HoiHman Race Rig & Rims Showcase

HoiHman

Senior Member
Stel je een voor:

Je moet je rig elke dag opruimen, alle USB draden, voedingen, Simvibe speaker draden ect ect moeten elke keer worden opgeruimd. Dat had ik redelijk onder de knie:cool:

Maar...dan voeg je er nieuwe motion aan toe en moet alles op een nieuwe rig vibration proof worden gemonteerd, komt er een hoop bedrading voor de motion bij en komt je nieuwe rig ook nog eens 2,5 meter verder van je pc op te staan. :confused1:

Dus nieuwe aansluitingen / verlengingen voor:
- 4 servos (motion)
- GS-4
- 2 buttickers
- 2 button boxes
- He- shifter
- Accuforce
- Fanatec Handbrake
- HE-Pedals
- Wind simulator ( inclusief voeding, USB en kabels)

En .... daar ben ik nu al een weekje of 2 contant mee bezig. Geen enkel draadje mag los hangen en alles moet netjes weggewerkt zijn. Ik ben er bijna maar heb nog wel een paar dagen werk schat ik en dan... kunnen we gaan knallen.

Ik verwacht, als alles goed geoptimaliseerd is, ik de hele rig binnen 3 minuten door de deur gereden heb en in de race klare stand heb staan

Ik ben nu een volle maand vrijwel elke vrije minuut bezig met ontwerpen, verzinnen, bouwen, 3D printen en aansluiten. De klus is / was ongelofelijk groot, maar er begint nu een einde aan te komen.

Ik had nog nooit met een D-box style rig gereden, maar binnen 2 minuten wist ik het al: THIS IS IT:thumbup:

Een d-box style is altijd al mijn droom geweest, maar lag ver buiten mijn (financiele) bereik. Omdat ik direct mijn Next Level Motion V3 verkocht heb, heb ik met de opbrengst daarvan het hele project kunnen financieren. Het is alleen heel veel, heel veel werk.

Maar..... meer dan de moeite waard

Hmm... Ik heb het aansluiten van mijn rechter gedeelte van de simulator vergemakkelijkt door een meer aarderige stekker te kopen. Je bent er nu bijna, maar is daar niet nog wat extra winst in te vinden ook? Die van mij is 24 polig en hoef ik eigenlijk nooit los te halen en ik vind het al ideaal.. Zeker voor al die usb dingen moet daar "tijdswinst" maar ook slijtagebeperking in zijn te vinden?

HoiHman

Senior Member
Bedankt voor de tip Roy,

Voorals nog ziet het er goed uit:

Door middel van 2 goede powered USB hubs, gaat het me waarschijnlijk lukken om alle USB apparaten met 1 stekker aan te sluiten op de PC:thumbup:
Daarnaast heb ik 1 stroom kabel die middels verdeeldozen op de rig and de SFX 100 aktuator controle box alles in één keer van power voorziet
Als 3e kabel heb ik een 13 polige (caravan) stekker waarmee ik de Wind sim en Simvibe aansluit.

Nu nog goed testen of alles blijft werken, maar als dit lukt heb ik slechts 3 stekkers nodig om alles aan te sluiten.

speed9

Senior Member
Je zou bijna een CANbus achtige setup bouwen als ik het zo hoor.

Grote flycase bestellen en de inlay opmaat maken en je vervoerd hem uiteindelijk makkelijk en stootvast.

HoiHman

Senior Member
De servo motoren en de accuforce staan samen op 1 aparte groep. Alles loopt over één 10 ampere noodschakelaar en 2,5mm dikke draden.

Het is niet zo ingewikkeld, flight case is niet nodig:

- Software starten, activate klikken en de rig gaat omhoog.
- Karretje er onderuit en rijden maar.
- Als ik klaar ben, karretje er onder en de rig weer laten zakken waardoor de poten vrij komen.

Maar..... omdat ik door een deur moet en direct daar achter een balie staat, is het wat ingewikkelder:

De rig moest heel compact worden, dus

-De pedalen sectie is inschuifbaar en word elke keer ingeschoven
-Het hele wheeldeck met dashboard, is verschuifbaar en moet naar rechts (anders past het niet door de deur)

Foto's volgen nog als alles klaar is.

HoiHman

Senior Member
Hier een foto van de nieuwe rig. Ik zit nu op een heel ander plek in het kantoor en dat had nogal wat voeten in aarde.

Het dashboard begint steeds functioneler te worden, naast dat de toggleswitches de fans van de windsim in/uit schakelen, word nu de blauwe toggle switch gebruikt om eventueel de servos van de motion stil te leggen.

Deze week getest, van office naar race rig kan in 3,5 minuut en dat is toch wel weer geweldig.

Ik heb er een gif van gemaakt.

HoiHman

Senior Member
Bedankt jongens, :)

Rick, het console zit aan de linkerkant, omdat ik voortaan altijd aan de rechterkant in stap. Dat was wel even wennen trouwens :D

Ruud, je ziet het niet op de foto, maar de noodstop zit een 8 a 10cm verder naar achteren, dus daar kom ik niet met het schakelen. De shifter zit op gelijke hoogte / diepte met het stuur. Dus in VR is dat op de tast handje naar rechts en het is altijd raak.

Matthijs, het is echt wel weer wat anders als toen jij langs kwam. Gisteren een monitor stand gemaakt, zodat ik op de monitor kan rijden en op een 2e monitor de data in de gaten kan houden. Zo kan ik sneller en efficienter setups tunen dan in VR