Het grote raceverslagen topic

Misschien de rembalans wat meer naar voren zetten?
Maar idd is trailbraking de enige manier om met de Porsche voldoende wieldruk aan de voorkant te hebben om goed de bocht in te komen.

De balans juist meer naar achteren gezet om later te kunnen remmen. Dat scheelt enorm. Zit nu op 43 en ben veel sneller met minder remdruk dan op bv 45/46. Op Motegi was ik best rap, maar op de Glen met al z’n lange snelle bochten krijg ik het niet goed voor elkaar.

Goede nieuws is dat de remproblemen lijken te zijn opgelost. Het gevoel in de remmen is weer terug en ik kan hem weer aardig op de juiste snelheid de bocht in en door krijgen. Laatste paar races zat ik qua pace alweer een stuk beter erbij en kwam ik redelijk in de buurt van de snellere mannen.

Slechte nieuws is dat de problemen nu bij het uitkomen van de bocht zitten. Af en toe is de auto ineens helemaal weg. Grrrr....

Zo, voor het eerst in een jaar of 5 weer eens een officieel seizoen gereden. $4 participation credit, woo-hoo!

Ergens op P70 sta ik, doordat ik soms op wat vreemde tijden heb gereden en omdat ik het zelf ook vaak heb verkl... Wel 1 overwinning gepakt in een redelijk veld op Suzuka, waar ik altijd wel lekker ga. Imola vond ik de leukste baan, maar daar ging ik nog vaak de fout in waardoor de resultaen nog iets minder waren.

Auto blijft erg tricky, maar ik kom er steeds beter mee weg.

Op naar S2 :)

Ik heb ook voor het eerst in jaren weer participation credits verdiend. Ik hoefde de race op de Nurburgring alleen nog maar te finishen om die te behalen.
Zoals je ziet, scheelde het weinig of dat was niet gelukt. Wat een chaos zeg :surrender:

[video=youtube_share;CcQRwBF4IMY]https://youtu.be/CcQRwBF4IMY[/video]

Zeker als je wat verder naar achteren start is racen vaak meer overleven dan maximaal gasgeven. Heb zo ook een aantal races gehad. Laagste startnummer en dus achteraan starten. Vervolgens na 1 ronde alweer 10 plekken naar voren. Helaas verknalde ik het daarna meestal zelf, maar de unforced errors beginnen gelukkig te verdwijnen.

Tjello

Active member
Afstoffen ;)

IVRA Summer Series (voorheen DGFX)

Gisteren race 1 van 3 gehad, 6 uur op Watkins Glen boot. Multiclass (Porsche 911 GT3 Cup, Porsche Cayman GT4 en de Audi TCR).

Kwalificatie
Niet echt heel bijzonder, P8 van de 15, had nog 1 plekje in gezeten als ik de perfecte ronde had gereden maar helaas...

Race
Bij de start wat teveel ruimte vrij gelaten in bocht 1 en wat wijd, uiteindelijk 2 plekjes verloren. Helaas in lap 4 er af getikt in bocht 1, de auto achter ons verrremde zich behoorlijk. Spin en terugvallen naar laatste plek van de cup auto's (gelukkig nog voor de GT4's).
Daarna leuk multiclass kunnen racen, sfeerimpressie:

Na de safety car:

Hierna nam Roy het stuur over, helaas een spin bij uit komen een na laatste bocht en wat schade wat ons 2 ronden stilstaan in de pits kostte. Deze achterstand hebben we tot einde van de race gehouden op de leiders. Uiteindelijk P10 door een aantal uitvallers maar er had weer meer in gezeten.
4 juli gaan we op Spa racen, wordt dus vervolgd.