Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Tjello

DigitalRacing.nl
Ik vind het verrassend dat dit bekend wordt zonder dat ze weten wat Honda gaat doen.

Max gaf zelf in het eindejaarsinterview al aan dat hij denkt dat het niet handig zou zijn als hij en Leclerc in een team zitten (dus dan kun je Ferrari al uitsluiten). Ik denk ook dat zijn kritische mindset helemaal niet past bij Ferrari.
En met de onduidelijkheid of Mercedes nog lang in de F1 blijft is daar heen gaan ook niet handig.

Markie

Senior Member
Heb het zelfde gevoel als ik tot nu toe heb gehad bij iedere "contract/toekomst" stap van Max, is het niet te vroeg. Direct de F3 in, waarom niet en jaartje opstap, maar dat was de goede beslissing. Direct van F3 naar F1 is dat niet te snel voor een 17 jarig jochie, maar ook dat was de goede beslissing. De overstap mid seizoen naar het hoofdteam, ook daar mijn twijfels maar pakte weer goed uit. En nu een verlenging terwijl je ook tot midden seizoen de boel kan aankijken.

Omdat Ferrari nooit een optie was voor het verstappenkamp, hebben ze blijkbaar het gevoel dat nu RBR een motoren partner heeft met Honda die mee kan doen met Mercedes en ze daar goed zitten, maar ik had toch even volgend seizoen aangekeken.Tenzij in de gesprekken met Mercedes er twijfel was, hoe lang gaat Lewis door (wil je beide in je team) en wat ziijn de toekomst plannen van Mercedes en RBR de enige optie was, maar ook dan had je kunnen wachten.

Degene die die de champagne opengetrokken hebben zijn zonder twijfel de mensen bij RBR, want die hadden zonder Max een serieus probleem gehad.

Misschien ook extra motivatie voor Honda, want om nou heel veel geld in verdere ontwikkeling te stoppen als je niet eens zeker bent dat een echte top coureur in 2021 in de auto zit, is minder goed te verkopen dan als je zeker bent dat Max in de Red Bull blijft.

Tjello

DigitalRacing.nl
Misschien ook extra motivatie voor Honda, want om nou heel veel geld in verdere ontwikkeling te stoppen als je niet eens zeker bent dat een echte top coureur in 2021 in de auto zit, is minder goed te verkopen dan als je zeker bent dat Max in de Red Bull blijft.
Dat is ook wel een goeie zo heb ik het nog niet bekeken. Er zit op dit moment geen echt toptalent in de Red Bull pool.

Vergeet niet dat Honda dol is op de Verstappens en met Max zij een boegbeeld hebben sinds Suzuka.

De vraag is eerder of wij een wereld oorlog of een nieuwe financiele crisis krijgen, dan dat de vraag heerst of Max en Honda een goede combo is samen met RBR.

Je kan gewoon hard zeggen dat men veel investeerd in RBR omdat Max blijft vechten, want met een kansloze driverspool had RedBull zelf de stekker eruit getrokken, maar met een 3jarige contract hebben zij een soort waarborgsom (lees: afkoopsom voor Max).

Zelfde met Mercedes en hun Hamilton....

Aan het eind van het verhaal zit er een boardroom bij Honda die kijken wat de nieuwe motoren regels kost en wat het ze oplevert en als het moet trekken die zo de stekker er uit. Rbr heeft er voor gezorgd dat ze met Max er bij het pakket zo aantrekkelijk mogelijk hebben gemaakt

Racing Point moet dus dit seizoen hun best doen om in de top 5 te komen, zodat de kosten enig sinds gereduceerd worden om volgens het jaar erna een stevige wagen te hebben als Aston Martin F1 Team!

Heerlijke herhaling van B-merken die in de F1 rijden :lol:

Last edited:

Markie

Senior Member
Zoals gewoonlijk alle speculaties in de Italiaanse pers (ander rood, ita vlag, Mercedes voorvleugel, etc) waren weer nonsens.

eerste plaatje vd SF1000 , fatsoenlijke komen in .......... eb de eerste renders zijn er;).

Last edited: