Inkomsten DigitalRacing.nl

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Beste communitymembers,

Sinds jaar en dag biedt DigitalRacing.nl een gezellig en populair simrace platform voor Nederland en België. Dit doen we sinds het begin geheel kosteloos, en met dank aan (voorheen) sponsoren en (nu) advertentie inkomsten konden we dat ook goed realiseren.

Onze hostingkosten zijn jaarlijks gemiddeld nog geen 100 euro. Dit omvat de webhosting bij i3d, enkele licenties en een aantal domeinnaam registraties. Een bedrag wat we -bij benadering- prima konden behalen uit Adwords inkomsten via het forum. Wat we te kort kwamen, legden we zelf bij.

Met de komst van Adblockers wordt dit lastiger. De inkomsten uit alleen het vertonen van de banners zijn normaal al voldoende voor ons, en we tonen er slechts twee: eentje bovenaan de forum pagina en eentje helemaal onderaan. Geen plaatsen waar ze in de weg zitten of irriteren, denken wij. Alleen, als ze geblocked worden, dan leveren ze ook niets op. En die neerwaartse trend zien wij duidelijk terug in de Adwords inkomsten.

Ons verzoek aan jullie is eenvoudig: sta svp het forum van DigitalRacing.nl in je Adblocker software toe om bannertjes te tonen. Een kleine handeling, die weinig impact heeft op de gebruikers ervaring maar ons enorm helpt!

Namens iedereen in de organisatie: veel dank, en als jullie ideeën hebben hoe we de gebruikservaring verder kunnen verbeteren ten aanzien van dit onderwerp, dan horen wij dit graag!

[spacer]
[logo_dr]

Uiteraard gedaan!

Daarnaast ook nog een idee: Ik zit naast DR.nl veel op het Volvo40forum.nl, en daar hebben ze een heel simpel maar doeltreffend middel om de begroting sluitend te maken. Bij een donatie van 10€ of meer ben je een jaar lang 'Supporting member', incl. label onder je username. Alle vaste klanten doen dit, dus ze hebben daar nooit problemen en zijn niet van banners afhankelijk (die hebben ze daar ook niet).

En je krijgt er ook nog gratis een sticker bij als je wilt ;)

Bram Kocken

Senior Member
Op de zakelijke notebook heb ik adblocker nog niet eens geinstalleerd sinds de herinstall, op de thuis-pc staat het als het goed in de white-list. Zal het straks even verifieren.

En Bram's idee vind ik ook prima, zelfs zonder het sticker/label, hoef niet zonodig 'elitair' over te komen :)

Last edited:
Heren,

Ik reageer niet vaak meer hier, al lees ik eigenlijk nog wel alles. Voorheen was er een donatie knop, zijn er nog plannen of ideeën om deze opnieuw te plaatsen? De ads staan bij mij aan, maar vind het geen probleem om zo nu en dan een bedrag af te tikken voor DRNL. Ik heb genoeg plezier uit de community gehaald en zal dit waarschijnlijk nog blijven halen. :)

Dat idee van Casper zou voor mij ook geen enkel probleem zijn.
Precies, ik zou eigenlijk nog liever 5 of 10 euro per jaar doneren dan deze toe te staan in de Adblocker :blushing:

Als je geen adblocker gebruikt, is het risico op een met malware geïnfecteerde advertentie natuurlijk ook een stuk hoger. Zeker op mijn werklaptop is dat iets dat ik zoveel mogelijk wil voorkomen. Ik snap het probleem wel, maar advertenties vind ik zeer hinderlijk. Klikken erop doe ik toch niet.

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Hoewel het klikken erop natuurlijk het meeste oplevert, is alleen het tonen al voor ons voldoende. En die banner staat helemaal onderaan in beeld, je hebt er weinig last van.

Donaties bekijken we nader binnenkort.

Voor malware geïnfecteerde advertenties maakt het weinig uit waar op de pagina de banner staat Robert ;) En de banners staan zowel boven als onderaan? Ik zou graag zeggen dat ik ze mis, maar ze vallen niet echt over het hoofd te zien ;)

Robert Saalmink

DigitalRacing | Directie
Die malware ja, dat kan, alleen acht ik Google Adwords een betrouwbare partij. Tapatalk biedt ze ook aan, dat zou ik dan minder snel kiezen denk ik.

De banner staat bij mij toch echt niet in de weg, vind ik. Natuurlijk is dat enorm persoonlijk, dat begrijp ik wel, maar nog minder zichtbaar maken kunnen we ze niet, en de inkomsten zijn enorm welkom. Als ik op new post klik dan komt het zo in beeld. plaatje

JWE

Junior Member
Ik zou het niet zo raar vinden om een soort van contributie, inschrijfgeld of iets dergelijks in te voeren. Dat kun je in allerlei vormen doen maar het mag wat mij betreft nooit zo zijn dat iemand anders jouw hobby gaat betalen. Gratis bestaat niet.

maar het mag wat mij betreft nooit zo zijn dat iemand anders jouw hobby gaat betalen. Gratis bestaat niet.
Niet dat ik het er niet mee eens ben, maar ergens is het wel grappig wat je zegt, want in principe is deze community de hobby van de heren achter de schermen dus ergens gaan we dan juist iemand anders zijn hobby betalen :p

Een lidmaatschap ben ik geen voorstander van, maar als er gewoon 1 keer in het jaar een soort donatie/collecte ronde is (in plaats van een vaste knop) Dan weet ik zeker dat je ruim genoeg binnenhaalt. Doe je mee dan krijg je er een jaar lang een "naar wens in te vullen rank" op het forum voor terug, doe je niet mee, dan maakt het ook niks uit. Meer voor of nadelen moet je er niet aan gaan hangen.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Ik zou het niet zo raar vinden om een soort van contributie, inschrijfgeld of iets dergelijks in te voeren. Dat kun je in allerlei vormen doen maar het mag wat mij betreft nooit zo zijn dat iemand anders jouw hobby gaat betalen. Gratis bestaat niet.

Ik ben geen fan van contributies. Er zijn talloze voorbeelden en nadelige zaken aan te halen waarom DR geen vereniging of stichting moet worden. We hebben daar meerdere malen goed onderzoek naar gedaan en de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

Niet dat ik het er niet mee eens ben, maar ergens is het wel grappig wat je zegt, want in principe is deze community de hobby van de heren achter de schermen dus ergens gaan we dan juist iemand anders zijn hobby betalen

Er staat een :p, maar dan alsnog wil ik de aangegeven dat die uitspraak wel (te) kort door de bocht is.

Wat Roy zegt. De drempel moet altijd zo laag mogelijk blijven.

Dat is een feit. De laagdrempeligheid om bij DRNL te komen is een belangrijk aspect van de community en onze gedachtegang. Het aandragen van de donatie en daar een positief gevolg aan vast hangen bevalt me wel. :)