Hulp gezocht met maken van paintjob voor de BMW voor de ZAC

Yskonyn

Senior Member
Ik zou graag een eigen paintjob hebben voor de BMW voor de ZAC, maar ik heb nog nooit een paintjob gemaakt. Alles is te leren, maar daar heb ik graag wel wat hulp bij.
Ik heb inmiddels de template gevonden van de BMW, en ik heb een idee voor wat ik wil en ik heb de beschikking over Photoshop, maar nu de uitvoering nog! :lol:

Heb je zin om me te helpen dan hoor ik het graag!

"Zin om te helpen" is nogal een vaag en breed begrip Robin, ik denk niet dat je daar veel reacties op gaat krijgen. Als je hulp nodig hebt raad ik je aan om iets concretere vragen te stellen. Waar heb je precies hulp bij nodig, waar loop je tegenaan?

Yskonyn

Senior Member
Je hebt gelijk, Bramzel, maar ik zit met het dilemma dat ik graag het een en ander wil verbergen voor een reveal in het ZAC teampresentatie draadje. ;)

Dus iemand die interesse heeft zou me kunnen PMen.. althans zo dacht ik, maar nu ik het lees begrijp ik dat het nogal vaag is en je dus ook niet kunt zeggen of je het leuk vind te helpen. :D

Goed, het idee is om een luchtvaart gerelateerde Livery te maken, omdat ik daar werkzaam ben. Boeing house colors lijken me een mooie keuze als basis voor een kleurenschema:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/SuperKungFu/BoeingFamily-02.jpg

Hoe kan je het beste de kleuren krijgen en die gradient die je op deze foto ziet:
http://i416.photobucket.com/albums/pp244/Ronson2k3/Rons Private Stuff/Boeing737-800FleetColors.jpg

Donkerblauw / Lichtblauw op de achterkant van de body?

Is dat concreter? :)

Yep, en om je gelijk een concreet advies te geven: begin met wat makkelijkers. De Boeing livery is voor ervaren carpainters al een leuke uitdaging, laat staan voor je eerste skin. Er zijn op luchtvaartgebied een hoop gave liveries te vinden die een stuk eenvoudiger zijn, ik zou qua eerste skin nog niet met gradients of al te drukke lijnen aan de gang gaan.

Begin met een simpele livery. Kies een basiskleur en trek er een paar strepen over, dat gaat al pittig genoeg zijn omdat de skin is opgeknipt in verschillende onderdelen. Je moet dus bij elke 'knip' de lijntjes door middel van trail&error op de juiste plek krijgen zodat ze aansluiten.

Met de kleurstellingen van bijv. Transavia of KLM kan je hele gave skins maken die wat eenvoudiger zijn.

Roy Visser

Senior Member
Inderdaad, ingewikkeld is niet altijd een toegevoegde waarde op een skin, de meest iconische liveries zijn in vele gevallen juist alles behalve ingewikkeld :)

ap0stah

Senior Member
Het enigste wat ik tot nu toe doe is een standaard schema van de template in kleuren in photoshop en wat sponsor plaatjes plakken, is eigenlijk heel simpel maar je krijg al wel een eigen wagen zo.

Eigen lijnen trekken daar gaat gelijk al heel veel meer tijd inzitten.

Dennis

Senior Member
Op YouTube staat trouwens een serie die "Lets paint in Iracing" heet. Kan hem van af min telefoon nu even niet linken, maar die is echt heel leerzaam als je er mee wilt beginnen.