Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 17]

Markie

Senior Member
Andere jaren kon ik mij wel vinden in zijn analyses, maar dit jaar heeft die het zelfde probleem als de rest (beperkte duidelijke data).

Ferrari en Mercedes waren te gelijkertijd het zelfde aan het doen (race sims) op de baan en die kun je ook prima vergelijken (los van de hoeveelheid benzine, dit jaar +- 20 kilo speling) en ik deel de conclusie dat Ferrari er beter voorstaat. RBR groot vraagteken, mede door problemen op de laatste twee dagen en dat zal afwachten worden, na de eerste drie races zullen we wel meer weten.

Middenveld is er niet genoeg vergelijkbare data, wat je ook wel ziet als je zijn hele analyse leest. Dus je pakt dingen, Renault die de garage in rijden dus geen race sim/ McLaren 3 stops race sim (rest 2 stops), om toch maar een vergelijk te kunnen maken en dan stop je er mijns inziens iets te veel variabelen in. Duidelijk was dat Williams traagste was en dat Haas op de laatste dag met afstand de beste race sim van het middenveld reed, de rest zit er ergens tussen in en dichter op elkaar imo.

Zaterdag ochtend weten we meer ;)

Last edited:
Ik denk als Williams echt 3.7 seconde langzamer zijn dan de top team, dat ze einde van 2019 niet eens meer halen.

Als je de Netflix serie kijkt, dan weet je eigenlijk al hoe laat het is dit seizoen....

Netflix docu nu ook een aantal afleveringen gezien en om wel heel leuk om een beter beeld te krijgen hoe het er achter de schermen aan toe gaat. De hele gang van zaken rondom de overgang van Daniel naar Renault is mij nu ook een stuk duidelijker geworden. De moeilijke situatie van Daniel bij RB, het idee hebben dat Max een voorkeursbehandeling krijgt, de crash in Baku en de afhandeling daarvan, Daniel die echt heel erg twijfelt, de persconferentie waarin Horner aangeeft te breken met Renault en dan vooral de (non-verbale) reacties van Cyril die ernaast zit en zichtbaar baalt. Dan vervolgens meer budget weet los te krijgen bij Renault voor de F1 tak en plots een goede aanbieding aan Daniel kunnen doen. Mooi om wat meer van de achtergrond te zien.

Markie

Senior Member
Ook zo plots, zag nog foto's van hem op de baan gisteren in Melbourne :(

Niet altijd eens met de beslissingen, of meer de niet rechtlijnigheid ervan, maar hij hoorde gewoon bij de sport.

rip

Patricio O'ward heeft een junior contract getekend met Red Bull. Op dit moment rijdt hij Indycar. Doet leuke dingen in zijn rookie seizoen.
Hoewel er wat discussies over zijn is Horner er van overtuigd dat hij genoeg punten heeft om racelicentie te krijgen.

Denk dat dit slecht nieuws is voor Ticktum en Kvyat. Ticktum komt maar niet aan genoeg punten voor zijn licentie en was bepaald zwak in het winterseizoen.

Tjello

DigitalRacing.nl
Patricio O'ward heeft een junior contract getekend met Red Bull. Op dit moment rijdt hij Indycar. Doet leuke dingen in zijn rookie seizoen.
Hoewel er wat discussies over zijn is Horner er van overtuigd dat hij genoeg punten heeft om racelicentie te krijgen.

Denk dat dit slecht nieuws is voor Ticktum en Kvyat. Ticktum komt maar niet aan genoeg punten voor zijn licentie en was bepaald zwak in het winterseizoen.
Will had het bij paddock pass er ook over, volgens de een heeft hij 15 punten en volgens anderen 41 ofzo. Beetje vreemd verhaal als je het mij vraagt.

Niels Tieman

DigitalRacing.nl
Staff member
Maar Kvyat doet het toch niet zo slecht momenteel? Het valt me wel op dat er klaarblijkelijk (te) weinig talent is binnen de Red Bull poule. Leggen ze de lat te hoog, zijn er te weinig mensen geïnteresseerd of is er iets anders aan de hand?

Tjello

DigitalRacing.nl
Maar Kvyat doet het toch niet zo slecht momenteel? Het valt me wel op dat er klaarblijkelijk (te) weinig talent is binnen de Red Bull poule. Leggen ze de lat te hoog, zijn er te weinig mensen geïnteresseerd of is er iets anders aan de hand?
Ik ben meer onder de indruk van Albon dan van Kvyat. Slecht doet hij het niet maar ook niet uitzonderlijk goed (wat je in de F1 wel mag verwachten).

Red Bull pakt die jongens op hele jonge leeftijd op en ik denk dat er dan een hoop onderuit gaan aan de druk.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Markie

Senior Member
hier ook maar even dumpen

Infrastructuur circuit moet flink aangepakt worden(pits/paddock?), reis er naar toe weet een ieder die ooit naar Zandvoort is geweest kun je toch niets aan doen en dat wordt geduld hebben.

Benieuwd of ze nog iets aan het laatste 1/4 van het circuit gaan doen om een iets meer realistische inhaal actie in de tarzanbocht mogelijk te maken.

Voor 2020 is het natuurlijk te kort dag om het huidige circuit inhaalvriendelijk te maken, maar de huidige layout heeft zeker potentie voor de latere gp's:

-Maak van de Mastersbocht een vloeiende snelle bocht
-Lang recht stuk (2e DRS zone) richting Kumhobocht gevolgd door een hairpin à la Tarzan.
-Lang recht stuk terug richting Bochtzondernaam
-Aanpassing Bochtzondernaam naar een bocht à la Parabolica, apex van de bocht begint scherp die vervolgens wijder uitloopt zodat extra snelheid wordt meegenomen naar het rechte stuk richting de S-bocht (3e DRS zone)

Beste oplossing is de hele meuk vergeten en naar Assen gaan :ROFLMAO:

Serieus, hoe leuk het idee ook is, ik geloof er niet in dat dit een leuke race kan worden. Met f3 is inhalen al bijna onmogelijk. De wijzigingen gaan daar niets aan veranderen.

Enige positieve, scheivlak met f1 wagens wordt mega om te zien