iRacing 12h van Sebring 2016

Een hoop alsen Fabian en een hoop ik, ik, ik, had toch gehoopt dat je daar langzamerhand iets meer ervaring in had opgedaan ;)

Als wij na 2 uur rijden niet om een of andere onzin reden de neus hadden moeten vervangen, hadden we hem gewoon gewonnen. Maar daar schiet je niks mee op, het is in beide gevallen pech, wat bij racen een heel normaal iets is.

En over je lesson learned in het geval van trainen, er zijn mensen die trainen 100x zoveel als ik, en nog rijden ze niet hetzelfde ritme. Daar moet je ook veel respect voor hebben, je rijd en bestuurd de wagen met z'n allen, en je finisht met z'n allen. Alleen als je zelf een fout maakt kun je naar iemand wijzen. Je rijd samen in de wagen, en iedereen moet gewoon op zijn eigen limiet rijden en van zichzelf kunnen zeggen dat hij alles er uit heeft gehaald wat er voor hem/haar mogelijk was :) En ja het is vervelend als een teamgenoot spint of iets in die richting, maar reken er maar op dat de persoon die er het meest van baalt achter het stuur zit en het allerbeste wat je dan als teamgenoot kunt doen is er voor zorgen dat je die persoon achter het stuur op dat moment stimuleerd en geruststelt. Want het is echt een enorm kutgevoel als je je teamgenoten teleursteld ;)

Wij hebben het ondanks de pech gewoon enorm goed gedaan. We hebben daarna gewoon echt het maximaal haalbare er uit gehaald, en daar kunnen we heel tevreden over zijn :)
Inderdaad een paar alsenen ikken, maar die zal je altijd hebben tijdens het racen, als ik niet dat kleine foutje gemaakt had waren we de RUF al voorbij en hadden we dit ongeluk niet gehad.
En uiteraard is het een team effort en ben dan ook erg trots op dat we de race uitgereden hebben, dit was ook het hoofd doel.
Twaalf uur op Sebring is niet niks maar wetende dat je teamgenoten harder kunnen door iets meer te oefenen en meer carcontrol te krijgen maar dit niet gedaan hebben baal ik toch wat van.
Jesper baalde natuurlijk van het incident, helemaal wetende dat we echt kans hadden op P1 want die jongens begonnen hem behoorlijk te zweten. Voordeel is wel dat we allemaal weer wat wagen gevoel opgedaan die we meenemen naar de GES aanstaande zaterdag :)

Sowieso waarom enkele stints rijden? :) Dat kost je iets van 3 minuten..
Dat moet je even uitleggen, we kunnen met de BMW iets meer dan één uur rijden tevens staan wij lang genoeg stil om geen tijd te verliezen met een rijderswissel, een hele stop duurt ongeveer 1.15min.

En dat iedereen telkens één stint gaat rijden en je 3 stints later weer aan de beurt bent was was niet mijn idee :p