Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Russell heeft een drie jarige deal met Williams. Volgend jaar is zijn laatste jaar en dan is hij vrij om te gaan en staan waar hij wil. Claire Williams heeft aangegeven dat ze hem kosten wat kost wilde houden en ik denk dat Mercedes dat ook prima vind. Bottas doet het immers niet slecht en het is niet makkelijk om Lewis te verslaan. Ik verwacht een interessante silly season voor 2022 :)

De brake ducts van racing point zijn illegaal verklaard :unsure::eek:

Ze verliezen de punten uit Oostenrijk en krijgen 40000 dollar boete

Benieuwd of er nu tegen de rest van de wagen geprotesteerd gaat worden

Zou toch wat zijn als ze niet mogen racen en Hulk weer niet rijdt :oops:

Last edited:

Markie

Senior Member
Terwijl je diezelfde brake ducts het jaar ervoor wel mocht gebruiken. :unsure:

Denk ook dat er daarom verder geen problemen zullen zijn, maar we zullen het wel merken dit weekend

Markie

Senior Member
Ben geen fan van het middden in een seizoen wijzigen van de regels en zie er ook geen reden voor (ander dan het vertragen van de nieuwe merc engine modes) om het nu te doen. Los van hrt feit dat deze hybride motoren zoveel verschillende standen en modes hebben dat ik niet zie joe ze het willen doen (wat ze precies gaan verbieden)

Special Q modes could be banned after Spain (@the-race)

Last edited:

speed9

Senior Member
ERS heeft al 8 standen, Fuelline ook zo iets en dan krijgen we de turbo ook nog.

Want als je maar 1 stand mag gebruiken, dan gebruikt Mercedes nog steeds de max-power mode aangezien hun efficientie betekend dat zij minder brandstof per race verbruiken..... ze zullen alleen niet meer 1 seconde per ronde wegrijden maar 0.3 bijvoorbeeld.

Hoe wil je die standen verbieden dan?

Markie

Senior Member
vermoedelijke kalender voor het rest van het jaar, hoorde tijdje geleden dat die baan in Turkije er niet al te best bijlag, dus benieuwd of daar nog wat geïnvesteerd gaat worden voor een race.

Markie

Senior Member
Qua kalender is dit toch wel het beste jaar in de afgelopen decennia!
+1 (y)

Geen publiek (veiligheidseisen/aan/afvoer mensen), contracten kunnen even de deur uit en iets andere eisen aan de circuits (geloof niet dat bv Turkije de juiste cat. meer zat) en dan kan ineens veel meer.

Zou mooi zijn als in de toekomst contracten niet perse langdurig voor een specifieke baan zouden zijn. Denk dan aan roulatie tussen banen in het zelfde land, Hockenheim/Nurburgring in Duitsland, Italië heb je er ook meerdere, zodat je wat variatie in de kalender houdt.

Maar zal wel snel teruggaan naar het oude systeem als covid weg is helaas.

Huidige seizoen is inderdaad leuker qua banen dan de afgelopen jaren. Wordt echter nog niet heel warm van dat outer layout van Bahrain.
Hoop rechte stukken. Klinkt als ideaal terrein voor een Mercedes

speed9

Senior Member
Moet je nagaan dat wij straks op 14 circuits gereden hebben in 1 seizoen en niet 22 circuits.....
Het past niet meer in de planning van F1 en seizoenen, maar ik vind dat de baan in Finland ook een kans had moeten krijgen.