Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

F3 Azie had te weinig races op andere banen om mee te mogen tellen in dat jaar, waardoor Ticktum zeer arrogant deed naar RedBull en andere teams.

Daarvoor had die al een slechte reputatie en werd er al besproken om hem werkloos te stellen, zelfde wat Ferrucci had met "Ferrari" en Devries.

Zou het? Ocon was ongeveer niveau Perez. Ik zie momenteel niet in waarom hij beter zou zijn dan Bottas. Als hij volgend jaar Ric verslaat kan hij alsnog naar Merc me dunkt.

Het is wel een logische keuze van Mercedes en niks mis mee imho. Bottas doet het prima.

Laat Ocon maar lekker voor Renault rijden. Renault zal blij zijn dat ze nu een Franse topper in huis hebben. Hopelijk wordt het niet zo'n fysieke strijd zoals met Perez (die twee hadden echt veel te vaak brokken vanwege dat ze elkaar de ruimte niet gunden).

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Het is een veilige keuze. Mercedes weet wat Bottas kan en wat hij niet kan. Ik vraag me af of het een opstap is naar Russell in 2021. Het zal ook afhankelijk zijn van de keuze die Hamilton maakt met betrekking tot zijn carrière.

Dan de andere vraag; Wat gaat Hulkenberg doen?

Markie

Senior Member
Het is een veilige keuze. Mercedes weet wat Bottas kan en wat hij niet kan. Ik vraag me af of het een opstap is naar Russell in 2021. Het zal ook afhankelijk zijn van de keuze die Hamilton maakt met betrekking tot zijn carrière.

Dan de andere vraag; Wat gaat Hulkenberg doen?
Behalve Russel/Lewis is er ook nog een Max die, als RBR/Honda volgend seizoen niet presteerd, misschien in 2021 op de markt komt.

Steiner wil Hulk graag als vervanging voor Romain, dus als Hulk nog zin heeft in Formule 1 lijkt mij dat wel een optie voor hem.

Max Spa special:

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Ik denk dat Checo beseft dat hij nergens anders heen kan. Racing Point heeft geld nodig en Checo brengt een behoorlijke zak met geld mee. Beide zijn dus afhankelijk van elkaar.

Nico Hulkenberg heeft een interview gegeven bij Sky Sports. De manier waarop hij sprak, het lachje bij het noemen van Haas gaf wel iets weg. Het zou me uitermate verbazen als Hulkenberg niet aangekondigd wordt naast K-mag.

Perez verbaast me toch wat. Ik de vind dat een behoorlijk onderschatte coureur. Bij McLaren deed hij aan het eind van het jaar niet onder voor Button. Zou hem liever bij Mercedes zien dan Bottas

Markie

Senior Member

"Overige Evenementen" :whistle:

Goed zitje voor Nick.

Formule 1 gaat die niet redden omdat "kan niet met banden slijtage omgaan" stigma er nu eenmaal is (terecht imo) en dat is met dee huidige banden in F1 echt nodig en wordt ook al iets ouder. Maar verder is het een hele goede coureur, snel en "race-craft" , dus die moet daar zeker mee kunnen.

En verder zit Formule E nog steeds in de lift en het betaald het goed en denk dat die daarnaast ook nog wat andere dingen mag doen. ( Le Mans bijv.).