Het grote raceverslagen topic

[overig]

Deze thread kon niet uitblijven. Heb je een race achter de rug en wil je graag je ei kwijt? Plaats het dan hier. Raceverhalen zijn vaak leuk om te lezen, en het voegt altijd wat toe als er screenshots of soms zelfs beeldmateriaal bij zit.

[spacer]

Net mijn eerste Silverado race gereden. Geen caution in die 80 laps :huh1: ik had er minimaal wel een verwacht. Gefinisht op P11, 6 inc en +0.10 SR, maar -22 iRating.

Gestart op P6, mijn start was niet al te best, ik had te veel wielspin, maar ik verloor maar een plaats. Ik kon redelijk bij het tweede groepje blijven, de eerste drie waren wel echt te snel. Vanaf lap 19 ging het wat slechter, ik had last van onderstuur en bleef plaatsen verliezen. Drie keer een 0 inc omdat ik de muur schampte. Iemand wilde mij inhalen, toen hij naast mij reed op het rechte stuk komt hij tegen mij aan, ik dacht dat hij ging spinnen en mij mee zou nemen, maar gelukkig gebeurde dat niet. Wel een 4 inc, maar dus geen schade.

Aan het einde van lap 42 gepit. Ik ging ietsjes te hard richting de pitlane en moest dus erg hard remmen. Blijkbaar te hard, want ik spon de pitlane in :blushing: Moest dus keren, kreeg een 2 inc en moest 16 seconden extra wachten omdat ik toch te hard de pit in reed. Toen ik weer de baan op kwam lag ik een lap down. Ik reed vlak achter de #5, die iets langzamer was dan mij, ik heb dus de rest van de race achter hem gereden. Ben nog een aantal plaatsen opgeschoven en uiteindelijk op P11 terecht gekomen.

Roy Visser

Senior Member
als je je eerste C classe Oval race Rollend aan de finish verschijnt kan ik alleen maar zeggen dat je het onwijs goed gedaan hebt :thumbup:

Zoals ik gisteren op teamspeak al zei, de setup waar we mee bezig zijn mag behoorlijk wat vriendelijker reageren tijdens het remmen :)

Race van 20:45 2de split.
Cheverolet Silverado @ Michican
Startnummer 3.

Spannende race van 80 laps waarvan 2 cautions... na de laatste caution 48 laps groen.

Uiteindelijk 4de geeindigd. Dit kwam omdat ik de draft van de kopgroep kwijt was. Dat starten na een caution moet ik toch ff oefenen. :D

Morgen weer de race van 20:45

Zo, mijn eerste Silverado race zit erop, ik had 1 doel: finishen.

Nou, dat heb ik bereikt, tot op 2 rondes zonder inc ook nog (tja, ik moest bij de laatste yellow in turn 3 bijremmen, en toen stond ik ineens met m'n neus in het gras, doh!)

Anyway, lessen geleerd, klaar voor een volgende race. Ik haalde met m'n pitstop iemand in blijkbaar, dus kreeg een black flag. Ik deze snel inlossen toen het veld weer losgelaten werd, maar ik was de banden en fuel vergeten uit te zetten. Kom midden in het veld weer terug op de baan en een halve ronde later was er weer een caution. Wel balen, want door dat pitfoutje ben ik de rest van de race de lead lap kwijt geweest.

Nouja, al met al toch tevreden, gefinisht op P10. -0.24 iRating en +0.17 op m'n license.

Nu is het zaak m'n iRating omhoog te schroeven, zodat ik meer in de buurt kom van de andere jongens. Ik zit nu op 1406 iRating omdat ik easy peasy lemon squeezy naar m'n B-license ben gefietst (inc-loos races achteraan uitrijden)

Nou dat was me dan het raceje wel. @michigan @ 18:45...
76 rondes leuk gereden goede acties... lag uiteindelijk 3de...
Krijg ik in turn 1/2 een tikje ... kon hem bijna houden kreeg er nog 1... en weg ....

shit happens. Wel erg balen natuurlijk.. alle punten die ik gister gewonnen had... nu weer verdwenen -0.54 maar wel +0.09 SR .... pfff

Nou dat was me dan het raceje wel. @michigan @ 18:45...
76 rondes leuk gereden goede acties... lag uiteindelijk 3de...
Krijg ik in turn 1/2 een tikje ... kon hem bijna houden kreeg er nog 1... en weg ....

shit happens. Wel erg balen natuurlijk.. alle punten die ik gister gewonnen had... nu weer verdwenen -0.54 maar wel +0.09 SR .... pfff
Ja ik ook, gespint in de pitlane, daarna veel te veel fouten en dan hard de muur in gegaan in T4 na een tankslapper...

Michigan, weet niet of het doordat ik me belabberd voel komt of dat ik de baan gewoon niet fijn vind, maar echt lekker racen lukt me nog niet. Ik vind die lanes zo onduidelijk, dat zodra ik Car Low hoor geen idee heb waar ik de wagen moet houden en zo maar gewoon de allerhoogste lane pak. Gegarandeerd plek verlies. Car High hetzelfde, ik plak hem dan helemaal tegen de yellow aan en dan verlies ik die plek ook.. Scheelt wel dat iedere keren dat ik dat deed, de andere wagen of ook in ene helemaal omhoog kwam zeilen, of helemaal naar beneden dook en dat ik dus door mijn voorzichtige lijn in ieder geval wel contact vermeed. Vorige race gestart op P20 en eigenlijk continu lekker achteraan gereden omdat dit toch de eerste race op de baan was. Ging vrij goed en hield hem keurig op de baan en inc loos. Totdat er een wagen op de backstretch helemaal naar links dook en volgas de oval opknalde, kon hem ontwijken maar de netcode dacht dat we contact hadden. Dit resulteerde in een 0x, maar doordat hij daarna vol de muur in dook werd het een 4x. Beetje jammer :(

Daarna iedere keer bij herstarts rond P10 gezeten, en bij de laatste herstart raakte ik net een relief verschil waardoor de wagen in ene omhoog kroop en ik moest liften. Hierdoor P7 verloren en gefinished op P11. Niet verkeerd vanaf P20 :)

300+ irating verschil, zal close worden vrees ik.
Ik was P20 in Split 1.. Op zich wel erg fijn, had ook meer steiging verwacht met me P11, maar sta nu nog steeds niet op 2500 :p

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=EWFVXiB_KQ4"]‪Michigan Race‬‏ - YouTube[/ame]

Waarom banden sparen van levensbelang is. Ticker staat in beeld om de posities te volgen :) Van 11 naar 2 met maar één plaats winst door een spinner :thumbup: één van m'n beste races ooit.

Mijn race in de Silverado van net is er één om snel te vergeten.
Mijn doel was gewoon om foutloos te finishen en dan wel zien wat voor positie dat oplevert. Dus de één na de ander vloog me met agressieve inhaalacties voorbij. Na 7 rondjes een caution, iedereen naar binnen behalve ik. 1e ronde groen was meteen weer een caution. Weer bleef ik buiten, na de herstart kon ik nog een paar rondjes aan de leiding blijven maar al snel werd ik weer ingehaald. Snelheid was op zich niet echt verkeerd, maar de ellende op Michigan is dat je de ronde erna ook nog last heb van zo'n inhaalactie. Dus meer plaatsen verloren als dat ik had gewild. Maar nog steeds uit alle problemen (al was het soms maar net) weten te blijven.
Net over de helft van de race spint er eentje die ver voor me reed. SC was al aangekondigd dus ik had in bocht 3/4 wat gas los gelaten. Niet teveel want anders spin je weer. Voor me waren ze bijna stil gaan staan dus ik kwam met veel meer snelheid aan en kon ze nog maar net ontwijken. Net op dat moment gaat die gespinde auto weer rijden en sluit zo het gat af waar ik net door kon glippen...
Dikke crash en een uitvalbeurt dus :rolleyes:

Niellie

Senior Member
Going out with a bang! Bij de laatste bocht dacht ik even met alleen te liften door te komen en vloog zo zijwaarts de muur in.
Zat daar voor nog achter Joep. Ik was volgens mij net ietsie pietsie sneller. Maar de eerste race was leuk voor 4(?) rondes, volgende keer komen er 20 bij!

Dan nog de race van 0:30

Ik reed op de 3e plaats en zo'n gast achter mij, was sneller. Maar hij had nooit genoeg snelheid op de rechte stukken voor een goede inhaal manoeuvre. Rondes lang bijna naast elkaar gereden op weg naar de chicane. Ik scheet echt 8 kleuren en hoopte dat het allemaal maar goed ging.

Op een gegeven moment haalde hij mij in en reden we naast elkaar op het achterste rechte stuk, allebei vol in de ankers. Helaas blokkeerden mijn wielen en schoot ik rechtdoor, dus moest het heel even rustig aan doen om geen zwarte vlag te krijgen.
Jammer genoeg reed er nog iemand achter ons en werd ik 5e.

Ik moet zeggen, de Mazda is een coole auto en Watkins Glen is echt een goede baan voor deze wagen.

Last edited:
Going out with a bang! Bij de laatste bocht dacht ik even met alleen te liften door te komen en vloog zo zijwaarts de muur in.
Zat daar voor nog achter Joep. Ik was volgens mij net ietsie pietsie sneller. Maar de eerste race was leuk voor 4(?) rondes, volgende keer komen er 20 bij!

Dan nog de race van 0:30

Ik reed op de 3e plaats en zo'n gast achter mij, was sneller. Maar hij had nooit genoeg snelheid op de rechte stukken voor een goede inhaal manoeuvre. Rondes lang bijna naast elkaar gereden op weg naar de chicane. Ik scheet echt 8 kleuren en hoopte dat het allemaal maar goed ging.

Op een gegeven moment haalde hij mij in en reden we naast elkaar op het achterste rechte stuk, allebei vol in de ankers. Helaas blokkeerden mijn wielen en schoot ik rechtdoor, dus moest het heel even rustig aan doen om geen zwarte vlag te krijgen.
Jammer genoeg reed er nog iemand achter ons en werd ik 5e.

Ik moet zeggen, de Mazda is een coole auto en Watkins Glen is echt een goede baan voor deze wagen.
Watkins Glen blijft mijn favoriete circuit in iRacing, dus ik kon gisteravond de verleiding niet weerstaan om de Star Mazda daar even uit te laten. Het was de topsplit dus daar hoef ik geen wonderen van mezelf te verwachten. Maar een 9e plaats van de 18 is zeker niet verkeerd, en het had zelfs een 7e kunnen zijn als ik in Turn 1 niet gespind was.

Net in de GTC weer een overwinning gepakt. Helaas wel weer redelijk wat inc. 2 van mijzelf omdat ik een stukje gras meepikte en nog een x4 toen ik een aanval op de leiding deed. De leider zat net tegen het gras aan met remmen waardoor hij dwars ging en mij raakte. Gelukkig geen schade waar ik last van had, maar toch zonde. Helaas niet voldoende punten gescoord om nog wat leuks in het kampioenschap te kunnen doen. Sta nu 6e in mijn division en 18e overall. Een 5e plaats is het hoogst haalbare. Ik zie mezelf nl niet een sterke split winnen om zo een sprong van 40 punten naar p4 te maken.

Samen met Jeroen in een split! :D

Jeroen starte als 4 en ike 5 (en we hadden nummer 13 en 17). Goed vooruitzicht.
Jeroen had helaas 6INC door een botsing van twee gasten voor hem en een harde kus in de muur. Jeroen zat meestal een plek voor me tot dat ik hem inhaalde en een beetje van hem weg. Toen kwam er weer een caution (nr. 4 volgens mij) en Jeroen me inhaalde in de pits :thumbup:
Daarna bij de restart meteen weer een caution *zucht*,
Bij de volgende restart meteen proberen een plekje te winnen (we lagen op dat moment nr 7 en 8) met nog 12 rondjes te gaan.
Jeroen uiteindelijk ingehaald na een goede exit en voor het eerst sinds tijden weer voor hem geëindigd ;) P7 en Jeroen P8.
Door mijn cleane race heb ik nu eindelijk Oval license B :cool:

Nu even gaan focussen op road, zodat deze ook nog naar B kan voor het einde van het seizoen :)

Last edited: