Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

speed9

Senior Member
Ferrari is tijdens de coronacrisis 'van gedachten veranderd' over de gewenste line-up voor 2021. Volgens teambaas Mattia Binotto heeft de Scuderia Sebastian Vettel daardoor geen nieuw contract meer aangeboden. Hij begrijpt dat de Duitsers verbaasd is over de wijze waarop hij aan de kant is gezet door Ferrari.

Bron:
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieu...egsturen-vettel-zijn-van-gedachten-veranderd/
Ik kreeg bij het begin al een Schumacher-2006 gevoel en hetzelfde overkwam Raikkonen in 2009* en 2018.
*Al zeggen diverse bronnen dat Raikkonen zelf vertrok.

Markie

Senior Member
Lijkt er op dat Cyril as woensdag 2e coureur voor volgend seizoen bekend gaat maken. Zou een coureur zijn die al bij Renault heeft gereden, dus Hulk terug in de f1

geintje, denk dat we Fernando toch nog terug gaan zien in de paddock en als middenveld zo close is, niets mis mee :cool:(y)

Last edited:

speed9

Senior Member
Nieuws van de dag:
Hoop echt dat Alex er boven opkomt vooral nu zij bezig zijn om zijn gezicht meer op een gezicht te laten lijken.....

Versoepeling ten goede van de F1, aangezien GB 2 races gaat hosten en diverse teams hun hoofdkwartier ook in GB hebben staan.

speed9

Senior Member
Betekend dit dan wel het einde van Alonso zijn droom om de tripple te halen?
Bij en dankzij McLaren mocht die elke keer Indy 500 rijden, tenzij hij volgend jaar zichzelf in koopt in een Chevrolet-powered team en dus Monaco2021 gaat missen en Toyota hem ook in de WEC.

Wordt misschien wel een interessante ontwikkeling wat Alonso naast de F1 gaat doen.
Want in mijn ogen kon die 2 kanten op: Indycar (nieuwe motoren in 2022) of F1 (nieuwe wagens in 2022).

speed9

Senior Member
Ja, want nieuw talent wordt op deze manier geblokkeerd met doorstromen.
Ja, want Alonso heeft in het verleden diverse teams niet bepaald geholpen.
Nee, want Alonso is een 2-voudige WK winnaar en heeft genoeg talent om echt te racen.
Nee, want Renault heeft een nieuwe boegbeeld nodig, (Wie anders?)
Nee, want als Vettel stopt en Raikkonnen ook dan heeft F1 maar 1 kampioen rondrijden (Hamilton).

Stel dat Hamilton zijn 7de pakt, Vettel (4) en Raikkonen (1) actief blijven dan komen we met Alonso op een totaal van 14 titels, wat meer "waarde" heeft als sport.

Tjello

DigitalRacing.nl
Ik dacht eerst ook jammer, maar welk talent houd hij tegen?

Fernando gaat er altijd elke ronde voor, je hoeft hem niet te zeggen dat ie gas moet geven. Of ie goed is voor de sfeer in het team is een ander verhaal.

Vettel naar Red Bull zou ik dan niet snappen. Albon vind zijn draai daar wel denk ik.

Ik dacht eerst ook jammer, maar welk talent houd hij tegen?
Dit inderdaad. Ik zie in de junior klassen nou niet direct iemand die zsm in de F1 een kans moet krijgen. En mocht er iemand doorbreken, dan zal ik er geen seconde om rouwen als Latifi, Kvyat, Gasly, Grosjean, Magnussen, of Stroll zou moeten verdwijnen.

Alonso zie ik liever dan een Grosjean inderdaad.

Vettel met een auto die hem ligt zie ik het max heel moeilijk maken. Ligt de wagen hem niet wordt het een slachting. Als hij naar Red Bull gaat dan

Markie

Senior Member
vettel gaat het Max echt niet moeilijk maken met wat voor wagen (achterkant) dan ook. Seb was sneller dan Kimi en Webber (dus 4x wc) en gewoon trager dan Charles en DannyRic. Mist gewoon de echte wagen comtrole en snelheid die een grootheid zoals Lewis/Schumi/Alonso/etc. bv wel hebben.

En wat betreft Alonso zijn er inderdaad 2 kanten, maar als die het beter doet dan Ocon heeft Renault nog wel wat aan hem. Als he zo wordt als by Michaels return, dan zou je er net zo goed een jongere coureur een kans kunnen geven, even afwachten dus.

speed9

Senior Member
Punt is meer: Alonso is beter dan Grosjean (Reunie), Hulkenberg (Return), Zhou (F2) en ga zo het lijstje af dus de vraag is meer: krijgt Alonso nog een goed einde of wordt die verslagen door Ocon?

Vettel daar in tegen is niks zonder een stabiele wagen en met Italiaanse paniekvoetbal heeft die ook niks om aan te werken.
Mocht die teruggaan naar RedBull dan is het een plekje naast Kyvat/Gasley en Alpha Tauri wilt juist geen plek reserveren voor RedBull want Honda wilt nog een rijder aanbieden.

Bij Alfa Romeo zou het einde Kimi betekenen en Haas kan zijn salaris niet betalen.