of de verhalen werden verteld waren de beste competities in het tijdperk van DR. En dan vergeet ik nog een hele hoop andere aspecten die daar bij kwamen kijken of werden gemaakt door ons en/of deelnemende coureurs/teams. Ik zou DR niet op een andere wijze willen herstarten dan met die basis.

Voor mij is wel duidelijk geworden dar iRacing een flinke voorsprong heeft op de rest. In no-time hadden ze Nascar en IMSA voor elkaar. Gebroadcast op nationale TV. Geen server errors en het zag er geweldig uit. De opstartproblemen zaten vnl bij de rijders en de TV, maar die leerden erg snel. De Supercars was zelfs nog beter om te zien .De RF2 Legends race op Lime Rock was erg mooi en ik was verbaasd hoe dicht dat bij iRacing zat. Helaas waren de overige events meer cartoons. F1 met Codemasters was/is 1 grote grap.
Ik vond de keuze van Le Mans om voor RF2 te gaan vreemd, omdat GTR24h net dit jaar vanwege de voortdurende technische problemen van dat platform is afgestapt. Men wist dus wat men kon verwachten en is zuiver om commerciele redenen toch deze weg ingeslagen. Als de meest bekende rijders problemen krijgen en Max zelfs direct RF2 van z'n PC afgooit, is het dan echt een succes geweest?

F1 met Codemasters was/is 1 grote grap.
Naast het kinderachtig gedrag van sommige coureurs in andere series (bewust van baan af rossen of iemand anders in je plaats laten racen), was de F1 serie inderdaad het gene dat het meeste imago schade kan hebben gegeven. Dat leek echt nergens op en als mensen dan gaan denken dat het bij sim racen het er zo aan toe gaat, dan is dat een flinke deuk.

Overigens vond ik de virtuele Le Mans afgezien van de technische problemen geslaagd. Er werd correct geracet. Geen gekke dingen gezien die je niet ook bij een normale 24 uur van Le Mans hebt.

Het teamniveau verschil in LeMans was ook groot, complete wagens als sim bij de ene team tot aan reserve (stuur)onderdelen bij de ander en daaraan merk je dat er ook op topniveau verschillen zitten maar ieder erg dicht bij elkaar zaten.

Topteams die met lift&coast op 11 laps per tank deden tot aan splah&dashes hier en daar.
Das dus geen eenheidsworst.