[F1] Grand Prix van Oostenrijk 2020 : part 1

Markie

Senior Member
Klagen over Ferrari was terecht want die belazerden de boel en duidelijkheid over DAS lijkt me ook logisch, aangezien het volgend jaar verboden is. En onderdeel van het sturingssysteem, terwijl iedereen weet dat je het niet voor het sturen gebruikt, is ook erg vaag.

FP3

Mercedes nog steeds het snelste, vooral S3 verliest Max tijd. RP sneller dan Ferrari en Middenveld close en dan de 2 ferrari powered teams die met Russel vechten voor plaatsje in Q2. latifi vouwde zijn wagen op in bocht 1, dus daar zullen ze blij mee zijn met het gebrek aan financiën (ja ik weet wie betaald ;))

Markie

Senior Member
Beide Williams en Alfa's + een Haas (Magnussen) eruit, je motor voordeel kwijt kost je flink op een baan als RBR Ring

lekker close allemaal!

Markie

Senior Member
Vettel P11 oops , Charles net door op p10 :eek::censored::poop: en 1/2 seconde trager dan vorig seizoen in Q2 en 1 seconde dan Q3 o_O

Be4ide tauri's en Ocon er ook uit.

En Max start op de mediums, Mercedes op de softs

Charles comment: https://streamable.com/0z4t1u

Last edited:
Wow, Max als enige op de gele band. Met 1 sec per rondje verschil weet ik niet of dat wel handig is. We zullen zien. In ieder geval gaan ze bij Red Bull meteen voor de aanval.

Markie

Senior Member
Bottas, had ik niet verwacht gezien hoe alle sessie verliepen.

Max, start op medums wordt cruciaal, gat is erg groot voor de rest van het seizoen

bottas die een Rosberg probeert ;) - https://streamable.com/j0hwx4

Lando super!!

En Ferrari 0.6 trager dan vorig seizoen :unsure:

Q3

Last edited:

Markie

Senior Member
En RBR moet meer uit de wagen van dit jaar halen, al had ik ook het gevoel dat Max niet zijn beste Q3 sessie van zijn carrire had.

en Ferrari :whistle:

Last edited:
RBR heeft een protest ingediend omdat Hamilton tijdens gele vlag situatie niet heeft vertraagd (toen Bottas de baan af vloog). Situatie beetje vergelijkbaar met Verstappen vorig jaar in Mexico.

Net als toen in Mexico was het qua signalen van de waarschuwingssystemen geen duidelijkheid (in dit geval groene borden maar gele vlaggen), maar (net als toen Verstappen) heeft Hamilton aangegeven dat hij zag dat Bottas van de baan vloog en had hij dus moeten weten dat hij had moeten vertragen.

Beetje jammer dat dit soort acties op zondag plaatsvinden. RBR doet er dit weekend alles aan om Mercedes uit hun ritme te halen.

Overigens was gisteren al de tijd van Hamilton zijn 1e ronde in Q3 afgenomen omdat hij met 4 wielen buiten de baan was geweest in bocht 10.

Zo te zien gaat de wedstrijdleiding mee met het protest en start Max vanaf P2 en Lewis vanaf P5.

Last edited: