Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Renault blijft wel, die hebben voor volgend seizoen een compleet nieuwe PU lay-out (split turbo, zoals Merc) en dat doe je niet als je er uit stapt.

RBR heeft nog een jaar Honda, kan Renault de ergste fouten uit de nieuwe motor design halen en dan zie je wel in 2022 hoe het uitpakt. Zie echt geen andere opties, zelf ontwikkelen gaat echt niet gebeuren, dus wordt een goed gesprek met Cyrll.
Wat ik begreep is dat goede gesprek niet nodig aangezien Renault het minste klantenmotoren levert zijn ze verplicht motoren te leveren indien RB geen akkoord kan sluiten met MER/FER.

Markie

Senior Member
Wat ik begreep is dat goede gesprek niet nodig aangezien Renault het minste klantenmotoren levert zijn ze verplicht motoren te leveren indien RB geen akkoord kan sluiten met MER/FER.
Ga er van uit dat die regel ook in het nieuwe akkoord is opgenomen, maar dat wil je natuurlijk niet. Ik bedoel je gaat met een vechtscheiding uit elkaar en dan door mediation wordt je weer aan elkaar gekoppeld.

Beter dat je het uitpraat en met een (redelijke) schone lei overnieuw begint, dat bedoelde ik.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Het gerucht gaat dat ze ook met Porsche in gesprek zijn voor 2023. Het zou betekenen dat 2022 opnieuw een overbruggingsjaar zou zijn voor Red Bull. Daarna begin je weer met een nieuw project met Porsche samen. Het is verre van ideaal, welke scenario je ook bedenkt.

Tjello

Active member
Het gaat nog verder, als ze zelf niks met Renault geregeld krijgen wordt Renault door de FIA verplicht om te leveren omdat hun de minste klantenteams hebben.

Porsche zou ik als naam graag in F1 zien, echter vind ik dat niet een bedrijf wat zich 5+ jaar aan de sport zal verbinden.

Ze zouden eigenlijk een bedrijfje als Ilmor moeten overnemen, ow nee wacht... :p

Ik denk dat ze 2022 met een Honda motor met andere badge er op rijden, ontwikkeling zelf doen (volgens mij heeft Honda een afdeling in Milton Keynes) met overname van wat personeel van Honda.

speed9

Senior Member
RedBull zou in het ergste geval Cosworth kunnen opkopen en met de blauwdrukken van Honda een eigen motor ontwikkelen, maar ik verwacht dat ze dan bij Mugen gaan aankloppen met de Honda blauwdrukken.
Want het wordt geen verhaal denk ik dat Porsche de mogelijkheid krijgt om met Honda-blauwdrukken hun WEC motor te verbeteren.

En als RedBull zou met het oog op de Amerikaanse markt ook nog een oproep kunnen doen aan Honda Performance Development om een samenwerking aan te gaan.
Indycar gaat namelijk in de toekomst rijden met een grotere blok, maar wel met twinturbo en met KERS (hybride).

Hmmm silly season in overdrive. Geruchten gaan in de Engelse pers dat Gasly bij Renault aan het vissen is. Omdat hij of ruzie heeft met iemand bij Red Bull en geen contract meer krijgt of te horen heeft gekregen dat hij bij AT moet blijven en daar geen stoeltje krijgt.

Ook geruchten dat de nieuwe eigenaren van Williams interesse in Perez hebben ivm zijn sponsoren en het stoeltje van Russell in gevaar is.

De vader van Nikita Mazepin zou een stoeltje voor zijn zoon bij Haas willen kopen.

Dan ben ik ook nog bang dat er races gaan uitvallen ivm aangescherpte corona maatregelen. Publiek is niet meer welkom in turkije, en ook Portugal kijkt naar extra maatregelen.

Russel lijkt inderdaad dezelfde behandeling tegemoet te zien als Werhlein en Ocon. Leuk om altijd af te geven op junior programma van RB en Marko maar uiteindelijk zit je als junior bij Mercedes ook niet best. Russell out zou echt een blamage zijn?

Tjello

Active member
Las afgelopen week inderdaad dat Gasly het niet goed kan vinden met een manager bij red bull racing. Bij Gasly denk ik dat een hoop moet kloppen om een goed race weekend te hebben. Renault heeft toch geen plek voor hem of heeft Ocon nog maar een contract voor 1 jaar?

Russel vind ik ontzettend goed in de kwalificatie maar in de race komt het er allemaal net niet uit. Zo lang Bottas het goed genoeg doet (lees zoveel mogelijk punten pakken) zie ik niet dat Russel een kans maakt op een stoeltje bij Mercedes.

Markie

Senior Member
Paul di Resta zegt in eerste instantie bij Sky dat Gasly niet de vervanger van een slecht presteerende Alnon kan zijn, omdat hij problemen zou hebben gehad met iemand bij RBR. Vervolgens dwingt Rosberg hem om te zeggen wie dan en dan blijft er niets over als, "het gerucht in de paddock".

Vervolgens heb je twee weken of nonsens zonder een source die het verhaal bevestigt, silly season in een notendop.

Mochten ze bij Mercedes geloven in George dan gaat die wel een kans krijgen, want geloof niet dat ze met Valteri als nr1 door willen. Als Lewis dan uiteindelijk een keer stopt moeten ze weten wat ze echt aan George hebben, want een eventuele vervanger voor Bottas kun je wel vinden.

speed9

Senior Member
Las afgelopen week inderdaad dat Gasly het niet goed kan vinden met een manager bij red bull racing. Bij Gasly denk ik dat een hoop moet kloppen om een goed race weekend te hebben. Renault heeft toch geen plek voor hem of heeft Ocon nog maar een contract voor 1 jaar?

Russel vind ik ontzettend goed in de kwalificatie maar in de race komt het er allemaal net niet uit. Zo lang Bottas het goed genoeg doet (lees zoveel mogelijk punten pakken) zie ik niet dat Russel een kans maakt op een stoeltje bij Mercedes.
Ocon is toch uitgeleend door Mercedes of heeft Renault hem afgekocht?
Tenzij Ocon alleen een contract heeft bij Renault en door de "overnamen" ineens een zinloze contract heeft.

Mercedes heeft een gigantische junioren/coureursbank met Vandoorne en De Vries, Gueterres, Russell en een paar andere.... en bij RP hoeven zij niet meer aan te klopen

speed9

Senior Member
Volgens mij heeft Gasly als Frans Tost dit jaar al aangeven dat Gasly niet meer gepromoveerd wordt na alle debacles rondom Kyvat en Gasly zelf.
Mercedes kan wel 5 a 10 miljoen euro korting geven op hun motoren, maar dat weegt niets op tegen de +40 miljoen van Perez.

Tjello

Active member
Volgende puntje van RP. Omdat hun de achterwielophanging van Mercedes van 2019 gebruiken mogen hun volgend jaar upgraden naar de nieuwe wielophanging, zonder dat hun dat tokens kost :ROFLMAO:

speed9

Senior Member
Volgende puntje van RP. Omdat hun de achterwielophanging van Mercedes van 2019 gebruiken mogen hun volgend jaar upgraden naar de nieuwe wielophanging, zonder dat hun dat tokens kost :ROFLMAO:
McLaren ook, Williams ook?

> Trouwens RP is van de week boos geworden op McLaren en Renault, na het rechtzaak gedoe, kopieren McLaren en Renault nu zelf ook Mercedes onderdelen 1 op 1.

Tjello

Active member
McLaren moet ook wel, omdat er een andere motor en versnellingsbak in komt veranderd de wielophanging achter ook.

Williams maakt hun eigen versnellingsbak en dus ook hun eigen wielophanging. Als hun dit jaar dus een nieuwe wielophanging gebruiken die ze in 2019 niet gebruikt hebben en ze willen volgend jaar een andere wielophanging gebruiken dan kost dit token(s).