Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Markie

Senior Member
Terecht met wat die heeft laten zien bij Williams. (y)

In jr klassen vond ik hem ongeveer van het zelfde niveau als Lando, zijn nu paar jaar verder en erg benieuwd hoe dat zich verhoudt tot de absolute top, want dat is Lewis zeker. Wordt ook interessant hoe de interne verhoudingen zich gaan ontwikkelen en zoals Jenson dit wekend al terecht aangaf, twee Britten nu bij Merc, dus dat voordeel van de dominante Britse pers aan Lewis zijn kant zal ook iets minder worden.

En nu ook officieel en Yuki moet wel stappen gaan maken als die lang in F1 wil blijven, tot nu toe meestal net niet.

Last edited:

Markie

Senior Member
zit er dan zoveel verschil tussen Williams en Alfa? En voor volgend seizoen weet je het toch niet en stoeltje is stoeltje voor iemand als Nyck.

Maar zie ook niet in waarom ze er Gio uit zouden gooien, heb je helemaal geen continuiteit voor volgend jaar.

Alex vond ik in de junior klassen zelfde niveau als Nyck, voor mij allebei net niet, maar tof voor hem na een drama jaar naast Max bij RBR.

Markie

Senior Member
vind zo'n investeringsmaatschappij altijd moeilijk in te schatten, hoe lang blijft de interesse. Zelfde kun je natuurlijk ook vragen bij Alfa, heb je gelijk in.

Maar blijft koffiedik kijken, we zullen het de komende jaren wel zien

in de italiaanse pers gaan er geruchten dat Alfa met Mercedes motoren gaan rijden. Goede vriend van me die Alfa gek is moest er bijna van overgeven. Hoewel het Alfa heet is het natuurlijk nog Sauber. Bottas en de Vries zijn beiden Mercedes coureurs. Dus het zou kunnen. Maar wel heel raar zijn.

Markie

Senior Member
Lijkt er op dat de motoren fabrikanten een concept overeenstemming hebben bereikt voor de 2026 power unit.

F1 motor 2026 einigung details porsche-audi (@AMUS)

V6 turbo, geen MGUH, maar een sterkere MGUK en alleen energie opwekking op de achteras. Verlaten van de H maakt de motor een stuk eenvoudiger en goedkoper. (nieuwe type brandstof ook eenvoudiger in te voeren, nu mega complex). Meer energie van de K, dus grotere batterij (zwaarder) .

Weg dus open voor Porsche en Audi om in te stappen. ja beiden want verhaal gaat rond in Duitsland dat ze het op de zelfde manier willen doen als in het lange afstand racen (samen werken/ontwikkelen, kosten lager).

Struikelblok, tenminste nog geen overeenstemming, ket kosten plafond (budget).

Wordt dus eenvoudiger en zwaarder, of dat nu typisch F1 is, maar zij zien toekomst in de synthetische brandstoffen en daar lijkt dit een compromis naar toe te zijn.

Last edited:

Tjello

Active member
Wat ik niet helemaal snap is dat ze het over 100% CO2 neutrale brandstof hebben. Ik dacht juist dat synthetische brandstoffen CO2 neutraal gemaakt worden maar dat je nog steeds CO2 uitstoot bij verbranding.

Bij de productie van synthetische branstoffen maak je o.a. gebruik van CO2. Bij verbranding komt weer evenveel CO2 vrij. Dus is het CO2 neutraal.

Hierbij negeer ik even het feit dat je natuurlijk energie nodig hebt voor de productie. Die energie zou dan ook CO2 neutraal moeten worden opgewekt.

Markie

Senior Member
Geloof dat iemand "record braking" in zijn PR email heeft gebruikt, kijkend naar alle F1 websites. Imola ipv China en 23 races, laten we maar hopen dat het veld dicht op elkaar zit, anders wordt het een lang seizoen.