Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Het was ook een hele rare beslissing, gezien de beslissingen van de afgelopen races. Het voelt een beetje houtje-touwtje ondanks dat ik de bedoelingen wel begrijp. Ik ben het eens met de mening van o.a. Max Verstappen. Een unsafe release moet je ergens op verhalen. Op het moment dat je dat bij het team legt, dan gaat iedereen het doen want het is "maar" een relatief klein bedrag.

Lees net een belangrijk statistiekje. Na de race in Hongarije kunnen Kubica, Russell en Giovinazzi geen kampioen meer worden.
Stroll nog wel als de rest altijd uitvalt en hij iedere race wint en snelste ronde rijdt. Je zou er op gaan wedden :ROFLMAO:

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Voor Kubica is het een overwinning als hij niet als laatste over de streep komt. Zijn performance valt behoorlijk tegen of Russell is een geweldenaar. Stiekem hoop ik op het laatste. ;)

Markie

Senior Member
Lijkt mij ook veel te vroeg en daarom wilden ze het eigenlijk ook niet, hoop niet dat ze de volgende naast Max afbranden. Want Albon heeft een half jaartje ervaring in F1 en moet nu mid seizoen overstappen, wordt zwaar voor hem.

Vermoed dat Helmut er helemaal klaar mee was, natuurlijk gebrek aan snelheid maar vooral omdat Gasly zo slecht was in gevechten met andere coureurs, iets was Albon wel laat zien. En met de manier waarop Vips momenteel in de F3 rijdt, kan die weleens net genoeg punten voor zijn drivers licentie halen voor volgend seizoen.

Oei, we zijn het wel gewend van Helmut Marko, maar dit is wel weer een twijfelachtige beslissing. Then again, hij wil gewoon niet wachten tot het eind van het seizoen, omdat gasly zich nu al een paar races op een ronde heeft laten zetten en verder ook niet veel heeft laten zien.

Zonder dollen gun ik het Albon. Alleen heeft Red Bull op dit moment 3 coureurs die op enig moment uit het Red Bull opleidingsprogramma gezet zijn en weer teruggenomen werden. En Max die niet in het Red Bull opleidingsprogramma heeft gezeten.
Dat biedt weinig vertrouwen in de beoordelingsvaardigheid van Helmut Marko.

Wel een waanzinnig jaar voor Albon. Hij had getekend bij Dams in de formule E. Dat contract werd door Red Bull gebroken toen Riccardo naar Renault overstapte. Januari had hij nog geen meter in een F1 gereden, nu naar het top team.je verzint het niet.

Ik vermoed dat Dan Ticktum hier ook ziek van is. Als die iets minder met zijn ego bezig was geweest en iets meer met racen was hij de volgende in rij geweest voort promotie volgend jaar. Nu denk ik dat ze alle kaarten op O'Ward gaan zetten

Ricciardo, Vettel, Sainz, Kvyat, Gasly, Albon, Verstappen zijn allemaal door Marko gecontracteerd op een gegeven moment. Lijkt mij met zijn beoordelingsvermogen niet zoveel mis te zijn. Zeker ook omdat degenen die het net niet hebben gered allemaal vooraan rijden in andere series (Vergne bv).

Maar eea moet niet overdreven worden. Ugly ducklings zitten er niet tussen. Ze rijden al vooraan als hij ze vastlegt.

Gasly kon geen eigen setups ontwikkelen en met die van Max kon die niet rijden, dan sta je ook als team met je handen in je haar.
Kyvat wou niet meer gepromoveerd worden, dus dan maar kiezen voor je #4: Albon.

Helmut tekende ook Hartley, Vergne, Alguersuari, Buemi voor Toro Rosso e.d.

Het is alleen dat je bij Red Bull met een jaar contract, niet zeker ben of je het jaar ook afmaakt... en dat lijkt mij niet echt bepaald geweldig.

Op reddit schreef iemand een leuk stukje, over waarom Mick Schumacher de reden is dat Albon in de Red Bull zit:oops:

Schumacher zette opeens een spurt in waardoor niet Ticktum maar hij kampioen werd
Gevolg: Ticktum had niet genoeg punten anders had hij in de Torro Rosso gezeten.
Nu moest Albon teruggenomen worden.

Ticktum hebben ze nog laten proberen punten halen in de f3 Azië serie maar dat faalde spectaculair.

Zonder Schumacher was er dus een kans geweest dat Ticktum niet werkeloos was maar Red Bull reed :eek:

Schwarzman zat vrij dicht op Ticktum in de final standings en finishte vaak direct achter Schumacher. Ik heb het niet uitgerekend maar ik denk dat hij Ticktum voorbij was gegaan als je Schumacher uit de stand schrapt en dat Ticktum alsnog P2 was geeindigd.