Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

speed9

Senior Member
Wonderbaarlijk dat in Corona-tijden ineens wel plaats en tijd is voor circuits zoals Imola en Portimao, gelukkig maar want daarmee krijgen oude en nieuwe circuits een echte kans op een F1 race.

Vind het wel wat hebben dat een aantal circuits rouleren met elkaar en in mijn ogen wellicht ook leuk om ouderwetse niet meetellende F1 races te hebben met een andere format en anders zou ik het leuk vinden dat volgend jaar F2 ook op andere banen rijd.

speed9

Senior Member
Formula 1 adds Portimao, Nurburgring and 2-day event in Imola to 2020 race calendar

Grand Prix racing will return to Portugal for the first time since 1996 after Formula 1 added races in Portimao and at the classic circuits of Imola and Nurburgring to the 2020 calendar.

The Algarve International Circuit in Portimao will play host to the Portuguese Grand Prix - its first-ever F1 race - on October 23-25, two weeks after the Eifel Grand Prix at Germany’s Nurburgring.

And a week on from that historic race in Portugal, the Autodromo Enzo e Dino Ferrari in Imola will reverberate to the sound of F1 engines for the Emilia Romagna Grand Prix, which will be a two-day event. The exact format of the Imola weekend has yet to be agreed, but it is expected that there will be only one practice session ahead of qualifying and the race.

It will be the first time since 2006 and 2013 respectively that Imola and Nurburgring have hosted F1 Grands Prix.

https://www.formula1.com/en/latest/...event-in-imola-to.CGyDtalz9hBwCojE2QGCI.html?
Whoohooo!

speed9

Senior Member
(even dubbel post, plaatje is te groot)

Wordt best een bijzondere jaar: Duitse GP welk wellicht ook de afscheids thuisrace wordt voor Vettel.
In de zin van: na dit seizoen rijden er geen Duitsers in de F1 en geen Duitse GP voor 2021*
*Dit is een eenmalige deal.

Het enige wat ik een doodsteek vind is dat Italie #3 geen San Marino GP wordt.......

Dat klopt, maar wordt niet zoals in het verleden onder die naam verreden; het heet nu de Grand Prix Emilia-Romagna.

Dit is de gaafste F1-kalender in tientallen jaren. Het liefst had ik Imola gezien als onderdeel van een triple header in Italië ter vervanging van het saaie Sotsji.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Wat een briljante kalender tot op heden! Ik ben heel benieuwd naar de races en de nieuwe omgeving. Hopelijk leert F1 dat het niet per se gaat om een gloednieuw circuit op een onbekende locatie.

Markie

Senior Member
Prima DLC van codemasters ;)

Maar zoals al eerder vermeld, benieuwd naar Portimao, is fun track in sims (gt's) en Nurburgring is meestal ook ok (kan wel eens erg koud worden). En weet niet of je kunt inhalen in Imola, alhoewel Max Ocon wel inhaalse in f3 in de 1e chicane, misschien dat drs net genoeg helpt.

Wat een briljante kalender tot op heden! Ik ben heel benieuwd naar de races en de nieuwe omgeving. Hopelijk leert F1 dat het niet per se gaat om een gloednieuw circuit op een onbekende locatie.
money money money.....must be funny .....helaas

speed9

Senior Member
Even het nieuws van de afgelopen week:

Komend weekend staat in de Formule 1 de eerste van twee races op het circuit Silverstone op het programma. Beide Grands Prix (de GP van Groot-Brittannië en de 70th Anniversary GP) worden op de reguliere lay-out van Silverstone verreden.

Om tussen beide races wat variatie en onderscheid aan te brengen, is er door de Formule 1 even overwogen om met verschillende lay-outs te werken of één van de twee GP's zelfs in de tegengestelde richting te rijden. Circuitdirecteur Stuart Pringle laat aan GPUpdate.net weten dat hij in een vroeg stadium inderdaad korte tijd met wat alternatieven heeft gespeeld, hoewel hij toen zelf al wist dat die niet echt tot de mogelijkheden behoorden.

Ik vind het wel vrij apart dat men alleen voor/met/om Silverstone nadachten over meerdere (lees: 12x) races en layouts te doen, maar circuits die gebouwd zijn voor meerdere layouts (Paul Ricard, Bahrein) maar daar totaal geen race komt of duidelijkheid is.

McLaren-teambaas Andreas Seidl vindt het maar niets dat rivaliserende teams dankzij een maas in de wet volgend seizoen 'gratis' een update aan hun auto's kunnen uitvoeren.

De Formule 1 besloot tijdens de coronacrisis de introductie van de nieuwe bolides een jaartje uit te stellen tot 2022 en een jaar langer door te blijven rijden met de huidige F1-wagens. Om de kosten te drukken is daarbij door de FIA voorgesteld dat de teams twee 'tokens' krijgen waarmee ze twee keer een update aan hun wagen mogen uitvoeren. Tot dusver leek alles dik in orde, maar rond de Hongaarse Grand Prix bleek dat de formulering van het reglement voor meerderlei uitleg vatbaar is en dat de 'klantenteams' deze winter een aantal onderdelen uit 2019 'gratis' kunnen vervangen voor nieuwe 2020-onderdelen.

Ik vind het ja en nee verhaal, want je kan ook een complete versnellingsbak en koeling kopen samen met je motor en dus krijg je daar ook elk* seizoen een upgrade van.
Iedereen krijgt 2 tokens puur omdat McLaren 2 tokens nodig heeft voor hun 2021 wagen,