Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Imola is wel vaker genoemd met betrekking tot een terugkeer van de Formule 1. Persoonlijk zou ik Magny Cours toejuichen, ondanks dat ik daar (altijd) een haat-liefde verhouding mee had.

Het is in echt geval duidelijk geworden dat je met veel inzet, geld en dergelijk een Formule 1 race kunt hosten. Is dat terecht? Kan Zandvoort voldoen aan het hoge standaard wat we gewend zijn bij F1? Geen idee. Ik hoop het..

Tja, zowel imola en magny cours hebben in hun laatste jaren geen echt spannende races opgeleverd, maar qua nostalgie zou het wel super zijn natuurlijk. En dat mis ik tegenwoordig wel, die oude circuits van 20 jaar geleden.

Ik denk dat Magny-Course juist wel leuke races zou opleveren, alleen de mid/highspeed dominantie van Mercedes zou het saai worden.
Maar alles daar achter zou wel spannend zijn.

Alleen een aanpassing tussen bocht 3 en 4 + 14 en 15 zou er een chicane moeten komen om de snelheid eruit te halen.

Ik denk dat we de illusie van spannende grand-prix F1 wedstrijden moeten laten varen. Alle banen zijn zover verneukt en de Fia heeft van de meeste coureurs de ballen op sterk water staan. En nogmaals Zandvoort en Magny-Course doe effe normaal .......

Eeeeeehm aan Magny Cours is alles mis :p:ROFLMAO: maar dat is een persoonlijke afkeer :LOL:

aero maakt idd het leven moeilijk, maar Zandvoort is met F3, die een minder gecompliceerde aero hebben ook al bijna onmogelijk om in te halen. Zandvoort qua layout helpt zeker niet.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Waar is Gerben Kelly als je hem nodig hebt. ;)

Recentelijk heb ik nog nagedacht over een F3- achtige league voor Assetto Corsa. Dan zijn er genoeg circuits waarbij je hart wat sneller gaat kloppen. Close racen heeft vaker geloond en dat is bij een F1- bolide toch een stuk lastiger.

Hoeveel Aero heeft een wtcr auto.... dat was een gave race in Zandvoort.... Not! Alle banen zijn nu net als de auto's kapot geëngineerd. Misschien moeten we af van mooie banen en meer banen zoals indy-car en formule E die gebruikt. Maar ook dat is een heel persoonlijke beleving.

Waar is Gerben Kelly als je hem nodig hebt. ;)

Recentelijk heb ik nog nagedacht over een F3- achtige league voor Assetto Corsa. Dan zijn er genoeg circuits waarbij je hart wat sneller gaat kloppen. Close racen heeft vaker geloond en dat is bij een F1- bolide toch een stuk lastiger.
Elke maandag avond, Gran Turismo Sport PS4 met SuperFormula wagens ;P haha

Indycar en F-E hebben 1-type wagens voor iedereen, daardoor is het altijd close battles + met tracks zonder teveel grip

Hoeveel Aero heeft een wtcr auto.... dat was een gave race in Zandvoort.... Not! Alle banen zijn nu net als de auto's kapot geëngineerd. Misschien moeten we af van mooie banen en meer banen zoals indy-car en formule E die gebruikt. Maar ook dat is een heel persoonlijke beleving.
Zandvoort loopt door de duinen op een vrij natuurlijke manier imo. Voor inhalen is het in elke auto idd vrij onmogelijk. Maar dat geldt ook voor Monaco en vrijwel alle andere banen die FE gebruikt.

Overigens zie ik zelf ook veel liever de Indycar en FE banen, maar dan moet F1 qua design echt compleet op de schop.

Ik vind de FE banen echt 3 keer niks. Bovendien ga je daar niet met F1 op rijden, want te veel herrie en te veel uitstoot. Dat is net de reden dat FE zulke banen heeft: omdat het kan.

(ja, alles kan... maar toch niet meer in de deze tijd)

Geef mij maar meer banen als Spa Francorchamps. Net als Zandvoort mooi in de omgeving geïntegreerd, maar dan met lange rechte stukken e.d., waardoor je tenminste kan inhalen.