iRacing 12h van Sebring 2016

ap0stah

Senior Member
12 maart willen Diederik en ik de 12h van sebring gaan rijden in de bmw.
Als er nog liefhebbers zijn die mee willen doen, we kunnen nog wel wat hulp gebruiken!

ap0stah

Senior Member
Gestart als 13de, en wat een chaos de eerste 20 rondes, heb een paar keer moeten slalommen om de wrecks heen

Mijn dubbele stint zit erop, omdat ik als 1 van de laatste pitte heb ik mooi 1 lap in de lead (das heel lang geleden)
Voor de rijderswissel reed ik op P5 met P6 op zon 3 sec, de P7 spinde er net voor mij af.

Wel lastig dat die proto in de bochten soms zelfs trager is

meende dat we in de 5de split zaten trouwens.

Tjello

DigitalRacing.nl
We zijn vanaf p5 gestart en na mijn triple stint lagen we 2e. Roy nu aan het stuur. De enige bekende wat ik in onze split zag was Steve.

NS

Senior Member
Beetje remproblemen hier, het rempedaal loopt een klein beetje aan, tot soms wel 10% ofzo. Erg vervelend maar toch maar doorgereden, aangezien Hans weg was. Denk dat ik ongeveer evenveel tijd verloren heb als dat ik gestopt was om te kijken dus nu maar even snel kijken wat er mis is. 8e nu (net na de pitstop) met 2 ronden achterstand op de top van de gt3's. Jammer dus want Hans was zo lekker bezig... Maar de race is nog lang :).

ap0stah

Senior Member
Diederik weer in de wagen, in mijn 2 stints 1 keer rond getikt door een proto (ook een beetje mijn schuld misschien) geen schade voor beide
P8 ligt op ongeveer een 18sec

NS

Senior Member
Remproblemen zijn opgelost dus ik had twee lekkere stints :). 1.5 uur rondgereden als 7e, stabiel zonder inc's en goed in kunnen lopen op de nummer 6. Hem ingehaald, daarna een klein foutje gemaakt maar niks ergs, hij kon ons echter wel weer inhalen. Ik kwam er redelijk snel weer langs, maar daarna nog een keer aangetikt door een proto die van een kilometer afstand hem er gewoon even tussen propte, maar gelukkig niet echt schade. Hans is nu weer bezig, ondertussen 15 seconden voorsprong op nummer 7 :).

Wij met NAB Racing zijn 6e geworden, in de 3e en laatste split die uit alleen GT3 auto's bestond.

In de eerste stint heb ik ons van P17 naar P2 gereden, waarna mijn teamgenoten Jesper en Andy het overnamen en we na de 3e stint nog steeds reden met P1 dicht bij ons.
In de 4e stint begon onze traagste rijder Gerrit en liepen we een achterstand op van 65 seconden op P1, die ik vervolgens in mijn stint dicht gereden heb naar 8 seconden voordat ik weer de pits inging. Jesper nam het weer over en na 6 uur racen reed een RUF over het gras en spint haaks de baan over waarbij Jesper de verkeerde kant koos wat resulteerde in inclusief en tow 18min repair, waardoor we terug vielen naar P7 op 7 rondes achterstand van P1. Toen was het een kwestie van uitrijden met een behoorlijk beschadigde auto waarmee ik +- 0.3 per ronde trager was dan met een onbeschadigde auto. Uiteindelijk crashte er nog iemand voor ons waardoor we op P6 zijn gefinished. Als we na 6 uur de crash niet gehad hadden en de pace van iedereen wat sneller was hadden we de race makkelijk kunnen winnen.

Lessons learned en mijn mening:
- De persoon die als eerste joined moet ook een Q tijd rijden
- Geen enkele stints maar dubbele stints waar mogelijk de traagste rijder een stint minder rijdt.
- Iedereen moet meer trainen het gat tussen mij en de rest was te groot.

Wij met NAB Racing zijn 6e geworden, in de 3e en laatste split die uit alleen GT3 auto's bestond.

In de eerste stint heb ik ons van P17 naar P2 gereden, waarna mijn teamgenoten Jesper en Andy het overnamen en we na de 3e stint nog steeds reden met P1 dicht bij ons.
In de 4e stint begon onze traagste rijder Gerrit en liepen we een achterstand op van 65 seconden op P1, die ik vervolgens in mijn stint dicht gereden heb naar 8 seconden voordat ik weer de pits inging. Jesper nam het weer over en na 6 uur racen reed een RUF over het gras en spint haaks de baan over waarbij Jesper de verkeerde kant koos wat resulteerde in inclusief en tow 18min repair, waardoor we terug vielen naar P7 op 7 rondes achterstand van P1. Toen was het een kwestie van uitrijden met een behoorlijk beschadigde auto waarmee ik +- 0.3 per ronde trager was dan met een onbeschadigde auto. Uiteindelijk crashte er nog iemand voor ons waardoor we op P6 zijn gefinished. Als we na 6 uur de crash niet gehad hadden en de pace van iedereen wat sneller was hadden we de race makkelijk kunnen winnen.

Lessons learned en mijn mening:
- De persoon die als eerste joined moet ook een Q tijd rijden
- Geen enkele stints maar dubbele stints waar mogelijk de traagste rijder een stint minder rijdt.
- Iedereen moet meer trainen het gat tussen mij en de rest was te groot.
Een hoop alsen Fabian en een hoop ik, ik, ik, had toch gehoopt dat je daar langzamerhand iets meer ervaring in had opgedaan ;)

Als wij na 2 uur rijden niet om een of andere onzin reden de neus hadden moeten vervangen, hadden we hem gewoon gewonnen. Maar daar schiet je niks mee op, het is in beide gevallen pech, wat bij racen een heel normaal iets is.

En over je lesson learned in het geval van trainen, er zijn mensen die trainen 100x zoveel als ik, en nog rijden ze niet hetzelfde ritme. Daar moet je ook veel respect voor hebben, je rijd en bestuurd de wagen met z'n allen, en je finisht met z'n allen. Alleen als je zelf een fout maakt kun je naar iemand wijzen. Je rijd samen in de wagen, en iedereen moet gewoon op zijn eigen limiet rijden en van zichzelf kunnen zeggen dat hij alles er uit heeft gehaald wat er voor hem/haar mogelijk was :) En ja het is vervelend als een teamgenoot spint of iets in die richting, maar reken er maar op dat de persoon die er het meest van baalt achter het stuur zit en het allerbeste wat je dan als teamgenoot kunt doen is er voor zorgen dat je die persoon achter het stuur op dat moment stimuleerd en geruststelt. Want het is echt een enorm kutgevoel als je je teamgenoten teleursteld ;)

Wij hebben het ondanks de pech gewoon enorm goed gedaan. We hebben daarna gewoon echt het maximaal haalbare er uit gehaald, en daar kunnen we heel tevreden over zijn :)